آموزش, دی جی ای ( DJI )

معرفی کوادکوپتر مویک 2 اینترپرایز دوال ( DJI Mavic 2 Enterprise Dual )

شرکت دی جی ای در تاریخ 20 دسامبر 2018 کوادکوپتر مویک 2 اینترپرایز دوال (DJI Mavic 2 Enterprise Dual ) را معرفی کرد .
این کوادکوپتر صنعتی قابل حمل که مجهز به دوربین های دیداری و حرارتی قدرتمند است ، به خلبانان ابزاری تجاری و قابل اطمینان ارائه می دهد تا در محیط های چالش برانگیز بهتر ، ایمن تر و سریع تر عمل کنند .

کوادکوپتر مویک 2 اینترپرایز دوال

Mavic 2 Enterprise Dual با مشارکت شرکت FLIR توسعه یافته است .
پیش از این DJI و FLIR دوربین های Zenmuse XT و XT2 با همکاری یکدیگر ساخته اند .
لوازم جانبی استفاده شده در این دستگاه با مویک 2 اینترپرایز یکسان است ؛ اما تکنولوژی استفاده شده مویک اینترپرایز دوال نسبت به مویک اینترپرایز معمولی پیشرفته تر است .

همچنین به کاربران این امکان را می دهد دما را اندازه گیری کنند و تصاویر و داده های دمایی را به راحتی برای گزارش دهی و تجزیه و تحلیل کار آمد ذخیره کنند .

کوادکوپتر مویک 2 اینترپرایز دوال - آدلان پایا

قدرت تصویر برداری حرارتی FLIR

Mavic 2 Enterprise Dual دارای یک دوربین قرار گرفته روی گیمبال سه محور است که از یک سنسور 4K برای تصویر برداری از نور مرئی و یک دوربین کوچک ( microcamera ) حرارتی FLIR Lepton برای گرفتن داده های حرارتی استفاده می کند .

این سنسورها با هم به خلبانان اجازه می دهند پروازها را در شب انجام دهند و همچنین در شرایطی که هوا مه آلود یا دود گرفته است ، پرواز کنند .
کاربران می توانند از حالت های مختلف صفحه نمایش هوشمند برنامه DJI Pilot استفاده کنند تا داده ها را از هر دو سنسور دریافت کنند :

  • FLIR MSX : تصویربرداری پویا FLIR MSX ، یا تصویربرداری پویا چند طیفی ، جزئیات نور مرئی را بر روی تصاویر حرارتی در زمان واقعی به منظور ارتقاء جزئیات بصری ، برجسته می کند .
    این مود به خلبانان کمک می کند تا به سرعت داده های مهم را که ممکن است فورا قابل تشخیص نباشند ، شناسایی و تفسیر کنند .
  • Spot Meter : دمای متوسط یک شی را نشان می دهد ، به خلبانان کمک می کند ضمن حفظ فاصله ایمن ، اشیاء خطرناک را رسد کند .
  • Area Measurement : میانگین ، پایین ترین و بالاترین دما و همچنین مکانهای مربوطه در هر منطقه را نشان می دهد و به بازرسان اجازه می دهد سریع اشیاء را ارزیابی کرده و تعیین کنند که آیا ممکن است اشیاء بیش از حد گرم شود .
  • Isotherm : این امر به خلبانان اجازه می دهد تا با استفاده از یک پالت رنگ سفارشی ، دامنه های خاص دما را نشان دهند تا اشیاء موجود در محدوده بدون تغییر کنتراست ، دید بهتری را داشته باشد .
    این ویژگی شامل پروفایل های سفارشی برای کمک به خلبانان نجات و تجسس در شناسایی افراد و کمک به آتش نشانان در شناسایی نقاط گرم در آتش سوزی ها کمک می کند .

ویژگی های دی جی ای مویک 2 اینترپرایز دوال

این دستگاه شامل 24 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داده است که برای دسترسی به داده های ذخیره شده در آن باید رمز عبور را وارد کنید . با فعال کردن حفاظت از رمز عبور ، کاربران باید هر بار که پهپاد را فعال می کنند ، رمز عبور خود را وارد کنند ، کنترل کننده از راه دور را با پهپاد پیوند دهند و به حافظه پردازنده هواپیماهای بدون سرنشین دسترسی پیدا کنند و به آنها امنیت کامل ، منحصر به فرد و امنیت پیشرفته ارائه دهند. این امکان دسترسی ایمن به پهپاد و ذخیره سازی داده های پردازنده آن را در حالی که از آن داده ها محافظت می کند ، حتی اگر هواپیمای بدون سرنشین از نظر جسمی به خطر بیفتد ، فراهم می کند.

علاوه بر این ، یک ویژگی در این دستگاه وجود دارد که زمان ، تاریخ و مکان هر تصویر ضبط شده توسط دوربین تصویری را رمزگذاری می کند تا شم پس از پرواز دستگاه بتوانید موقعیت های مورد نیاز را مجددا بررسی کنید .

کاربران Mavic 2 Enterprise که نگران دسترسی دیگران به داده های دریافتی مویک اینترپرایز هستند می توانند از ویژگی Local Data Mode در برنامه DJI Pilot استفاده کنند که با فعال شدن ، مانع ارسال یا دریافت هرگونه داده از طریق اینترنت دستگاه تلفن همراه کاربر می شود .
این تضمین امنیتی اضافه شده برای اپراتورهای پروازهایی که شامل زیرساخت های حساس ، پروژه های دولتی یا سایر مأموریت های حساس هستند ، فراهم می کند .

ایمنی پرواز در هوا

Mavic 2 Enterprise Dual مجهز به فناوری DJI AirSense است و از خطراتی که در آسمان وجود دارد ، جلوگیری کنید و با ارائه هشدارهای موقعیت مکانی در زمان واقعی در هواپیماهای دارای سرنشین ، امنیت فضای هوای شما را تقویت می کند .
این فن آوری سطح بالایی از ایمنی را برای اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین که در فضای هوایی اطرافتان یا در نزدیکی عملیات پیچیده ، مانند سرکوب آتش سوزی ، بازیابی فاجعه و نظارت بر زیرساخت ها پرواز می کنند ، فراهم می کند .

ایمنی پرواز در هوا با دی جی ای مویک 2 اینترپرایز دوال - آدلان پایا

Mavic 2 Enterprise Dual از پیشرفته ترین سیستم انتقال ویدئو و داده Ocusync 2.0 بهره می برد که ارتباط پایدارتری را بین پهپاد و رادیو کنترل آن برقرار می کند به گونه ای که حتی در محیط هایی با تداخل الکترومغناطیسی بالا ( مانند مناطق شهری ) این سیستم از قابلیت مقاومت در برابر تداخل و تعویض خودکار قوی تر برخوردار است که از هر دو باند فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5.8 گیگاهرتز پشتیبانی می کند و امکان استفاده از فرکانس های مختلف را برای جریان داده های uplink و downlink دارد.

Mavic 2 Enterprise Dual از موتورهای دی جی ای FOC استفاده می کند که با استفاده از ملخ های بهینه برای پرواز کم سروصدا تر و کارآمد تر آماده است و حداکثر زمان پرواز را تا 31 دقیقه و حداکثر سرعت حداکثر 72 کیلومتر در ساعت تحویل می دهند .
علاوه بر این ، یک باتری self-heating به هواپیمای بدون سرنشین اجازه می دهد تا در شرایط نامساعد آب و هوایی در دمایی حدود 10- درجه ی سانتیگراد عمل کند .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *