آموزش, نقد و بررسی

معرفی اوکتاکوپتر Falcon Eight plus محصول شرکت Intel

در این مقاله به بررسی اوکتاکوپتر Falcon Eight plus شرکت اینتل ( Intel ) طراحی شده برای ماموریت های بازرسی و نقشه برداری با ظاهری متفاوت خواهیم پرداخت.

همچنین می توانید بررسی اوکتاکوپتر ALTA 8 pro  محصول شرکت Freefly را در این قسمت مشاهده کنید.

اوکتاکوپتر Falcon Eight plus

اوکتاکوپتر Falcon Eight plus شرکت Intel یک پهپاد حرفه با تجهیزاتی کامل است. این پرنده همراه خود یک ریموت کنترلر ف سه باتری ، سه شارژر برای شارژ کردن باتری ها بدون ماطلی و یک محفظه با کیفیت برای حمل و نقل آسان می باشد.

این پرنده به منظور انجام معموریت های پایش و نظارت ساخته شده است و به دلیل سه IMU موجود در ان و سیستم کنترل پیشرفته می تواند وضعیت اوکتاکوپتر نظیر، ارتفاع ( altitude ) و موقعیت ( position ) را به خوبی کنترل کرده و تا حد خوبی ثابت نگه دارد.

این پهپاد همچنین قابلیت ترکیب داده های موقعیتی را با یک دریافت کننده دقیق برای هرچه بهتر شدن دقت دارد و به دلیل ظاهر V شکل خود زاویه دید 180 درجه ای از بالا تا پایین را نیز در اختیار کاربر قرار می دهد.

میزان قدرت حمل بار Falcon Eight plus

برای نصب دوربین بر روی این اوکتاکوپتر دو انتخاب به صورت پیش فرض در نظر گرفته شده است.

  • پکیج Sony Alpha 7R Survey : این پکیج به منظور استفاده در ماموریت های بازرسی و نقشه برداری در نظر گرفته شده است که شامل یک دوربین DLSM فول فریم و 36MP و سونار SONY با لنز 35 میلی متری می باشد. با این پکیج شما می توانید ماموریت های نقشه برداری سریع و کاملا اتوماتیک را بدون نیاز به استفاده از لپ تاپ در حین نقشه برداری انجام دهید.
  • پکیج بازرسی ZS50 : این پکیج نیز شامل یک دوربین RGP ، یک دوربین مادون قرمز و یک دوربین دیجیتال می باشد.با استفاده از این پکیج نیز شما می توانید علاوه بر نقشه های چند طیفی تصاویر ماپناطق نقشه برداری را به صورت همزمان در اختیار داشته باشید.

عملکرد پروازی Falcon Eight plus

همانطور که در بالا گفته شد اوکتاکوپتر Falcon Eight plus دارای عملکرد پروازی و دقت بسیار زیادی است .همچنین این پرنده در برابر وزش باد های شدید و اختلالات مغناطیسی مقاوم بوده و در صورت ضعیف بودن GPS نیز پرواز قابل قبولی را خواهد داشت.

سایر ویژگی ها

  • استفاده از کنترل Intel همرا با جوی استیک برای کنترل پهپاد تنها با یک دست.
  • استفاده از 8 موتور براشلس در این اوکتاکوپتر با توان 125 وات.
  • پپشتیبانی از سیستم موقعیت یابی GPS و Glonass.
  • استفاده از شاسی فیبر کربن برای استحکام بیشتر.
  • پشتیبانی از Micro SD Card تا 16 گیگابایت.
  • پشتیبانی از فلش تا 16 گیگابایت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *