آموزش, دی جی ای ( DJI ), نقد و بررسی

بررسی مولتی روتور سمپاشDJI AGRAS MG-1P از کمپانی دی جی ای

مولتی روتور سمپاش DJI AGRAS MG-1P از کمپانی دی جی ای یکی از محصولات جدید و کارآمد این کمپانی می باشد که در مسائل مربوط به کشاورزی کاربرد مهمی دارد. در ادامه به بررسی این محصول می پردازیم.

مولتی روتور DJI AGRAS MG-1P

MG-1P یک اکتاروتور سمپاش با قابلیت های بیشتر نسبت به نسخه های قبلی خود می باشد. این مولتی روتور دارای رادار و سیستم بروز شده در تشخیص و دور زدن موانع می باشد. علاوه بر آن سیستم تنظیم ارتفاع و نازل های اسپری سم آن بهبود یافته و همچنین در این پرنده از یک دوربین FPV برای دید خلبان اضافه شده است.

سیستم پیشرانه قدرتمند این اکتاروتور به آن اجازه می دهد تا 10 کیلوگرم سم مایع یا کود را بلند کند. طبق گفته های این کمپانی MG-1P دارای 30 دقیقه تایم پرواز بوده و بازدهی آن به گونه ای است که می تواند زمینی به مساحت حداکثر 6 هکتار را در 1 ساعت سمپاشی کند.

ماژول رادار جلوگیری از برخورد با موانع

رادار قدرتمند و دقیق نصب شده بر روی اکتاکوپتر سمپاش MG-1P دی جی ای قابلیت تشخیص موانع در پشت سر و جلو این پرنده را از فاصله 1.5 تا 30 متر دارا می باشد. این پرنده در صورت وجود موانع در مقابل خود به صورت ثابت در آمده و عملیات را موقتا متوقف می کند.

بررسی دوربین FPV

مولتی روتور سمپاش DJI AGRAS MG-1P توسط یک دوربین با میدان دید زیاد (123 درجه) مجهز شده است. این دوربین ، ارسال تصویر رو به روی مولتی روتور را به صورت بدون تاخیر و واضح بر عهده دارد. برای استفاده از این مولتی روتور سمپاش در نقاط دور ، این دوربین کارایی زیادی دارد. شما در صورت تشخیص موانع در مقابل مولتی روتور از روی صفحه نمایش روی رادیو کنترلر می توانید آن را دور زده و به ادامه عملیات سمپاشی خود بپردازید.

موقعیت دقیق بدون ایجاد تداخل در MG-1P RTK

DJI MG-1P RTK از فناوری ناوبری و موقعیت یابی بسیار دقیق D-RTK استفاده می کند که برای کاربردهای صنعتی ضروری است. این سیستم بر روی مولتی روتور سمپاش دارای دو آنتن به جهت های مختلف می باشد که با بهینه سازی تکنولوژی آن در برابر تداخلات الکترومغناطیسی نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. حتی به هنگام پرواز در نزدیکی دکل ها و کابل های فشار قوی نیز می تواند پروازی ایمن و پایدار را برای مشتریان خود تضمین کند.

بررسی کواد کوپتر فانتوم 4 آر تی کی (Phantom 4 RTK) نیز به شما پیشنهاد می شود.

MG-1P RTK همزمان با یک ایستگاه پایه و نقشه کشی دستی D-RTK کار می کند. داده های موقعیت یابی را از ماژول RTK پردازنده دریافت می کند تا پارامتر ها را به صورت دقیق اندازه گیری کرده و نتایج را برای برنامه ریزی دقیق به رادیوکنترلر منتقل می کند. یعنی قبل از سمپاشی یک مزرعه می توانید نقشه کامل و دقیق آن را به رادیو کنترلر ارسال کنید تا به هنگام عملیات سمپاشی ، اکتاروتور MG-1P RTK به بهترین نحو ممکن این عملیات را اجرایی کند.

نرم افزار MG 2.0

دو حالت کاربردی در استفاده از نرم افزار MG 2.0 کنترل چند مولتی روتور به صورت همزمان با یک رادیو کنترلر و مود Banked Turning است. در این مود مولتی روتور MG-1P از مسیر های بهینه برای عملیات خود استفاده کرده و میزان کارای خود را تا 20 درصد افزایش می دهد.

مود های A-B Route Operation Mode ، Manual Operation Mode ، Manual Plus Operation Mode نیز در این نرم افزار در دسترس هستند که گزینه های زیادی برای کنترل مولتی روتور در اختیار شما قرار می دهد.

شما می توانید مشخصات جزئی تر مولتی روتور سمپاش DJI AGRAS MG-1P را در وبسایت کمپانی دی جی ای مشاهده نمایید.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *