آموزش, دی جی ای ( DJI ), نقد و بررسی

مقایسه ی دی جی ای ماتریس 100 و دی جی ای اینسپایر 1

در این مقاله قصد داریم تا کوادکوپتر های ماتریس 100 و اینسپایر 1 دو تا از محصولات شرکت قدرتمند دی جی ای را با یکدیگر مقایسه کنیم .

DJI Matrice 100 با هدف توسعه سخت افزار یا نرم افزار ، طراحی و ساخته شده است و ساختار کلی خود را از دی جی ای اینسپایر 1 به ارث برده است .

Inspire 1 یک مولتی روتور بسیار محبوب است و در واقع برای خلبانان پهپاد تجاری با بودجه متوسط تر یا کسانی که نیاز به تجهیزات کوپک تر و سریع تر از DJI S900 یا +S1000 دارند ، به بازار عرضه شده است .
این دستگاه بسیار پایدار و سریع است در حالی که نسبتاً کم حجم است و البته از دوربین 4K UHD 360 درجه نیز برخوردار است .

مقایسه ی ماتریس 100 و اینسپایر 1

دی جی ای ماتریس 100 ساده تر به نظر می رسد اما در واقع پر کاربرد تر است . با انتخاب باتری ، دوربین و سنسور های دیگر می توان آن را تنظیم کرد . حتی می توانید آن را با سیستم عدم برخورد با موانع DJI ستاپ کنید .
این سیستم از سنسور های التراسونیک و دوربین های کنتراست بالا برای هر چهار طرف و همچنین زیر ماتریس ساخته شده است . اما زمانی که اینسپایر 1 وارد بازار شد ، اینسپایر به کوادکوپتر قدرتمند تر نسبت به ماتریس 100 تبدیل شد .

ماتریس 100 تمامی فناوری پرواز آسان DJI را دارد که شامل : فلایت کنترل ، سیستم پیشران ، GPS ، DJI Lightbridge ، رادیو کنترل اختصاصی و باتری قابل شارژ می باشد . سایر لوازم به عنوان لوازم جانبی اختیاری در دسترس هستند تا بتوانید DJI Matrice 100 خود را با نیازهای خود بسازید .

این کیت توسعه نرم افزاری DJI است که به جدا کردن ماتریس 100 از اینسپایر 1 کمک می کند . می توانید از SDK برای ساختن سیستم برای طیف وسیعی از موارد استفاده کنید . به ماتریس 100 خود بیاموزید که چگونه باید رفتار کند و چه کاری انجام دهد . دستورات سفارشی را برنامه ریزی کنید .

اما اگر می خواهید یک پهپاد شیک و با کارایی بالا داشته باشید ، Inspire 1 برای شما مناسب تر است .
بنابراین در نبرد دی جی ای ماتریس 100 و دی جی ای اینسپایر هیچ برنده ای وجود ندارد . همه چیز به نیاز شما بستگی دارد .

در جعبه DJI Matrice 100 چه چیز هایی وجود دارد ؟؟

DJI Matrice 100 با همان پیشرانه ها و موتور های Inspire 1 و همینطور باتری با اندازه استاندارد عرضه می شود . برای هر دو مدل یک باتری بزرگتر در دسترس است و ماتریس این مزیت را دارد که در صورت نیاز به برد بیشتر ، می تواند از دو عدد باتری استفاده کند ( یکی در قسمت بالا و دیگری در پایین ).
نکته منفی این است که این مساله میزان بارگذاری تجهیزات دیگر را کاهش می دهد .

فلایت کنترل و Lightbridge

هر دو هواپیما دارای سیستم کنترل پرواز N1 یکسان و واحد کنترل و ارسال ویدیو Lightbridge هستند .

دوربین

اینسپایر شامل یک مانت گیمبال 4K UHD و دوربین HD است اما برای ماتریس که یک آپشن اضافی محسوب می شود زیرا به گونه ای طراحی شده است که با سنسورهای مختلفی که انتخاب خود شما کار کند .

انتخاب یک یا دو فرستنده

ماتریس 100 و اینسپایر 1 ، هر دو دارای یک کنترل از راه دور هستند اما گزینه ای برای ارتقا به دو دستگاه وجود دارد ( یکی برای خلبان و دیگری برای اپراتور دوربین ).

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *