آموزش, عمومی

راهنمایی انتخاب کواد کوپتر و خرید پهپاد های عمود پرواز

خب امروز با ادامه ی مطلب نحوه ی انتخاب کواد کوپتر و راهنمایی در خرید پهپاد های عمود پرواز در خدمت شما هستیم .
اگر شما بخش اول این مطلب را مطالعه نکرده اید ، پیشنهاد می کنم که حتما بخش اول را بخوانید :/

خب هنوز هم از سوالاتی که برای خرید یک پهپاد باید از خود بپرسید باقی مانده است پس با ادامه ی سوالات شروع می کنیم :

نحوه ی انتخاب کواد کوپتر و راهنمایی در خرید پهپاد های عمود پرواز

هزینه ی اضافه کردن لوازم جانبی دارید ؟

وقتی به جزئیات برخی از کواد کوپتر ها نگاه می کنیم ، به عبارات RTF ، BNF و ARF برخورد می کنیم .

شاید از خودتون می پرسید که این عبارت ها چی هست اصلا !؟
خب باید بگم که بند پایین رو بخونید تا کامل متوجه بشید .

RTF مخفف Ready To Fly ( آماده ی پرواز ) است . معمولاً کواد کوپتر RTF نیازی به مونتاژ یا راه اندازی ندارد ( به قول دوستان ” XT-60 ها رو وصل کنید و بپرید ” 🙂 ). نا گفته نماند که این دستگاه به یک سری کار های جزئی مصل شارژ کردن باتری های پرنده و رادیو و نصب ملخ ها که شما باید انجام بدید نیاز داره تا بتونید با کواد کوپترتون پرواز کنید .

BNF مخفف Bind And Fly ( نیازمند رادیوکنترل ) است . کواد کوپتر های BNF معمولاً کامل مونتاژ میشن فقط رادیو ندارن و الا با کوادکوپتر های RTF هیچ فرقی ندارند . برای راه اندازی این دستگاه شما باید یک رادیو کنترل ( باید رادیو و رسیور تولید یک شرکت باشن ) پیدا کنید و رادیو و رسیور رو با هم جفت کنید .
** اگر رادیو کنترل Frsky X7 nhvdn دارید و میخواهید اون رو به رسیور Frsky متصل کنید ، ایـنـجـا کلیک کنید **

ARF مخفف Almost Ready To Fly ( تقریباً آماده پرواز ) است . این دسته از کواد کوپتر ها و پهپاد ها ممکنه که فقط یک بدنه ی خالی باشن و تقریبا که چه عرض کنم ، بعضی وقت ها کلا آماده ی پرواز نیستن .
اما ممکنه که از کیت های آماده ی پرواز تنها یک قطعه مثل فلایت کنترل کم داشته باشن برای پرواز که میتونه برای دوستانی که فول منوال پرواز میکنن مناسب باشه .

قوانین مربوط به پهپاد ها را میدانید ؟

اگر نمی دانید پس با دقت بیشتری به ادامه ی مطلب توجه کنید تا در استفاده از پهپاد ها به مشکل نخورید .

در سال 1397 مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی در صحبت های خود چگونگی ساماندهی و به کار گیری پهپاد های غیر نظامی را بیان کرد ، به عنوان نمونه در این دستور العمل بیان شده که مصرف کنندگان و فروشندگان پهپاد ها باید مجوز داشته باشند ، یا پهپاد های غیر نظامی باید فاصله 7 کیلومتری از فرودگاه ها را رعایت کنند یا اینکه حداکثر ارتفاع مجاز پرواز این پهپاد ها 100 پا ( 30 متر ) از سطح زمین است و . . .

علاوه بر موارد بالا ، داشتن گواهینامه ی پرواز و داشتن مجوز های لازمه برای پرواز دادن دستگاه در معابر شهری ، از مهم ترین قوانینی است که باید قبل از خرید یک پهپاد بدانید .

میدونم خسته شده اید اما دیگه چیزی نمونده .

مهارت پروازی دارید ؟

خب باید بگم که اگه قصد استفاده از دستگاه های سری سرگرمی یا Trick رو دارید ، میشه گفت تقریبا به هیچ مهارتی نیاز ندارید فقط پراپ گارد ها ( محافظ ملخ ) رو ببندید تا اگه کواد کوپتر تون به در و دیوار هم خورد خراب نشه و بتونید باز هم ازش استفاده کنید .

اگر قصد استفاده از کواد کوپتر های دوربین دار ( هلیشات ها ) رو دارید ، در ابتدا باید یکم محطات باشید و به هیچ وجه در فضای بسته پرواز نکنید .
در صورت امکان چند پرواز اول رو با یکی از باتجربه ها برید توی یک فضای باز تمرین کنید تا بتونه شما رو راهنمایی کنه و مراقب باشه تا زمانی که شما حواستون به تصویر دوربین هست ، دستگاه به درخت یا سایر اشیاء دور و بر برخورد نکنه .
برخی از پهپاد های تولیدی شرکت دی جی ای در ابتدای راه اندازی اولیه روی مود beginner است . این مود از GPS و کلیه سیستم های دیداری و مادون قرمز برای ایمن نگه داشتن پهپاد شما استفاده می کند . پرواز شما نیز تا حداکثر 30 متر از خانه مشخص شده شما محدود می شود .

اگر می خواهید وارد حوضه ی ریس بشید ، یکم کارتون سخته تا بتونید یه پایلوت حرفه ای بشید ؛ ولی اگه راه بردن این دستگاه ها رو به صورت دید مستقیم یاد بگیرید دیگه فرق نمیکنه که دستگاهی که بهتون میدن چی باشه شما از پس همشون برمیاید ولی زمان میبره تا به این مهارت برسید .
شما برای شروع هم می تونید از سیمولاتور های پرواز مثل freerider ، liftoff و drl simulator استفاده کنید تا دستتون اومده باشه نحوه ی پرواز .

خب دیگه تموم شد .
هر زمان که خواستید یک کواد کوپتر یا پهپاد بخرید اول باید این سوالات رو جواب بدید تا بتونید بهترین انتخاب رو داشته باشید .
در ضمن اگر نیاز به راهنمایی های بیشتر در مورد خرید پهپاد ها داشتید ما در خدمتیم فقط کافیه که فرم مشاوره ی پایین این صفحه رو پر کنید و موضوع مشاوره رو راهنمایی انتخاب کواد کوپتر و یا خرید پهپاد بزنید . همکاران ما با شما تماس می گیرند و شما رو در این ضمینه راهنمایی میکنن .

ممنون از این که با ما همراه بودید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *