آموزش, دی جی ای ( DJI ), نقد و بررسی

بررسی مولتی روتور DJI AGRAS MG-1 از کمپانی دی جی ای

کمپانی دی جی ای تولید کننده انواع مولتی روتورها و پهپاد های تجاری می باشد. در این قسمت به نقد و بررسی مولتی روتور هوشمند سمپاش این کمپانی با نام  DJI AGRAS MG-1  می پردازیم.

همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر راجع به سایر مولتی روتور های سمپاش شرکت دی جی ای مانند AGRAS MG-1S و مقایسه این محصولات با یکدیگر به این قسمت مراجعه کنید.

مولتی روتور AGRAS MG-1

همانطور که در ابتدا ذکر کردیم مولتی روتور AGRAS MG-1 یک کواد کوپتر هوشمند  با قابلیت پاشش و مایعات می باشد. این مولتی روتور با هدف سمپاشی و محلول پاشی بر روی گیاهان و مزارع طراحی شده است تا کشاورزی را به مرحله جید تری از بازدهی  برساند.

این پهپاد که یک کواد کوپتر هوشمند می باشد. کار سمپاشی ، محلول پاشی و کود پاشی را به صورت کاملا اتوماتیک و هوشمند برای مزارع ، باغات و انواع زمین های کشاورزی انجام می دهد. این کار باعث آسان تر شدن و مکانیزه شدن سیستم های کشاورزی شده که نتیجه آن باروری بیشتر محصولات و بالا تر رفتن بازدهی این گونه کشاورزی هوشمند می باشد.

بازدهی بالای MG-1

مولتی روتور MG-1  دارای قابلیت ها و توانایی های بارزی است که استفاده از این محصول را کاملا عقلانی و به صرفه کرده است. این مولتی روتور قابلیت حمل سم و یا محلول را تا سقف 10 کیلوگرم دارا می باشد. همچنین قدرت و سرعت سمپاشی این مولتی روتور به قدری بالا است که با استفاده از این پهپاد می توانید مساحتی در حدود 4 هزار تا 6 متر مربع را تنها در مدت زمان 10 دقیقه به طور کامل سمپاشی کنید. این حجم از کار چیزی در حدود 40 تا 60 برار سریع تر از شیوه های سنتی و قدیمی سمپاشی انجام می شود.

سیستم هوشمند این مولتی روتور به شما کمک می کند تا تمام طول فرایند سمپاشی توسط این دستگاه به صورت کاملا اتوماتیک انجام شود. با استفاده از تکنولوژی سم پاشی جدید ، این پهپاد می تواند می زان پاشش سم را با توجه به سرعت حرکت خود تطبیق داده وکنترل کند. این امر باعث پاشش یکدست سم و علفکش ها بر روی محصول می شود.

با توجه به تمام ویژگی هایی که ذکر شد DJI AGRAS MG-1 را می توان یک مولتی روتور سمپاشی کاملا کار آمد و اقتصادی در نظر گرفت.

طول عمر و اطمینان خاطر این محصول

همانطور که می دانید تمام تجهیزاتی که در کشاورزی استفاده می شوند با گرد و خاک و محیطی نسبتا خشا روبرو هستند. این محیط باعث کاهش طول عمر تجهیزات می شود.

مولتی روتور سمپاش DJI AGRAS MG-1 با ساختاری یکپارچه و بدون نفوذ و همچنین سیستم های خنک کننده و محافظتی جدید از کاهش طول عمر و بازدهی پهپاد خود در طولانی مدت جلوگیری می کند.

این پهپاد دارای سیستم خنک کننده چند لایه برای موتور های خود است به گونه ای که در طول پرواز هوا از طریق ورودی های زیر هر موتور وارد فیلتر های چند گانه می شود تا گرد و خاک و اجسام خارجی از هوا جدا شوند. سپس این هوای فیلتر شده وارد هر موتور شده و باعث سرد شدن موتور ها می شود.

این سیستم خنک کننده باعث افزایش بازدهی و افزایش 3 برابری طول عمر موتور ها بر روی این مولتی روتور سمپاش می شود.

سیستم اسپری هوشمند و کار آمد MG-1

در این مولتی روتور شما می توانید برای بالا رفتن راندمان و پخش یکدست سموم و افت کش ها نازل های خروجی سم را با توجه به نوع سم و نیاز خود انتخاب کنید. DJI AGRAS MG-1 دارای 4 نازل خروجی سم در زیر هر بازو می باشد. این سموم با استفادع از این نازل ها بر روی محصولات پاشیده می شوند و توده هوایی که موتور ها در طول پرواز ایجاد می کنند باعث پخش یکدست و یکسان سموم بر روی محصولات می شوند.

راحتی در استفاده از این محصول

DJI AGRAS MG-1 علاوه بر کار آمد بودن و هوشمند بودن آن قابلیت کنترل و راه اندازی بسیار ساده ای نیز دارد. شما می توانید این کوا کوپتر را در 3 حالت هوشمند ( SMART MODE ) ، دستیه ویژه ( MANUAL PLUSE )  و تمام دستی ( MANUAL ) هدایت کنید.

با استفاده از مود هوشمند یا SMART MODE این کواد کوپتر میتوانید تنها با زدن چند دکمه و مشخص کردن محدوده مورد نظر برای سمپاشی این کواد کوپتر را راه اندازی کنید. در مود MANUAL PLUSE نیز مانند مود هوشمند تنها با زدن چند گزینه می توانید محدوده مور نظر را برای سمپاشی در اختیار کوادکوپتر قرار داده تا این دستگاه به صورت اتوماتیک کار سمپاشی را انجام دهد. با این تفاوت که در این مود شما می توانید محدود سمپاشی را به صورت دقیق تر و در اشکال مختلف و پیچیده تری طرح کنید.

در مود دستی نیز شما می توانید به صورت آزاده و بدون محدودیت های خاصیDJI MG-1 را به پرواز در آورید و کار سم پاشی را در مسیری که می خواهید انجام دهید.

قابلیت ذخیره هوشمند در DJI AGRAS MG-1

 کواد کوپتر MG-1 این قابلیت را دارد که به طور هوشمند تمامی نقاط پروازی و نحوه سم پاشی و مسیر حرکت خود را  ذخیره کند. به همین دلیل در صورتی که در طول مسیر با مشکلی ماند تمام شدن باتری مواجه شدید نگران نباشید ، چرا که با رفع مشکل کواد کوپتر از همان قمستی که سم پاشی را قطع کرده است به ادامه ماموریت خویش می پردازد.

قابلیت جمع شوندگی MG-1

کواد کوپتر MG-1 دارای طراحی Y شکل می باشد و طوری طراحی شده است که به راحتی بازو های آن پس از استفاده جمع می شوند. این طراحی باعث شده تا حمل و نقل این کواد کوپتر به شدت راحت شده و جاگیری زیادی نداشته باشد.

قابلیت اسکن سطوح

این کواد کوپتر کمپانی دی جی ای دارای راداری در قسمت جلوییی و زیرین خود می باشد که در طول پرواز سطح زیر خود را اسکن می کند. این کار باعث می شود تا MG-1 در تمام سطوح بتواند فاصله ارتفاعی خود را با گیاهان و سطح زمین حفظ کند و در تمام شرایط روند سمپاشی را یکسان و به طور منظیم انجام دهد.

ریموت کنترل اختصاصی این محصول

سیستم کنترلی و ریموت کنترل کمپانی دی جی ای MG-1 با استفاده از سیستم ارتباطی LIGHTBRIDGE 2 عمل می کند.این سیستم ارتباطی به MG-1 کمک می کند تا تاخیر ارسال داده بسیار پایینی را داشته باشد.

همچین این ریموت کنترلر مانند بدنه اصلی این پرنده ضد آب و ضد گرد و غبار می باشد و به دلیل مصرف کم قابلیت روشن ماندن در طولانی مدت را تنها با استفاده از یک بار شارژ شدن در اختیار کاربر قرار می دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *