آموزش

آموزش استفاده از ویژگی بازگشت به خانه در کوادکوپتر DJI MAVIC MINI

کواد کوپتر مویک مینی ( MAVIC MINI ) محصول جدید کمپانی دی جی ای ( DJI ) می باشد که در این قسمت قصد داریم به نحوه استفاده از ویژگی بازگشت به خانه هوشمند در این کوادکوپتر بپردازیم.

کواد کوپتر دی جی ای مویک مینی ( DJI MAVIC MINI )

همانطور که در ابتدا گفته شد کوادکوپتر مویک مینی محصول جدید کمپانی دی جی ای می باشد که در آبان ماه سال 1398 رونمایی شد. این کوادکوپتر از خانواده کوادکوپتر های مویک کمپانی دی جی ای می باشد. یعنی این پهپاد تمامی ویژگی های پهپاد های خانواده مویک را دارا می باشد با این تفاوت که مویک مینی ( Mavic Mini ) ظاهر کوچکتر و وزن کمتری دارد.

شما می توانید بررسی این کواد کواد کوپتر و مقایسه آن با کوادکوپتر دی جی اسپارت را نیز مشاهده کنید.

ویژگی بازگشت به خانه هوشمند کواد کوپتر مویک مینی ( MAVIC MINI )

بازگشت به خانه هوشمند ویژگی است که می توان در اکثر محصولات کمپانی دی جی ای ( DJI ) از جمله کواد کوپتر مویک مینی مشاهده کرد. با استفاده از این ویژگی می توانید به صورت کاملا اتوماتیک و تنها با فشردن یک دکمه پهپاد خود را به محل از پیش تایین شده ای برگردانید.در ادامه به نحوه کار با این ویژگی خواهیم پرداخت.

آموزش استفاده از ویژگی بازگشت به خانه هوشمند

برای استفاده از این ویژگی کاربر می بایست قبل از پرواز کوادکوپتر ابتدا در قسمت تنظیمات امنیت نرم افزار ، ارتفاع ایمن برای بازگشت به خانه را برای کواد کوپتر در نظر بگیرد. این ارتفاع می بایست بیشتر از تمام موانع موجود در منطقه باشد تا کواد کوپتر برای بازگشت به خانه دچار مشکل و برخورد با موانع نشود.

شما می توانید ویژگی بازگشت به خانه را در کوادکوپتر مویک مینی زمانی که کواد کوپتر حداقل 20 متر از محل خانه تایین شده فاصله داشته باشد تنها با فشردن دکمه RTH در گوشه صفحه فعال کنید تا پهپاد به صورت اتوماتیک به محل خانه بازگشته و فرود بیاید.

برای فعال کردن ویژگی بازگشت به خانه علاوه بر زدن بر روی ایکون بازگشت به خانه بر روی صفحه نرم افزار می توانید دکمه بازگشت به خانه را در قسمت بالا و سمت چپ رادیو نیز فشار دهید.

در صورتی که کواد کوپتر فاصله کمتری از 20 متر با محل خانه تایین شده داشته باد بر روی صفحه نرم افزار گزینه فرود را مشاهده خواهید کرد. با زدن بر روی این گزینه کواد کوپتر به صورت اتوماتیک در محل تایین شده فرود خواهد آمد.

در صورتی که پس از فعال کردن گزینه بازگشت به خانه کوادکوپتر مویک مینی در ارتفاعی کمتر از ارتفاع ایمن تایین شده داشته باشد ابتدا خود را به ارتفاع مورد نظر رسانده و سپس اقدام به بازگشت به محل خانه خواهد کرد.

اما در صورتی که پس از فعال شدن دکمه بازگشت به خانه کواد کوپتر مویک مینی در ارتفاعی بالاتر از ارتفاع ایمن تایین شده قرار داشته باشد بدون کم کردن ارتفاع به سمت محل خانه حرکت خواهد کرد.

پس از رسیدن کواد کوپتر مویک مینی به محل خانه مشخص شده ، به صورت اتوماتیک فرود آمده و موتور ها خاموش خواهد شد.

وقوع شرایط اضطراری در بازگشت به خانه مویک مینی ( MAVIC MINI )

در صورتی که در طول فعال بودن ویژگی بازگشت به خانه دچار مشکل شدید می توانید با فشردن ایکون ضربدر بر روی نرم افزار این ویژگی ( RTH ) را غیر فعال کنید.

همچنین می توانید با دوباره فشردن دکمه بالا و سمت چپ رادیو کنترلر نیز این کار را انجام دهید.

پس از غیر فعال کردن این ویژگی کواد کوپتر مویک مینی در وضعیت فعلی به صورت هاور تا دریافت دستورات بعدی از سمت کاربر باقی خواهد ماند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *