آموزش, دی جی ای ( DJI ), نقد و بررسی

بررسی کوادکوپتر DJI Phantom 4 RTK از کمپانی دی جی ای

کمپانی دی جی ای یک محصول در خصوص نقشه برداری و طرح های عمرانی به نام فانتوم 4 آر تی کی با دقتی بالا و مناسب برای نقشه برداری در ازتفاع پایین تولید کرده است. در ادامه به بررسی کوادکوپتر Phantom 4 RTK از کمپانی دی جی ای (DJI) و مشخصات آن می پردازیم.

می توانید مقاله مربوط به فانتوم 4 پرو ورژن 2.0 را نیز مطالعه کنید.

فانتوم 4 آر تی کی دی جی ای (DJI Phantom 4 RTK)

کمپانی دی جی ای تکنولوژی مورد استفاده در سیستم کنترل پهپاد ها از زمین را افزایش داده است که باعث افزایش میزان دقت ربات های پرنده این کمپانی شده است. کوادکوپتر Phantom 4 RTK برای نقشه برداری ، نیاز به نقاط کنترل زمینی کمتر همراه با میزان دقت سانتی متری را به مشتریان خود ارائه می دهد.

سیستم موقعیت یابی قدرتمند

یک ماژول RTK به صورت مستقیم در فانتوم 4 آر تی کی نهادینه و با آن یکپارچه شده است تا داده های موقعیت را با دقت بیشتری به کاربران ارائه دهد. علاوه بر پرواز دقیق و ایمنی بالاتر می تواند با جمع آوری داده های ماهواره ای و ذخیره آن ها و با استفاده از DJI Cloud PPK Service از این داده ها در PPK استفاده کند.

کوادکوپتر DJI Phantom 4 RTK را می توانید با قابلیت اتصال سیستم موقعیت یابی آن با D-RTK 2 که در ایستگاه موبایل دقیق GNSS یا NTRIP با استفاده از دانگل 4G یا وای فای هر کاری در این زمینه را انجام دهید.

برای بدست آوردن حداکثر کارایی ماژول موقعیت یابی RTK فانتوم 4 RTK سیستم جدیدی به نام TimeSync ایجاد شد تا به صورت مستمر دوربین ، فلایت کنترلر و ماژول RTK را در حالت تعادل قرار دهد.

عملکرد سیستم TimeSync بدین صورت است که سعی در نگاشتن دقیق ترین داده های موجود بر روی هر عکس اعمال شود. همچنین داده های موقعیت هر عکس را با مرکز اوپتیکال لنز تطابق می دهد که این کار باعث بهینه سازی نتایج بدست آمده از روش فتوگرامتری شده و همچنین باعث افزایش دقت داده های موقعیت هر عکس در حد سانتی متر می شود.

دوربین

دوربین نصب شده بر روی DJI Phantom 4 RTK دارای سنسور 1 اینچی CMOS و کیفیت 20 مگاپیکسل می باشد. با استفاده از دیافراگم مکانیکی در این دوربین ، فانتوم 4 آر تی کی می تواند در حال حرکت نیز تصویر برداری را بدون مات شدن و مشکلات دیگر ضبط کند.

سیستم ارسال تصویر

سیستم ارسال تصویر عالی و کارآمد Phantom 4 RTK نیز OcuSync می باشد و حداکثر 7 کیلومتر برد دارد. این سیستم در صورت تشخیص وجود تداخل در یک کانال یا فرکانس به صورت خودکار فرکانس ارتباطی را بین 2.4 و 5.8 گیگاهرتز تغییر می دهد.

سازگاری یکپارچه با D-RTK 2

شما می توانید ماموریت های تعریف شده برای فانتوم 4 آر تی کی خود را با استفاده از ایستگاه موبایل D-RTK 2 پشتیبانی کنید. D-RTK 2 به شما کمک می کند تا داده های موقعیت را در زمان واقعی به پهپاد شما برساند و به دقت نقشه برداری شما اضافه کند.

برای اطلاعات بیشتر از مشخصات DJI Phantom 4 RTK به وبسایت کمپانی دی جی ای مراجعه کنید.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *