آموزش, دی جی ای ( DJI ), نقد و بررسی

شش دلیل برای خرید دی جی ای مویک مینی ( DJI MAVIC MINI )

دی جی ای مویک مینی ( DJI Mavic Mini ) نوآوری را به سطح دیگری جهت می دهد ، بسیاری از ویژگی های هوشمند را درون یک فریم کوچک و با قیمت مناسب عرضه می کند .
این پرنده ی بدون سرنشین برای استفاده ی همه ساخته شده و ابزاری مناسب برای عکاسی روزمره و پرواز تفریحی است .

همچنین پیشنهاد میشود : مقایسه ی دی جی ای مویک مینی و دی جی ای اسپارک

برای بررسی بیشتر اعضای خانواده ی مویک ، مقاله ی مقایسه ی اعضای خانواده ی دی جی ای مویک( مویک 2 – مویک پرو – مویک ایر ) را مطالعه کنید .

شش دلیل برای خرید دی جی ای مویک مینی

1: بسیار سبک است

اسمش مینی است و در واقعیت هم مینی است .

وزن این پرنده 249 گرم است که نشان دهنده ی سبک وزن بودن مویک مینی است .

برای بیان بهتر می توان گفت که مویک مینی سبکتر از یک قوطی نوشابه ی کوکا کولا است .
همچنین آیفون 11 پرو مکس که به تازگی منتشر شده 226 گرم وزن دارد . این بدان معنی است که این دستگاه تنها 23 گرم از یکی از جدیدترین و بهترین تلفن های همراه موجود در بازار سنگین تر است .

در مورد قابلیت حمل صحبت کنیم ! شما می توانید DJI Mavic Mini تاشو را درون جیب یا کیف دستی خود قرار دهید و ماجراهای بزرگ زندگی را به سرعت و به راحتی ضبط کنید . همچنین ، رادیو کنترل با قابلیت جدا کردن استیک های کنترل کننده برای این پهپاد قرار داده شده است تا به توانید به راحتی ان را حمل کنید .

در اصل ، شرکت DJI بسیاری از آنچه را که در مورد هلیشات Mavic 2 دوست داشتیم ، در بر گرفته است و آن را در یک فریم کوچک تر قرار داده است . مطمئناً ، در این مختصر سازی قابلیت هایی از دست رفته است ( یعنی نمی تواند فیلم 4K ضبط کند یا ردیابی اشیایی باشد ) اما این موارد آنچنان چشم گیر نیست .

بعنوان یک امتیاز اضافی ، DJI Mavic Mini در وزن زیر آستانه 250 گرم قرار می گیرد ، به این معنی که نیازی به ثبت در کشور های بی شماری از جمله انگلستان و ایالات متحده نیست .

2: به صورت باور نکردنی ارزان است

یکی دیگر از این شش دلیل قیمت خرید دی جی ای مویک مینی است . DJI Mavic Mini با برخورداری از قفسه های 369 پوندی برای واحد استاندارد یا 459 پوند برای پک کمبو ، یک محصول با قیمت بسیار پایین است ، به خصوص وقتی که با سایر هواپیماهای بدون سرنشین خارج از کشور مقایسه شود .
به عنوان مثال ، مویک ایر که یک هواپیمای بدون سرنشین نسبتاً مشابه مویک مینی است ، قیمت 700 پوندی را روی خود قرار داده است . اسپارک که اکنون قطع شده بیش از 500 پوند است و مویک 2 پرو و زوم هر دو دارای مبلغی سه برابر قیمت مویک مینی هستند .

Mavic Mini با داشتن دوربین 12 مگاپیکسلی قادر به فیلمبرداری از فیلم های Quad HD با کیفیت 2.7K و یک گیمبال مکانیکی 3 محوره ، فیلم های کاملاً شفاف و فوق العاده صاف از ماجرا های روزمره شما را فراهم می کند .

3: پهپاد آسان برای پرواز

اشتباه نکنید ، DJI Mavic Mini واقعاً هواپیمای بدون سرنشین ساخته شده برای همه ی افراد است و بسیاری از این مسئله به این واقعیت می رسد که پرواز بسیار ساده است .

آموزش آسان برای دنبال کردن پرواز در برنامه DJI Fly ( برنامه جدیدی که برای به پرواز در آوردن Mavic Mini طراحی شده است ) هر آنچه را که باید بدانید به شما می آموزد ، از نحوه اطمینان سنسور های این پهپاد برای تنظیم صحیح کالیبره شده تا تنظیم ( Home Point ) سفارشی برای عملیات بازگشت به خانه ( RTH ).

از آنجا که وزن آن 249 گرم است ، Mavic Mini در پایین ترین و ایمن ترین کلاس از هواپیماهای بدون سرنشین قرار می گیرد ، به این معنی که این پهپاد ایده آل برای خلبانان تازه کار ، به ویژه کودکان است .

Mavic Mini همچنین از یک سیستم سنجش ارتفاع رو به پایین و GPS بهره می برد و می تواند دقیق در یک نقطه چه در داخل و چه خارج از خانه ثابت باشد .
خب همانطور که متوجه شده اید ، این محصول فاقد حس آبسیکال اویدنس که در سری مویک 2 استفاده شده یا سنسور سنجش محیط سه جهته Mavic Air ، نیست ، اما ؛ هنوز هم مویک مینی محصولی بسیار ایمن است .

برای افزایش بیشتر ایمنی پرواز Mavic Mini ، می توان از پراپ گارد های 360 درجه ای که از ملخ ها کاملاً محافظت می کند ، استفاده کرد .

4: از تایم پرواز لذت ببرید 🙂

یکی از شش دلیل خرید دی جی ای مویک مینی زمان پرواز آن است . این که بتوانید 30 دقیقه در هوا پرواز کنید ، برای مولتی روتور های در این کلاس و با همین قیمت باور نکردی است !

برای درک بهتر این موضوع : مویک 2 ها تایم پرواز 31 دقیقه ای ، مویک ایر تایم پرواز حداکثری 21 دقیقه و تایم پرواز اسپارک نزدیک 16 دقیقه است .

نکته :

زمان پرواز Mavic Mini با قرار دادن پراپ گارد ها به 18 دقیقه کاهش می یابد .

5: ویژگی های خارق العاده

به لطف طیف وسیعی از ویژگی ها ، می توانید با این پهپاد کوچک ماجرا های بزرگی داشته باشید .

بعد از اتمام عکسبرداری ، ویدئوی کوتاه تولید شده به طور خودکار فورا با دوستان خود در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید .

با کانکت کردن Mavic Mini با برنامه DJI Fly ، می توانید عکس ها و فیلم های خیره کننده ای را ضبط کنید و همه ی آنها را درون برنامه ویرایش کنید !
قابلیت ویرایش جدید است . شما می توانید قالب ها و موسیقی های متنوعی را برای ویرایش انتخاب و استفاده کنید . سپس ، هنگامی که کار خود را تمام کردید ، ویدئو یا عکس ادیت شده را می توانید در شبکه های اجتماعی با دوستانتان به اشتراک بزارید .

شما همچنین می توانید با حالت CineSmooth حرکات دی جی ای مویک مینی را هنگام پرواز در فضا های تنگ یا پیچ در پیچ برای فیلم برداری های بدون لرزش کنترل کنید .

بنابراین ، نه تنها مویک مینی به راحتی قابل پرواز است ، بلکه گرفتن عکس برداری و فیلمبرداری با این دستگاه نیز بسیار ساده است . Mavic Mini شما را قادر می سازد به راحتی لحظات ارزشمند زندگی روزمره خود را ثبت کنید ، چه یک کباب در باغ ؛ یا یک سفر خانوادگی در کنار دریا باشد .

ردیابی اشیاء و HyperLapse از دیگر ویژگی هایی است که در سایر پهپاد های دی جی ای وجود دارد و در مویک مینی وجود ندارد . اما قابل درک است که چرا هواپیمایی با این اندازه و قیمت همه ی ویژگی های سری های فاننتوم و سری های قبلی مویک را ندارد .

6: لوازم جانبی متنوع

Mavic Mini به شما این امکان را میدهد که دستگاه خود را شخصی سازی کنید یا آن را در یک ایستگاه docking شیک شارژ کنید و سایر لوازم جانبی که به شما کمک می کند تا از پهپاد کوچک خود استفاده کنید .

قبل از هر چیز ، پک کمبو شامل مویک مینی ، یک رادیو کنترل ، یک جفت ملخ اضافی ، یک پراپ گارد 360 درجه ، سه باتری ، هاب شارژر دو طرفه ، دو کابل USB و یک کیف کوچک حمل است .

کیف مویک مینی قابلیت جا دهی : Mavic Mini شما ، هاب شارژر دو طرفه ،رادیو کنترل ، اشیاء کوچک دیگر ، از جمله محصولاتی مانند آزمو اکشن و آزمو پاکت می باشد .

همچنین می توانید Mavic Mini را با مجموعه ای از برچسب های پوسته و نشانگرهای رنگارنگ با کیت خلاقیت DIY شخصی سازی کنید .

شما می توانید از موتور ها و ملخ های مویک مینی خود با استفاده از Mavic Mini Propeller Holder ( دارای دو رنگ بژ و خاکستری ) در مسیر حرکت به محل پرواز نگه داری کنید .

گزینه های خلاقانه خود را با Snap Adapter نمایش دهید و لوازم جانبی کوچک مانند نمایشگرهای LED را روی مویک مینی وصل کنید .

در آخر ، اطمینان حاصل کنید که Mavic Mini شما همیشه با Charging Base که یک باتری استیشن شیک است ، کاملاً شارژ شده باشد .

نتیجه گیری ( چرا DJI Mavic Mini برای خرید مناسب است )

خب همانطور که گفته شد ؛ DJI Mavic Mini کامل نیست و می توانست از قابلیت فیلمبرداری 4K پشتیبانی کند ، یا از ردیابی اشیاء و HyperLapse استفاده کند ، اما ؛ برای یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک که قادر به انجام کارهای بزرگ است بسیار خوب است .

دوربین 12 مگاپیکسلی آن ، تایم پرواز بالا ، قابلیت حمل باورنکردنی و سهولت کنترل آن ، آن را برای عکاسی روزمره و سرگرمی پرواز ایده آل می کند . این دستگاه با وزن 249 گرم به معنای ایمن و ایده آل بودن برای تازه کاران و کودکان است و همه این ها برای کمتر از 500 پوند است !

دی جی ای مویک مینی واقعاً بی نظیر است 🙂

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *