آموزش, دی جی ای ( DJI ), نقد و بررسی

بررسی کوادکوپتر دی جی ای مویک ایر 2 ( DJI Mavic Air 2 )

شرکت دی جی ای ( DJI ) در تاریخ 28 آپریل 2020 از محصول جدید خود با نام مویک ایر 2 ( Mavc Air 2 ) رونمایی کرد . این کواد کوپتر برادر بزرگتر مویک ایر می باشد .

معرفی دی جی ای مویک ایر 2

کواد کوپتر مویک ایر 2 ( Mavic Aire 2 ) شرکت دی جی ای ( DJI ) قدرت و حمل نقل آسان را وارد مرحله جدید کرده است . همچنین این پرنده ویژگی های منحصر به فرد و خوبی را در یک سایز کوچک به کاربر ارائه می دهد . از جمله این ویگی ها می توان به کیفیت تصویر برداری و فیلم برداری بالا ، پرواز هوشمند با هیجان انگیز اشاره کرد. در ادامه به بررسی دقیق تر هرکدام از این ویژگی ها خواهیم پرداخت .

ضبط ویدئو با کیفیت 4k و 60fps

مویک ایر 2 قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 4k و سرعت 60 فریم بر ثانیه و ضبط تصاویر حیرت انگیز و خیره کننده ای را دارد . پروفیل رنگی D-Cinelike جزئیات بیشتری را برای پردازش تصاویر ذخیره می کند . همچنین کدگذاری پربازده HEVC( H.265 ) باعث ضبط تصاویر با اطلاعات و جزیات بیشتر می شود .

فرمت ویدئویی HDR

راز ویدئو های حیرت انگیز HDR در کواد کوپتر مویک ایر 2 شرکت دی جی ای سنسور تصاویر Quad Bayer می باشد . یک فریم از سطوح مختلفی با جزئیات تاریک و روشن زیادی تشکیل شده است . این تصاویری برای ساخت خروجی با تعادل رنگ خوب و دینامیک رنج بالا از لایه های مختلفی تشکیل شده اند .

تصویر برداری با کیفیت 48 مگا پیکسل

با توجه به سنسور 1/2 اینچی CMOS این کواد کوپتر ، مویک ایر 2 توانایی تصویر برداری با کیفیت 48 مگاپیکسلی را دارد . این سطح کفیت باعث می شود تا حتی در هنگام زوم کردن بر روی تصاویر نیز جزئیات واضح و شفافی را در عکس ها مشاهده کنید .

ویژگی SmartPhoto

با استفاده از این ویژگی مویک ایر 2 قادر است تا با توجه به نوع صحنه عکس برداری تنظیمات دوربین را برای ثبت بهترین عکس با بهتین نورده ی و جزئیات تنظمی کند . این ویژگی دارای 5 حالت غروب خورشید ( sunset ) ، اسکی ( skies ) ، چمن ( grass ) ، برف ( snow ) و در درخت ( trees ) می باشد .

ویژگی HDR Pnorama

این ویژگی منحصر به فرد این امکان را به شما می دهد تا تصاویر HDR خود را به صورت پانورما با کیفیت و وضوح بسیار بالا و رنگ بندی عالی ضبط کنید .

شاید سوال شما این باشد که

ویژگی های منحصر به فرد مویک ایر 2 چیست ؟

کواد کوپتر مویک ایر 2 دارای دوربینی قدرتمند و ویژگی های هوشمند و مود های مختلفی برای تصویر برداری و ضبط ویدئو است که این ویژگی ها به شما کمک می کند تا تصاویری سینمایی و خاص ضبط کنید . در ادامه به بررسی ویژگی های هوشمند دی جی ای مویک ایر 2 خواهیم پرداخت .

ویژگی FocusTrack

بسیاری از ویدئو های ضبط شده بدون نقص به لطف ویژگی FocusTrack می باشد . این ویژگی دنبال کردن سوژه استفاده آسانی دارد و به صورت کاملا هوشمند عمل می کند . این ویژگی متشکل از سه مود مختلف Active Track 3.0 ، Spotlight 2.0 و Point of Interest 3.0 می باشد .

هایپرلپس 8k

مویک ایر 2 ( Mavic Air 2 ) از هایپرلپس با کیفیت 8k پشتیبانی می کند . این ویژگی برای استفاده پروسه طولانی نداشته و شما صرفا باید از بین مود های مختلف Free، Circle، Course Lock و Waypoint انتخاب کنید ، مکان مورد نظر برای ضبط تصاویر را مشخص کنید تا نرم افزار DJI Fly بقیه کار ها را برای شما انجام دهد .

فرستنده ویدئویی

فرستنده ویدئو استفاده شده در کوادکوپتر مویک ایر 2 از نوع OcuSync 2.0 می باش که به شما اجازه ارسال تصاویر با کیفیت 1080P FHD تا شعاع 10 کیلومتری را به صورت زنده می دهد .

فرکانسل 2.4 و 5.8 گیگاهرتزی

مویک ایر 2 ( Mavic Air 2 ) محصول شرکت دی جی ای از فرکانس دوگانه 2.4 و 5.8 گیگاهرتز برای ارتباط پشتیبانی می کند . این دو فرکانس به صورت هوشمند برای دستیابی به بهترین فرکانس در هر شرایط تعویض می شوند . تعویض فرکانس بین دو فرکانس در این کواد کوپتر باعث بالا رفتن کیفیت ارتباطی در طول پرواز می شود .

باتری و تایم پرواز

مویک ایر دو می تواند به صورت مداوم تا 34 دقیقه پرواز کند که تایم بسیار مناسبی برای پرواز و ضبط تصاویر و ویدئو می باشد و در حالت مود اسپورت نیز سرعت افقی این کواد کوپتر به 68 کیولمتر بر ساعت می رسد .

سنسور عدم برخورد به موانع

مویک ایر 2 برای جلوگیری از برخورد به موانع از سه سنسور در جلو ، پشت و زیر کوادکوپتر استفاده می کند . یک چراغ کمکی به دیدی بهتر این پرنده کمک می کند .

نرم افزار DJI Fly App

نرم افزار DJI Fly App به کاربر کمک می کند تا ویدئو هایی بی نقص را در راحت ترین حالت ممکن بسازد . این نرم افزار با نرم افزار DJI Mimo ادغام شده و به کاربر امکان ادیت و ویدئو های خود را می دهد .

از این نرم افزار برای به پرواز در آوردن دی جی ای مویک مینی که در گذشته به بررسی این دستگاه پرداخته ایم ، نیز استفاده می شود .

رادیو کنترل

رادیو کنترل مویک ایر 2 ( Mavic Air 2 ) دارای طراحی خاص و جدید برای هرچه راحت تر شدن استفاده از آن می باشد . این رادیو کنترل توانایی استفاده مداوم تا سقف 240 دقیقه را دارد . همچنین گیره های جدید این رادیو کنترل باعث شده تا نصب موبایل بر روی آن بسیار ساده تر و سریع تر انجام شود .

فیلتر ND

مویک ایر 2 به کاربران 2 ست فیلتر ND جداگانه را ارائه می دهد .

فیلتر های ND مویک ایر 2 چه کمکی به ما می کنند ؟

  1. فیلتر های 16 ، 64 و 256

    فیلتر های 16 ، 64 و 256 برای کمک به سرعت شاتر و تصویر برداری در نور زیاد استفاده می شوند .

  2. فیلتر های 4/8/32

    فیلتر های 4 ، 8 و 32 باعث واضح تر شدن تصاویر و تصویر برداری در مقادیر ISO پایین تر مورد استفاده قرار میگیرند .

در آینده به بررسی این مویک با سایر اعضای خانواده ی مویک می پردازیم .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *