آموزش, دوربین عینک و مانیتور, دی جی ای ( DJI ), نقد و بررسی

نقد و بررسی عینک DJI Goggles

یکی از هیجان انگیز ترین لوازم جانبی که شرکت DJI به صورت تخصصی برای مولتی روتور های خود معرفی کرده است ، عینک FPV دی جی ای می باشد.

عینک VR دی جی ای ( DJI Goggles )

DJI Goggles یک عینک با فناوری واقعیت مجازی است. وقتی از این عینک استفاده کنید تصویر ارسال شده از مولتی روتور بر روی صفحه نمایش داخلی عینک برای شما نمایش داده می شود و تصور یک اتاق خلبان مجازی را برای شما به وجود می آورد.

این عینک به صورت اختصاصی برای استفاده با مولتی روتور های این شرکت نظیر Phantom و Mavic pro و … عرضه شده است. درست مانند شرکت parrot یا Yuneec که برای پهپاد های خود عینک های مخصوص خود را تهیه و تولید کرده اند.

عینک DJI Goggles مخصوص مولتی روتور های Dji - آدلان پایا

فناوری

OcuSync نام فن آوری اتصال DJI است. این فناوری به شما اجازه می دهد تا با دو عینک به صورت هم زمان تصویر دوربین یک پرنده را ببینید. آنچه در داخل عینک مشاهده می کنید یک صفحه نمایش بزرگ است. یک تصویر با رزولوشن کاملا HD در مقابل هر چشم شما که با فناوری ترکیبی به عنوان یک صفحه نمایش 1080p دیده خواهد شد. طبق ادعای DJI ابعاد تصویر مجازی عینک DJI Goggles معادل یک نمایشگر 216 اینچی است که 3 متر با شما فاصله دارد. با توجه با ابعاد داده شده مشخص است که تمام تصویر خروجی پرنده با جزئیات در مقابل شما قرار خواهد داشت.

سیستم head tracker

یکی از جذاب ترین ویژگی های عینک DJI Goggles که برای DJI Mavic pro قابل استفاده است سیستم head tracker است. توسط این سیستم شما می توانید موقعیت و زاویه دوربین را با حرکت دادن سر خود در هنگامی که عینک بر روی سر شماست تعیین کنید.

طراحی بدنه و امکانات

جلوی بدنه عینک DJI Goggles با پلاستیک بسیار با کیفیت ساخته شده و محل اتصالات و کلید ها و … به زیبایی در طراحی آن جا داده شده است. بند پیشانی دارای تسمه فلزی است تا درعین زیبایی استحکام مورد نظر را نیز داشته باشد.
در طراحی قسمت هایی مانند محل پیشانی از نوعی فوم فشرده ولایه های لاستیکی نرم استفاده شده که راحتی استفاده از عینک را دو چندان می کند. همچنین ولومی در زیر عینک DJI Goggles تعبیه شده است که با چرخاندن آن فاصله کانونی لنز داخلی تغییر می کند تا بتوان فاصله کانونی مناسب چشم هر شخص را به سادگی بر روی عینک تنظیم کرد.

توضیحات بیشتر

DJI Goggles دارای یک بلندگو کوچک است. شاید به نظر ابعاد کوچکی داشته باشد اما به هنگام استفاده متوجه می شوید که بیش از حد مورد نیاز است!

باتری عینک DJI Goggles در حالت شارژ کامل 6 ساعت عمر می کند که برای پرواز های یک روز شما بیش از مصرف مورد نیاز است.
درگاه های جانبی شامل میکرو USB ، HDMI Type-D ، سوکت هدفون 3.5 میلی متری و اسلات کارت microSD است.

اتصال اولیه فوق العاده ساده است. پیشنهاد می کنم طبق راهنمایی توسط نرم افزار و دفترچه پیش بروید تا عینک DJI Goggles به پهپاد شما متصل شود و تصویر دوربین پهپاد را دریافت کنید.

DJI Goggles وضوح ویدئویی 1080 پیکسل ارائه می دهد، شما در هردو نمایشگر این وضوح را دریافت می کنید. هر چشم ، این پانل 5 اینچی را با میدان دید 85 درجه دریافت می کند. نتیجه یکی از جذابترین تجربه های VR با وضوح تصویری کلی 3840×1080 پیکسل است.

قیمت 499 دلاری عینک DJI Goggles کمی گران به نظر می رسد. اما با تجربه بی نظیری که توسط این فناوری در اختیار ما قرار خواهد گرفت این قیمت آنقدر ها هم زیاد نخواهد بود. همچنین دیگر ویژگی ها و کاربرد های عینک در بالا بردن دقت در کار تصویربرداری هوایی است.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *