آموزش, دی جی ای ( DJI ), نقد و بررسی

نقد و بررسی DJI Inspire 2 کوادکوپتر حرفه ای تصویر برداری هوایی

Inspire 1 اولین نسل از مولتی روتور های حرفه ای مخصوص تصویر برداری هوایی بود که به دوربین های با کیفیت فیلم برداری مجهز شده بود. از آن زمان تا به امروز تکنولوژی مولتی روتور های مخصوص تصویر برداری هوایی بسیار پیشرفت کرده است. در اواخر سال 2016 شرکت دی جی ای Inspire 2 را معرفی کرد. امروزه اینسپایر ۲ ( DJI Inspire 2 )Inspire 2 به عنوان یک مولتی روتور برای تصویربرداری هوایی حرفه ای شناخته می شود. بیایید نگاهی به این کوادکوپتر حرفه ای و نسبتا گران قیمت بیندازیم.

در مطالب دیگر راجع به اینسپایر 1 بحث خواهیم کرد.

ویژگی ها و مشخصات اینسپایر 2

بزرگترین قابلیت انحصاری اینسپایر ۲ ( DJI Inspire 2 ) استفاده از دو باتری به صورت همزمان است. استفاده از دو باتری باعث بالا رفتن زمان پرواز پرنده شده و همینطور از خراب شدن باتری در فشار ها جلوگیری می کند.
از دیگر ویژگی ها اضافه شدن یک دوربین FPV در جلوی کوادکوپتر است که به خلبان اجازه می دهد به راحتی مولتی روتور را در فواصل دور کنترل کند.

اینسپایر دو مجهز به دو عدد سنسور حرکتی ، دو عدد فشارسنج و پردازنده اختصاص برای زیر سیستم های مختلف و همچنین سنسورهای برخورد با مانع جدید شده است. 

کیفیت ساخت Inspire 2

Inspire 2 دارای سیستم قفل جدید در بازو های تاشوی خود است که طبق ادعای DJI هرگز در حین پرواز شل نخواهد شد.
همچنین بازو ها با استفاده از لوله های کربنی جدید ساخته شده اند و از نسل قبلی بسیار محکم تر هستند.

باتری

عمر باتری در Inspire 2 بسیار بهبود یافته است. زمان پرواز اینسپایر 2 طبق گفته شرکت DJI حدود 27 دقیقه است. در یک آزمون پرواز با Inspire 2 توانستیم این کوادکوپتر را قبل از رفتن به حالت فرود اضطراری به مدت 25 دقیقه در حالت هاور نگه داریم. هنگامی که ما از باتری تا 10 درصد استفاده کردیم و پرنده به حالت فرود اضطراری رسید شارژ شدن مجدد باتری 1 ساعت و 20 دقیقه زمان برد!!
طراحی شارژر جدید اینسپایر 2 کاملا هوشمند است. این شارژر قادر است 4 باتری را به صورت همزمان شارژ کند. در هنگام شارژ نیاز نیست نگران یکسان بودن شارژ باتری ها باشید زیرا شارژر به صورت هوشمند باتری ها را از قوی ترین به ضعیف ترین باتری شارژ می کند.

عملکرد

Inspire 2 بسیار قابل اعتماد ، پایدار و ایمن تر از دیگر کواد کوپتر های تصویر برداری هوایی است که با آن ها کار کرده اید.
در زمان فعال بودن سنسور های برخورد با مانع ایسنپایر 2 می توانید با سرعت 45 مایل در ساعت پرواز کنید که سرعت بسیار زیادی است و اگر سنسور ها را غیر فعال کنید پرنده می تواند به حداکثر سرعت یعنی 60 مایل در ساعت برسد!!

دوربین و لوازم جانبی Inspire 2

یکی از قابلیت های بی نظیر Inspire 2 که از ورژن قبلی خودیعنی Inspire 1 به ارث برده است ، قابلیت تعویض دوربین است. شما در هنگام خرید می توانید مدل دوربین روی کوادکوپتر را انتخاب کنید و بسته به نیاز خود در مورد دوربین مورد نیاز اقدام به خرید کنید.
یکی از دوربین های جدید ارائه شده همراه پرنده X5S است. از لحاظ ابعاد X5S از پیشینیان خود یعنی Zenmuse X4S و X5R بزرگتر است. این دوربین با سنسور 20.8 مگاپیکسلی می تواند جزئیات بیشتری را نسبت به نسل های قبل ثبت کند ، همچنین دارای حساسیت رنگ بهتر و نسبت سیگنال به نویز بالاتر است. همچنین قادر به تصویر برداری با رزولیشن 5.2K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه است.

شما می توانید برای دوربین کواد کوپتر خود یکی از 8 لنز مختلف، بین 18 تا 90 میلیمتر را انتخاب کنید. 
همچنین شما می توانید طیف وسیعی از لوازم جانبی عالی برای سیستم دوربین Inspire 2 خود تهیه کنید. به عنوان مثال یک درایو حالت جامد 480GB اختصاص داده شده به طور خاص برای ذخیره سازی فیلم X5S و کنترل از راه دور برای فوکوس دستی بر روی سوژه های مورد نظرتان.

نتیجه گیری

در پایان باید گفت بدون شک اینسپایر 2 دی جی ای یکی از بهترین مولتی روتور های حرفه ای مخصوص تصویربرداری هوایی است که تا به حال ساخته شده است. مشخصات و ویژگی های آن در سطح بالا قرار دارند. به راحتی می توان گفت این مولتی روتور یک انتخاب دقیق و بجا برای تصویربرداری های سینمایی حرفه ای است. اما مشکل بزرگ قیمت بالای اینسپایر 2 است. قیمت بالای مولتی روتور و دوربین گران قیمت باعث شده هر کسی به خرید این کوادکوپتر فکر نکند.
اگر شما دنبال آن هستید که یک مولتی روتور مانند اینسپایر ۲ ( DJI Inspire 2 ) اما با قیمت ارزان تر داشته باشید باید Tornado H920 محصول شرکت Yuneec را بررسی کنید. 

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *