آموزش, عمومی

نحوه ی انتخاب کوادکوپتر و راهنمایی در خرید پهپاد های عمود پرواز

بنا به درخواست خیلی از دوستان برای نحوه ی انتخاب کوادکوپتر و راهنمایی خرید پهپاد های عمود پرواز ، امروز نکاتی راجع به خرید مولتی روتور را خدمت شما عزیزان ارائه می کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید .

نحوه ی انتخاب کوادکوپتر و راهنمایی در خرید مولتی روتور

برای انتخاب کواد کوپتر در ابتدا باید به سوالات زیر پاسخ دهید .
اگر جواب سوالات را بلد نیستید یا در انتخاب خود دو دل شده اید ، هیچ ایرادی ندارد ؛ جواب سوالات در زیر هر سوال قرار داده شده است .

1) کوادکوپتر چیست ؟

به هر پهپاد عمود پرواز ( مولتی روتور ) که از 4 موتور برای پرواز کردن استفاده می کند ، کوادکوپتر می گوییم .

به شما پیشنهاد می کنیم که به مقالات پهپاد چیست ؟ و معرفی مولتی روتور مراجعه کنید .

2) هدف شما از خرید پهپاد چیست ؟

این سوال اصلی ترین سوال برای انتخاب یک کوادکوپتر است ، چرا که انواع مختلفی کواد کوپتر با کاربرد های متفاوت وجود دارد و شما باید برای انتخاب کواد کوپتر هدف داشته باشید . حتی اگر هدف شما از خرید جنبه ی فان و سرگرمی باشد .

بر اساس هدف ، این طبقه بندی ارائه شده است :

کواد کوپتر های ریس : این کوادکوپتر ها به صورت سفارشی ساخته می شوند نمونه ی تجاری برای فروش در بازار وجود ندارد . همچنین این کواد کوپتر برای عکاسی معمولی و فیلمبرداری معمولی نیز استفاده نمی شود .
شاید سوال اینجا باشد که پس برای چه کاری از این کواد کوپتر ها استفاده می شود ؟
چنین هواپیماهای بدون سرنشین ممکن است برای عکاسی از حیات وحش استفاده شود و ممکن است 200 تا 800 دلار هزینه ی هر دستگاه شود . همچنین می توان از آنها برای عکاسی در خانه و فیلمبرداری داخلی استفاده کرد .

کوادکوپتر های تیریک ( Trick ) : این هواپیماهای بدون سرنشین برای سرگرمی و افرادی که از پرواز با پهپاد ها صرفاً برای تفریح ​​لذت می برند ، ساخته شده است . تایم پرواز این کواد کوپتر ها عموما بازه ی زمانی 8 الی 12 دقیقه است و استفاده از آنها کاملا بی خطر است .

کوادکوپتر های دوربین دار ( هلیشات ) : این هواپیماهای بدون سرنشین ممکن است از 100 تا 10000 دلار باشد که دارای ویژگی های استثنایی است که آنها را تبدیل به رهبران حرفه ای کواد کوپتر ها تبدیل کرده است .

شرکت چینی الاصل دی جی ای یکی از بزرگترین غول های فعال در این ضمینه است .

اگر قصد دارید که یک کوادکوپتر تصویر برداری کوچک و سبک با دوربین با کیفیت برای ضبط تصاویر روزمره و شخصی خریداری کنید ، پیشنهاد ما به شما خرید دی جی ای مویک مینی ، اسپارک و مویک ایر است .

دی جی ای مویک مینی

اما اگر کار هایی که میخواهید با دستگاهتان انجام دهید تا حدودی حرفه ای است و از لحاظ مالی مشکلی ندارید ، پیشنهاد ما به شما خرید دی جی ای فانتوم 4 پرو V2 و یا کوادکوپتر های سری مویک 2 است .
شما همچنین می توانید از هگزاکوپتر یانیس H520 نیز استفاده کنید .

اگر قصد انجام کار های حرفه ای تری در ضمینه ی تصویربرداری هوایی دارید و از نظر مالی مشکلی ندارید ، پیشنهاد ما به شما خرید پکیج دی جی ای اینسپایر 2 است که اکثر کار های تاپ سینمایی دنیا با این دستگاه انجام می شود و فقط قابلیت نصب دوربین های زنمیوس را دارد . اما از هر چه بگذریم از قیمت این دستگاه که از 3300 دلار تا حدود 2300 دلار است نمی توانیم بگذریم .
همچنین علاوه بر اینسپایر 2 ، شما می توانید از کوادکوپتر ها یا سایر مولتی روتور های سایز بزرگ دست ساز برای بلند کردن دوربین های sony ، canon و . . . استفاده کنید .

خب فکر کنم برای امروز تا همینجا کافی باشه :/
بقیه ی این مبحث رو میزاریم برای پس فردا .
دو روز دیگه با ادامه ی این مطلب منتظرمون باشید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *