آموزش, دی جی ای ( DJI ), نقد و بررسی

فانتوم 4 پرو ورژن 2.0 محصول جدید کمپانی دی جی ا ی و بررسی آن

یکی دیگر از محصولات کمپانی دی جی ای کواد کوپتر فانتوم 4 پرو ورژن 2.0 می باشد که جدیدترین نمونه عرضه شده از فانتوم های سری 4 توسط این کمپانی می باشد و از سیستم فرستنده OcuSync استفاده می کند. در ادامه به بررسی این محصول می پردازیم.

فانتوم 4 پرو ورژن 2.0 (DJI Phantom 4 pro V2.0)

در ایران کوادکوپتر فانتوم در میان مولتی روتور های کمپانی دی جی ای محبوبیت زیادی یافته است. کوادکوپتر فانتوم 4 پرو ورژن 2.0 از سیستم فرستنده OcuSync استفاده می کند که قابلیت تغییر خودکار باند فرکانسی بین 2.4 و 5.8 گیگاهرتز را داشته و همچنین به عینک DJI Goggles و یا DJI Goggles RE نیز قابل اتصال می باشد.

DJI Phantom 4 Pro V2.0 دارای یک دوربین 20 مگا پیکسلی و با سنسور 1 اینچی است که قادر به فیلمبرداری با کیفیت 4K و 60fps و در مود Brust همان 14fps می باشد.
سیستم های مستقل پرواز آن نیز می توانند 5 جهت را با کمک سنسور ها و یا دوربین های استفاده شده تشخیص دهند. اما فقط می توانند در 4 جهت از برخورد با موانع جلوگیری کند.

کاهش نویز و تولید صدا با سیستم جدید

شرکت دی جی ای برای کاهش نویز ها و صداهای تولیدی در هنگام پرواز دست به تغییر دو پارامتر زده است. استفاده از ملخ های جدید 9455S و اسپید کنترل هایی تحت عنوان FOC ( Field Oriented Control ) باعث کاهش صداهای اضافی تولیدی درهنگام ورپاز به مقدار 4 دسیبل شده و کنترل جریان مصرفی را تا حد زیادی بهبود بخشیده است.

بررسی سیستم ارتباطی فانتوم 4 پرو ورژن 2.0

کمپانی دی جی ای همچنین از ارسال تصویر جدیدی با نام OcuSync استفاده می کند. این فرستنده تصویر دارای تکنولوژی جدید تقسیم زمان است به این صورت که دیتا ها و اطلاعات رادیویی و سیگنال های تصاویر به صورت زمان بندی شده از یک طریق به رادیو کنترل ارسال می شوند.

با روشن شدن رادیو کنترل فرستنده تصویر برای پیدا کردن بهترین و خلوت ترین باند فرکانسی شروع به دنبال گشتن می کند تا شما تا حد ممکن ارتباطی صاف و بدون نویز را داشته باشید.

از دیگر مزایای این فرستنده تصویر می توان به امکان اتصال به عینک DJI یا به عبارتی DJI GOGGLE بدون نیاز به اتصال کابل و به صورت بی سیم اشاره کرد. بدین صورت که برای تجربه یک پرواز FPV نیازی به اتصال کابل اضافی به عینک خود نخواهید داشت و تصاویر را تا سقف سرعت 72 کیلومتر بر ساعت به خوبی دریافت کنید.

فرستنده جفت فرکانسی

همانطور که گفته شد فانتوم 4 پرو ورژن 2.0 از سیستم فرستنده OcuSync استفاده می کند. این سیستم توانایی ارسال اطلاعات در دو باند فرکانسی مختلف 2.4 و 5.8 را دارد. به این معنی که در هنگام پرواز کواد کوپتر برای کاهش اخلالات فرکانسی و کمترین اشکال در ارسال سیگنال بین این دو کانال موجود بهترین را انتخاب می کند. حد اکثر برد این سیتم ارسال داده تا سقف 7 کیلومتر می باشد.

قابلیت ارسال زنده تصاویر با کیفیت 1080p

با تکنولوژی های به کار رفته ادراک دو طرفه ( bi-directional ) و فناوری تصحیح خطا ( error-resilient ) فانتوم 4 پرو ورژن 2.0 توانسته 30 درصد از پهنای باند فرکانسی خود را حفظ کند و مشکلات معمول را از بین ببرد . به همین دلیلی امروز قادر است با استفاده از این کواد کوپتر تصاویر ضبط شده دوربین را با کیفیت 1080p و به صورت زنده ارسال کند.

توانایی اتصال همزمان به دو سیستم در فانتوم 4 پرو ورژن 2.0

سیستم فرستنده OcuSync همچنین قابلیت این را دارد که به دو رادیو کنترل و یا ست رادیو کنترل و عینک به صورت همزمان متصل شود. از این طریق می تواند بهترین رادیو کنترل را بر اساس قدرت دریافت سیگنال برای ارسال این سیگنال ها به عینک شما انتخاب کند تا همواره بهترین تصاویر را در عینک خود داشته باشید.

آشنایی با دنیا از زاویه ای دیگر در فانتوم 4 پرو ورژن 2.0

همانطور که گفتیم این سیستم جدید ارتباطی به شما کمک می کند تا بدون نیاز به اتصال کابل به عینک DJI GOGGLE خود به صورت بی سیم متصل شوید. این عینک به همراه این تکنولوژی جدید این امکان را به شما می دهد تا کنترل بهتر پرواز و گیمبال یا دوربین موجود بر روی کواد کوپتر را تنها از طریق حرکت سر خود انجام دهید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به عینک DJI GOGGLE می توانید مقاله مربوط به معرفی و نقد و بررسی آن را در این قسمت مطالعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *