آموزش, دی جی ای ( DJI ), نقد و بررسی

معرفی کوادکوپتر حرفه ای دی جی ای ماتریس 210 ( Matrice 210 )

در این مقاله به معرفی کوادکوپتر حرفه ای دی جی ای ماتریس 210 ار تی کی ( DJI Matrice 210 RTK ) که پلتفرم ارتقاء یافته ی اینسپایر 2 است که در برابر شرایط سخت مقاومت می کند ، می پردازیم .

این نسخه از Matrice 210 ماژول BeiDou RTK ( حرکت سنج لحظه ای ) را برای پایداری دقیق با خطایی کمتر از سانتی متر مورد استفاده قرار می دهد .

بدنه این هواپیمای بدون سرنشین دارای استاندارد IP43 برای میزان مقاومت در برابر آب و هوا است . همچنین این پهپاد دارای تایم پرواز 30 دقیقه ای است .

الکترونیک پیشرفته موجود در ماتریس 210 شامل حالت های پرواز هوشمند با استفاده از سیستم دی جی ای FlightAutonomy است . با استفاده از این سیستم اشیاء جلو ، زیر و بالای پهپاد می توانند به صورت خودکار شناسایی و از برخورد دستگاه به هنگام پرواز با موانع جلوگیری می کند . علاوه بر این ، خلبان می تواند با استفاده از دوربین FPV قرار گرفته روی لرزشگیر دو محوره ، ماتریس 210 را هدایت کند بدون اینکه محدود به نمای قابل مشاهده دوربین روی گیمبال باشد .

برای ضبط تصاویر و دریافت داده های آنالیزی ، ماتریس 210 با دوربین هایی زنمیوس جداگانه DJI سازگار است ، از جمله X4S ، X5S و Z30 – با هر FOV ( میدان دید ) مختلف ، بعلاوه ی XT که تصویر حرارتی را ارائه می دهد .
تفاوت های ماتریس 210 با ماتریس 200 در بار انعطاف پذیر و پشتیبانی اتصال از سنسورهای اضافی که چه شما نصب کنید چه قابلیت ورژن های دیگر باشد .

دی جی ای ماتریس 210 می تواند دارای دو دوربین گیمبال مختلف باشد که در زیر پهپاد برای نمایش تصاویر رو به رو نصب شده اند ، یا بجای دوربین در زیر یک دوربین در بالای پرنده برای بررسی زیرساخت ها از زیر مفید است .

کوادکوپتر دی جی ای ماتریس 210

ویژگی های هوشمند پرواز

هواپیماهای بدون سرنشین سری دی جی ای Matrice 210 از دید رایانه ای برای حالت های پرواز هوشمند برای کمک به جمع آوری اطلاعات بهتر استفاده می کنند . این ویژگی ها برای چندین حسگر DJI در دسترس هستند و عکس های پیشرفته ای مانند بزرگنمایی در هنگام ردیابی یک شی را امکان پذیر می سازند :

  • Spotlight : قفل کردن دوربین پهپاد در حرکت روی یک سوژه .
  • Point of Interest : در یک مدار صاف دور یک جسم دور بزنید .
  • Tripod : تنظیم دقیق موقعیت و زاویه برای پرواز ایمن در محیط های باریک .
  • ActiveTrack : دنبال کردن شیء یا شخص با نگه داشتن تصویر در قاب دوربین .

این حالت ها توسط دو سنسور بصری جلویی ، یک سیستم موقعیت یابی مافوق صوت یا بصری در کف و یک سنسور مادون قرمز فوقانی ماتریس 210 انجام می شود .

برنامه و نرم افزار پشتیبانی کننده

از برنامه تلفن همراه DJI GO 4 می توان برای کنترل و سفارشی سازی سری Matrice 200 استفاده کرد . کاربران iPad همچنین می توانند پرواز را از طریق برنامه GS Pro DJI برنامه ریزی کنند . علاوه بر این ، سری ماتریس 200 از نام تجاری جدید DJI Pilot اندروید برنامه پشتیبانی می کند ، که به طور ویژه برای کاربران سازمانی طراحی شده است و تجربه کاربر و عملکرد پرواز را بهینه می کند .

DJI FlightHub

برنامه DJI Pilot با DJI FlightHub سازگار است ، DJI FlightHub یک بسته نرم افزاری مبتنی بر وب است که به تیم ها امکان می دهد داده های real-time را با افراد دیگر از طریق اینترنت به اشتراک بگذارند . این شامل اتاق های کنترل اضطراری از راه دور است که می توانند مراکز مدیریت دارایی را که از شبکه های زیرساخت های جهانی بازرسی می کنند ، ردیابی کند .

در یک مرکز کنترل با کاربرد آسان ، DJI FlightHub به کاربران اجازه می دهد تا پروازها را با هواپیماهای بدون سرنشین متعدد انجام دهند و وضعیت هر هواپیما را پیگیری کنند . یک اتاق کنترل خارج از خانه می تواند به طور همزمان فیدهای زنده را کنترل کند و از راه دور گیمبال و دوربین را کنترل کند . این نرم افزار مدیران را قادر می سازد تا پرواز را از قبل با استفاده از ایستگاه های راه و موقعیت مکانی پویا طراحی کنند .

برنامه های کاربردی در صنعت

بازرسی زیرساخت های بحرانی

کار در نزدیکی خطوط برق ، برج های ارتباطی و پل ها ، بازرسان را در معرض خطر سقوط و برق گرفتگی قرار می دهد . دی جی ای ماتریس 210 ایمنی را بهبود می بخشد زیرا کار از راه دور قابل انجام است . شبکه های خط برق گسترده با جزئیات قابل مشاهده است و زیرساخت های عمودی را می توان از همه ی زوایا با پلتفرم پایدار و مقاوم در برابر آب و هوای ماتریس 200 ، بررسی کرد .

بازرسی تاسیسات انرژی

برای اطمینان از استاندارد های بالای ایمنی عمومی ، برنامه ریزی تعمیر و نگهداری می تواند پرهزینه باشد . ماتریس 210 می تواند در زمان واقعی خطا ها را در ساختمان ها ، جاده ها و پل ها شناسایی کند و این عملیات را کارآمدتر و مؤثرتر کند .

نقشه برداری سایت جهت ساخت و ساز

نقشه برداری اغلب بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و سایر عوامل بیرونی انجام می شود . ماتریس 210 یک پهپاد سازگار است که برای رسیدگی به شرایط غیرقابل پیش بینی طراحی شده است ، که به مدیران سایت جهت ساخت و ساز ابزاری کارآمد برای بررسی پیشرفت و گردش کار ، اطمینان از استفاده کارآمد از منابع می دهد .

امنیت عمومی

وقتی زمان کم است و شرایط آب و هوایی ناسالم ، به یک پلتفرم هوایی همه کاره و قابل اعتماد احتیاج دارید . دی جی ای Matrice 210 قادر به حمل حسگرهای دیداری و حرارتی است و از موقعیت های بسیار خطرناک مانند آتش سوزی و بلایای طبیعی شما را آگاه می کند .

فرماندهان حاظر در بخش حوادث می توانند از داده های جمع آوری شده توسط دی جی ای ماتریس 210 برای تصمیم گیری هوشمندانه تر و بهتر استفاده کنند و ازجان و مالشان محافظت کنند . در عین حال ایمنی را برای پرسونل کاری به حداکثر می رسانند .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *