آموزش, بدنه و ساختار ربات های پرنده, موتور و ملخ و اسپید کنترل

بررسی دلایل نصب موتور براشلس به صورت زاویه دار در کواد کوپتر های مسابقه

شما می توانید پایه موتور هایی با زوایای مختلف را برای نصب موتور براشلس ها بر روی کواد کوپتر مسابقه خود به صورت زاویه دار استفاده کنید. نصب موتور براشلس ها در زوایای مختلف اما ثابت بر روی مولتی روتور دارای مزایای متعددی است که درباره آن ها صحبت خواهیم کرد.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد نحوه نصب موتور براشلس ها به صورت زاویه دار اما ثابت بر روی مولتی روتور و بررسی مزایا و معایب استفاده از این روش صحبت کنیم.

چرا باید موتور براشلس ها را با زوایای خاصی نصب کنیم؟

نصب موتور به صورت زاویه دار با دو هدف اصلی انجام می شود. در مولتی روتور های کوچک و مسابقه ( RACE DRONE ) که شما پرواز FPV  را با آن ها تجربه می کنید.  برای داشتن دیدی مناسب نیاز دارید تا زاویه دوربین را نسبت به خط افق زیاد نگه دارید. در صورتی که با نصب موتور براشلس ها به صورت مورب و زاویه دار برای سرعت گرفتن نیازی به زاویه دادن به مولتی روتور و کواد کوپتر خود در محور PITCH نیستید.

همانطور که گفته شد با نصب موتور ها به صورت زاویه دار برای سرعت گرفتن نیازی به زاویه دادن زیاد به مولتی روتور و کواد کوپتر خود ندارید . این امر باعث هرچه صاف تر ماندن کواد کوپتر شما نسبت به خط افق شده که باعث کاهش برخورد جریان هوا با کواد کوپتر در طول پرواز می شود.

 در نهایت تمام این عوامل باعث بالا رفتن بازدهی کواد کوپتر و بیشتر شدن سرعت کواد کوپتر مسابقه شما نسبت به قبل می شود که این امر مهمی در پرنده های مسابقه و RACE محسوب می شود.

معایب نصب موتور به صورت مورب

به طور کلی معایب استفاده از این روش در نصب موتور ها را می توان در چند خط خلاصه کرد.

در اولین بخش باید به این نکته توجه کرد که نصب این گونه از پایه موتور ها و استفاده از این روش صرفا برای پرنده های مسابقه و افرادی که نیاز به حرکت در سرعت بالا دارند توصیه می شود .

در صورتی که افراد معمولی از این روش استفاده کنند افزایش بازدهی و افزایش سرعت چشم گیری را در سرعت های پایین نخواهند داشت.

از طرف دیگر برای نصب موتور ها به صورت مورب نیاز دارید تا از پایه موتور های خاص با زوایای خاصی استفاده کنید. این پایه موتور ها برای هر فریم باید به صورت جداگانه تهیه و ساخته شوند.

همچنین تمام پایه موتور ها باید از جنسی محکم و قابل اعتماد ساخته شده باشند و تمام آن ها دارای زاویه یکسان و دقیقی باشند تا باعث برهم خوردن تعادل کواد کوپتر و نتیجه عکس در مولتی روتور شما نشود.

نکته:

برای نصب موتور ها با این روش باید از پیچ های بلند تر و مقاوم تری استفاده کنید . که این امر باعث بیشتر شدن وزن کواد کوپتر شما می شود . و ممکن است همانطور که گفته شد نتیجه ای عکس به شما داده و باعث کمتر شدن بازدهی مولتی روتور شما شود.

اما معمولا این افزایش وزن در صورت استفاده از پایه موتور ها و پیچ های استاندارد چیزی در حدود 20 الی 30 گرم می باشد. و تاثیر زیادی در بازدهی شما نخواهد داشت.

تغییر تنظیمات فریمور در BaseFlight و CleanFlight

پایلوت های کواد کوپتر های مسابقه معمولا از مود ACRO برای پرواز استفاده می کنند . اما هنوز هم تعداد افرادی که از مود های HORIZON و SELF LEVEL برای پرواز استفاده می کنند بسیار زیاد است.

در صورتی که جزو دسته دوم هستید نیاز دارید تا بعد از نصب موتور ها به صورت زاویه دار و قبل از شروع پرواز به تنظیم دوباره فلایت کنترل خود اقدام کنید. چرا که موتور براشلس های کواد کوپتر شما دیگر در حالت افقی نیست و فرامین شما نصبت به قبل تفاوت هایی خواهد داشت.

برای این کار باید به فریمور خود مانند BaseFlight و CleanFlight مراجعه کنید. و کمی OFFSET را برای محور PITCH خود نسبت به زوایای جدید موتور ها در نظر بگیرید .

در غیر این صورت در پرواز های خود به مشکل برخورد خواهید کرد. برای تنظیم درست باید نسبت OFSSET خود را برابر با زاویه موتور ها در نظر بگیرید . برای مثال اگر موتور براشلس ها با زوایه جدید 10 درجه نسبت به افق نصب شده اند OFFSET شما در فریمو باید 10 باشد.

نکته:

توجه داشته باشید که تنظیمات OFFSET در دو فریمور Cleanflight و BaseFlight متفاوت است. مثلا برای تنظیم OFFSET ده درجه در CleanFLight مقدار OFFSET برابر 10+ می باشد . ولی در BaseFlight این مقدار برابر 10- می باشد.

همچنین شما می توانید برای اطمینان از نصب درست موتور براشلس ها در این قسمت و عدم آسیب به موتور ها مقاله نصب درست موتور براشلس ها بر روی بدنه را مطالعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *