آموزش, دی جی ای ( DJI ), نقد و بررسی

نقد و بررسی هگزاروتور سمپاش DJI AGRAS T16 از کمپانی دی جی ای

جدید ترین پهپاد سمپاش تولید شده توسط کمپانی دی جی ای ، تی 16 می باشد. در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی هگزاروتور سمپاش DJI AGRAS T16 از کمپانی دی جی ای بپردازیم.

مولتی روتور سمپاش DJI AGRAS T16

هگزاروتور سمپاش DJI AGRAS T16 با طراحی ماژولار در ساختار کلی خود ، افزایش قدرت حمل بار (Payload) و افزایش عرض پاشش سم به بهترین پهپاد سمپاش کمپانی دی جی ای تبدیل شده است. همچنین AGRAS T16 دارای سخت افزار قدرتمند ، نرم افزار هوش مصنوعی عالی و قابلیت نقشه برداری سه بعدی می باشد که بهره وری این هگزاروتور را بسیار افزایش می دهند.

شما می توانید مقاله مربوط به پهپاد سمپاش MG-1P را نیز مطالعه نمایید.

طراحی بدنه

طراحی ماژولار این هگزاروتور ، استفاده از آن در حین پروژه را برای کاربران بسیار راحت کرده است. همچنین بازو های فیبر کربنی آن قابل جمع شدن بوده و سایز پرنده را به 4/1 سایز اصلی خود می رسانند. این ویژگی کاربران را برای حمل و نقل T16 خرسند می کند. همچنین باتری مورد استفاده در این پرنده و مخزن سم آن به سادگی قابل تعویض هستند.

افزایش بازدهی

با پیشرفت و افزایش قدرت سیستم پیشرانش ، سخت افزار و نرم افزار های هگزاروتور سمپاش DJI AGRAS T16 ، بازدهی این پرنده به صورت قابل توجهی نسبت به پهپاد های سمپاش قبلی کمپانی دی جی ای افزایش یافته است. مخزن سم این محصول 16 لیتر ظرفیت دارد. همچنین T16 توانایی پاشش 4.8 لیتر سم در هر دقیقه را توسط 4 پمپ و 8 نازل دارا می باشد. عرض پاشش سم نیز به 6.5 متر افزایش یافته است. طبق گفته های کمپانی دی جی ای ، هگزاروتور سمپاش DJI AGRAS T16 می تواند 10 هکتار زمین هموار را در 1 ساعت سمپاشی کند.

برای افزایش ضریب اطمینان پرواز T16 ، در این هگزاروتور از سنسور های IMU و بارومتر (فشارسنج) به صورت دوگانه استفاده شده است. سیستم موقعیت یابی این مولتی روتور نیز دارای دو آنتن GNSS + RTK می باشد که دقت سانتی متری به آن می دهند. همچنین به علت وجود دو آنتن ، T16 حتی در برابر امواج مغناطیسی قوی نیز مقاومت زیادی را دارا می باشد.

رادار تشخیص موانع

رادار استفاده شده برای تشخیص موانع در این پرنده نیز ارتقا یافته است. این سیستم در روز و شب کارایی یکسانی دارد و حتی وجود گرد و غبار نیز مزاحم کار آن نمی شود. میدان تشخیص موانع این رادار (FOV) به 100 درجه در راستای افق افزایش یافته ، قادر به تشخیص موانع در پشت سر و جلو می باشد و می توان گفت کارایی این رادار نسبت به مولتی روتورهای سمپاش قبلی این کمپانی به دو برابر افزایش یافته است.

همچنین این رادار توانایی تشخیص شیب زمین را دارد و می تواند به سمپاشی در مناطق شیب دار مانند کوهستان نیز کمک کند. سیستم تشخیص موانع این رادار از تکنولوژی DBF برخوردار می باشد که از تصویرسازی ابر نقاط سه بعدی پشتیبانی می کند.

دوربین و ارسال تصویر

سیستم ارسال تصویر هگزاروتور T16 دی جی ای OcuSync 2.0 می باشد که توانایی ارسال تصویر HD را داشته و تا 3 کیلومتر نیز برد دارد. دوربین آن نیز به همراه دو چراغ در اطرافش ساخته شده که برای شب و روز مناسب می باشد و همچنین میدان دید این دوربین نیز وسیع است.

مود های مختلف پرواز

شما می توانید حالت های پرواز هگزاروتور سمپاش DJI AGRAS T16 برای سمپاشی در سه مدل زمین مختلف آماده کنید :

سمپاشی در زمین های هموار کشاورزی ، باغ های دارای درخت و زمین های کوهستانی. همچنین می توانید با یک رادیو کنترلر ، پنج مولتی روتور را به صورت همزمان کنترل کنید.

شارژر باتری

شارژر هوشمند چهار کاناله DJI AGRAS T16 دارای 2600 وات توان می باشد که شما توسط این شارژر می توانید به صورت همزمان 4 باتری را شارژ کنید. در حالت شارژ سریع در یک کانال ، سرعت این شارژر در شارژ کردن کامل یک باتری به 20 دقیقه می رسد. همچنین در این شارژر یکی سیستم مدیریت سلامت باتری وجود دارد که داده های مهم مانند ولتاژ و دمای باتری ها را کنترل می کند تا از روند صحیح شارژ باتری ها اطمینان حاصل کند.

باتری

باتری مورد استفاده در مولتی روتور سمپاش DJI AGRAS T16 ، یک باتری هوشمند و دارای فناوری یکسان سازی ولتاژ سل ها است که ظرفیت آن 17500 میلی آمپر ساعت می باشد. این باتری 14 سلول دارد و ولتاژ بالایی دارد که باعث کاهش مصرف انرژی در پرنده می شود. اطراف این باتری با صفحه های فلزی پوشیده شده است که میزان پخش حرارت آن نسبت به نسل های قبلی 140 درصد افزایش یافته است.

باتری و شارژر باتری تی 16 - آدلان پایا

 شما می توانید اطلاعات و مشخصات دقیق تر از هگزاروتور سمپاش DJI AGRAS T16 در وبسایت کمپانی دی جی ای مشاهده کنید.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *