آموزش, نقد و بررسی

نقد و بررسی هگزاروتور Yuneec Typhoon H3 از کمپانی یونیک

کمپانی یونیک اخیرا یک مولتی روتور با کیفیت و پایدار در جهت تصویربرداری های هوایی تولید کرده است. در این مقاله به بررسی هگزاروتور Yuneec Typhoon H3 از کمپانی یونیک می پردازیم.

توصیه می شود مقاله مربوط به مولتی روتور مدل H520 این کمپانی را نیز مطالعه فرمایید.

هگزاروتور تایفون اچ 3 از کمپانی یونیک

هگزاروتور تایفون اچ 3 با همکاری دو کمپانی یونیک و لیکا در جهت تصویربرداری و فیلمبرداری های حرفه ای ساخته شده است. کمپانی لیکا (Leica) تولید کننده دوربین می باشد که در ساخت دوربین این هگزاروتور با کمپانی Yuneec همکاری کرده است.

مشخصات

تایفون اچ 3 جدید ترین هگزاروتور تولید شده توسط کمپانی Yuneec است که وزن آن به همراه دوربین و اجزاء دیگر حدود 2 کیلوگرم می باشد. این مولتی روتور با استفاده از باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت 5250 میلی آمپر ساعت ، توانایی 25 دقیقه پرواز را دارد. همچنین در اطراف هگزاروتور Yuneec Typhoon H3 سنسور هایی برای جلوگیری از برخورد با موانع و دور زدن آن ها وجود داشته و حداکثر سرعت آن به 72 کیلومتر بر ساعت می رسد.

دوربین

دوربین مورد استفاده در هگزاروتور تایفون اچ 3 که با همکاری کمپانی Leica تولید شده است ، ION L1 Pro نام دارد. از مشخصات اصلی این دوربین می توان به سنسور 1 اینچی CMOS و 20 مگاپیکسلی آن و کیفیت فیلمبرداری 4K با 60 فریم بر ثانیه و قابلیت زوم دیجیتال اشاره کرد. همچنین حداکثر میزان بیت ریت در فیلمبرداری این دوربین به 100 Mbps می رسد. این دوربین از یک گیمبال 3 محوره استفاده می کند و توانایی چرخش 360 درجه را دارد.

همچنین این دوربین مود های تصویری زیادی دارد که توسط کمپانی Leica بر روی این دوربین تنظیم شده اند.

سیستم قدرتمند پرواز

فلایت کنترلر هگزاروتور Yuneec Typhoon H3 که بر پایه PX4 است ، علاوه بر قدرتمند بودن ، بسیار کارآمد طراحی شده است. این سیستم طوری بهینه سازی شده است که بدون اینکه از امکانات و عملکرد آن کاسته شود ، میزان مصرف انرژی پرنده را کاهش دهد.
فلایت کنترلر تایفون اچ 3 از قابلیت های پرواز خودکار بسیاری برخوردار می باشد. همچنین در صورت خرابی یکی از موتور ها در هنگام پرواز ، حالت پرواز با 5 موتور فعال شده و اچ 3 می تواند به راحتی به پرواز خود ادامه داده و یا فرود بیاید.

طراحی بدنه

بازو های مورد استفاده در این مولتی روتور به راحتی قابل جمع شدن هستند. همچنین باز و بسته کردن ملخ های موتور ها به راحتی انجام می گیرید.

کنترل

رادیو کنترلر هگزاروتور اچ 3 دارای یک صفحه نمایش 7 اینچی می باشد. همچنین این رادیو کنترلر از موبایل های هوشمند Android نیز پشتیبانی می کند. در صورت لزوم می توانید با استفاده از پورت HDMI موجود در رادیو کنترلر ، تصویر ارسالی از مولتی روتور خود را بر روی یک صفحه نمایش دیگر مانند مانیتور یا عینک FPV مشاهده کنید. همچنین شما می توانید در تصویر برداری های سطح بالاتر از یک رادیو کنترلر ST16S دیگر استفاده کرده و یک پایلوت دوم برای کنترل دوربین هگزاروتور اچ 3 از آن داشته باشید. محدوده عملیاتی این مولتی روتور زیاد نیست و به 2 کیلومتر می رسد اما به علت طراحی این مولتی روتور در راستای تصویر برداری ، اچ 3 برای فیلمبرداری های حرفه ای بسیار کاربردی می باشد.

هگزاروتور تایفون اچ 3 از کمپانی یونیک دارای یک ویژگی عالی و بسیار کاربردی برای تصویر برداری های حرفه ای می باشد و آن کروز کنترل است. یعنی شما با استفاده از این قابلیت می توانید مولتی روتور خود را در یک سرعت ثابت تنظیم کرده و شات مورد نظر خود را تهیه کنید.

شما می توانید مشخصات جزئی تر هگزاروتور Yuneec Typhoon H3 را در وبسایت کمپانی یونیک مشاهده نمایید.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “نقد و بررسی هگزاروتور Yuneec Typhoon H3 از کمپانی یونیک

  1. iranmodel گفت:

    با سلام
    اول : اینکه دمتون گرم . مطالب آموزشی خیلی خوبه به عنوان کسی که بیست سال تو کار مدل هستش و البته همشهری شما وقتی پایین سایت دیدم زده خراسان رضوی خوشحال شدم دیدم زدین سبزوار خشکم زد فقط میتونم بگم آفرین
    دوم : در مورد اتوپایلوت پیکس و نرم افزارهاش و سخت افزار ها و ماژولهاش بیشتر دقیق تر کارکنید
    سوم : ای کاش آخر مطلب های آموزشی یک خروجی PDF یا اشتراکی یا پرینت قرار میدادین . بیس سایت که وردپرس هستش ماژول pdf و Print داره خیلی خوب میشه اگر بذارید من چند مطلب میخوام داشته باشم با همون ترتیبی که نوشتین و با عکسها خیلی دردسر کشیدم خیلی خوب میشه اینکارو بکنید
    چهارم : ممنون بازم ممنون فقط خسته نشید چون این رشته همه میدونیم توش پول نیست فقط عشق پس خسته نشید

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      ممنون شما لطف دارید موارد که فرمودید پیگیری میشه و سعی میکینم مشکلات برطرف بشه
      تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *