آموزش, اخبار پهپاد ها, عمومی

مبارزه پهپاد ها با ویروس COVID-19 یا به اصطلاح کرونا ( Coronavirus )

ویروس کوید 19 ( Covid_19 ) یا به اصطلاح کرونا ( Coronavirus ) بیماری جدیدی است که از ابتدای سال 2020 میلادی از کشور چین در جهان شیوع پیدا کرده است . پهپاد ها و Drone ها و همچنین شرکت های سازنده پهپاد ها نظیر DJI چین نیز سهم خوبی در مبارزه با شیوع این بیماری دارند که در ادامه به معرفی کاربرد پهپاد ها در مبارزه با کرونا در جهان خواهیم پرداخت .

مزایای استفاده از پهپاد ها در مقابل ویروس کرونا ( Coronavirus )

پهپاد ها در مبارزه با ویروس کرونا توانسته اند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند . اینگونه تکنولوژی ها در طول این مدت توانسته اند ثابت کنند که همواره استفاده از تکنولوژی می تواند برتری های بسیار زیادی نسبت به روش های قدیمی داشته باشد به گونه ای که می تواند انرژی کمتر ، خطر کمتر و سرعت بالاتر در انجام امور را در اختیار دولت ها برای مبارزه با کوید 19 ( COVID-19 ) قرار دهد .

در ادامه به معرفی اقدامات انجام گرفته در سراسر دنیا با استفاده از پهپاد ها و Drone ها همچنین شرکت های این حوزه نظیر DJI و Foxtech در مقابله با ویروس کرونا ( Coronavirus ) خواهیم پرداخت .

سمپاشی برای ضد عفونی معابر با استفاده از پهپاد در مبارزه با ویروس کرونا ( Coronavirus )

یکی از کاربرد های پهپاد ها و Drone ها در مبارزه با ویروس کرونا ( Coronavirus ) استفاده از پهپاد های سمپاش و پهپاد های کشاورزی ( Agricultural UAVs ) نظیر پهپاد های کشاورزی شرکت DJI با نام Agras و یا پهپاد های سمپاشی شرکت Foxtech با نام GAIA 160AG برای سمپاشی و ضد عفونی معابر و شهرها می باشد .

یکی از اقدامات صورت گرفته در سرتاسر جهان برای مبارزه با ویروس کوید 19 ( COVID-19 ) ضدعفونی سطوح و معابر است که معمولا به صورت دستی و یا با استفاده از ماشین آلات انجام می شود . اما با ورود پهپاد ها و Drone ها انجام این پروسه ضدعفونی تا 50 برابر سریع تر انجام می شود به طور مثال در شهر شنزن ( Shenzhen ) چین پهپاد ها توانسته اند حدود 3 میلیون متر مربع سمپاشی را برای ضد عفونی شهر انجام دهند . به دلیل برتری این روش نسبت به روش های سنتی درحال حاضر تمامی دولت ها در سرتاسر جهان در حال آموزش کارمندان و تجهیز آن ها برای سمپاشی و ضد عفونی با پهپاد ها هستند .

استفاده از پهپاد ها برای کنترل منع آمد و شد و پایش شهر ها

یکی دیگر از موارد استفاده Drone ها و پهپاد ها در مقابله با ویروس کرونا ( Coronavirus ) استفاده از پهپاد ها برای کنترل و اطمینان از رعایت منع آمد و شد و پایش شهر ها می باشد . به این صورت که می توان با استفاده از پهپاد ها و پرواز بر فراز شهر ها، پایش مناطق مختلف را به صورت زنده با سرعت و دقت بالاتر و همچنین با خطر کمتری برای نیروی های امنیتی نظیر پلیس و جلوگیری از ابتلا آن ها به ویروس کوید 19 ( COVID-19 ) انجام داد .

استفاده از پهپاد ها برای اطلاع رسانی و کنترل جمعیت در مبارزه با ویروس کرونا ( Coronavirus )

از اقدامات جالب کشور ایتالیا در استفاده از پهپاد ها در مبارزه با ویروس کوید 19 ( COVID-19 ) یا به اصطلاح کرونا ( Coronavirus ) می توان به استفاده از پهاد شرکت DJI که بر روی آن اسپیکر هایی به همین منظور قرار داده شده است در اطلاع رسانی های عمومی در سطح شهر و پراکنده سازی و کنترل جمعیت در ابتدای شروع قرنطینه ( Quarantine ) شهر ها اشاره کرد . با استفاده از این روش نیرو های امنیتی می توانند با صرف کمترین انرژی و کمترین خطر ابتلا به بیماری و در سریع ترین زمان آخرین اخبار و اطلاعیه ها را به گوش مردم رسانده و از تجمع افراد در سطح شهر جلوگیری کنند .

جابجایی دارو و ملزومات پزشکی با استفاده از پهپاد ها

جابجایی دارو و ملزومات پزشکی از جمله فعالیت های مهم و قدیمی پهپاد ها در حوزه پزشکی می باشد . اما با شیوع ویروس کرونا ( Coronavirus ) این فعالیت ها شدت و اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است چرا که انتقال این ملزومات و دارو ها با استفاده از پهپاد ها باعث سرعت گرفتن انتقال دارو و کاهش خطر ابتلا سایرین به این بیماری می شود و می تواند جان افراد بیشماری را نجات دهد .

دماسنجی و پایش افراد با استفاده از پهپاد ها

یکی از جدید ترین اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با ویروس کوید 19 ( COVID-19 ) دماسنجی و پایش افراد با استفاده از سری خانواده ی دی جی ای مویک اینترپرایز می باشد . به این صورت که پهپاد ها با پرواز در سطح شهر می توانند دمای بدن افراد را در حجم بسیار بالاتر و سرعت بسیار بیشتری نسبت به دماسنجی به روش فرد به فرد و سنتی انجام دهد . با استفاده از این روش دولت ها و مراکز درمانی می توانند حجم بسیار بیشتری از افراد و جمعیت ها را به صورت همزمان و با استفاده از سیستم های پردازش تصاویر انجام داده و افراد مبتلا را زودتر شناسیی کرده و از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنند .

نتیجه گیری

هواپیماهای بدون سرنشین ارزش خود را در طول همه گیر شدن ویروس کرونا ثابت کرده ، زیرا فناوری نسل بعدی نقش مهمی در مبارزه با مهار این بیماری بازی می کند .

در اکثر اوقات ، هواپیماهای بدون سرنشین در رسانه ها منفی به تصویر کشیده می شوند ، اما نقش پهپاد ها در جنگ coronavirus ارزش و پتانسیل واقعی آن ها را نشان داده است .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *