آموزش, دی جی ای ( DJI ), نقد و بررسی

بررسی عینک DJI Goggles Racing Edition در پرواز FPV

عینک FPV دی جی ای یا DJI Goggles Racing Edition نسبت به ورژن قبلی خود شکیل تر و قدرتمند تر می باشد. در ادامه به بررسی امکانات و ویژگی های این محصول می پردازیم.

بررسی DJI Goggles Racing Edition

عینک FPV دی جی ای به رنگ مشکی در آمده است. طراحی بدنه DJI Goggles RE به صورت فلزی مشکی مات می باشد که ظاهر آن را زیباتر کرده است. همچنین در قسمت های داخلی بالشتک سربند این عینک از چرم قرمز رنگ استفاده شده است.

عینک RE با دو ماژول فرستنده تصویر OcuSync و دوربینی کارآمد سازگار است که با هم می توانند سیگنال ویدئوی دیجیتال را به این عینک FPV ارسال کنند. همچنین این کمپانی گفته است که عینک RE به صورت مخصوص برای کوادکوپتر های کلاس ریس طراحی شده است.

همچنین این عینک تصویر آنالوگ را پشتیبانی می کند و برد فرستنده تصویر آن به 7 کیلومتر می رسد. میزان تاخیر آن نیز به 50 میلی ثانیه می رسد.

یکی از مسائل موجود در مسابقات کوادکوپتر های ریس ، وجود تاخیر و تداخل در سیستم های ارسال تصویر آن هاست. عینک DJI Goggles RE به شما قابلیت انتخاب 12 کانال مختلف را داده است که به هنگام شروع مسابقه می توانید از آن استفاده کرده و از تداخل با سایر فرستنده های تصویر ممانعت کنید.

تکنولوژی FHSS

ماژول فرستنده ویدئویی OcuSync در صورت تشخیص وجود تداخل یا تاخیر در ارسال تصویر به عینک RE به صورت خودکار فرکانس کاری خود را بین 2.4GHz و 5.8GHz تغییر می دهد تا مشکل تاخیر و یا تداخل را به سرعت حل کند.

یک ویژگی دیگر OcuSync است که می توان به صورت همزمان با دو عینک RE به این فرستنده متصل شد. این کار لازمه این است که یک عینک RE دیگر و یا کنترلر هوشمند مویک را داشته باشید.

دوربین OcuSync

این دوربین نیز با ماژول فرستنده و عینک RE سازگار است. دوربین OcuSync دارای یک سنسور تصویر 3/1 می باشد و نسبت به بیشتر عینک های FPV آنالوگ موجود در بازار ، انتقال ویدئو با وضوح بالاتر را ارائه می دهد.
زاویه دید یا FOV این دوربین برابر با 148 درجه بوده اما تصویر کاملا طبیعی به نظر می رسد و از کیفیت بالایی برخوردار است.

قابلیت های دسترسی

شما می توانید با استفاده از عینک DJI Goggles Racing Edtion به گیمبال ، تنظیمات ضروری فلایت کنترلر و ماژول ارسال تصویر دسترسی داشته باشید.

درصورت وجود گیمبال بر روی دوربین FPV می توانید با چرخاندن سر دوربین را کنترل کنید (Head Tracking).

یکی از خصوصیات جدید و جالب این عینک نیز این است که شما می توانید با استفاده از یک فلایت کنترلر که به عینک RE متصل می شود و بدون نیاز به ماژول گیرنده سیگنال ، کوادکوپتر ریس خود را کنترل کنید. یعنی با چرخاند سر می توان به پرنده در حال پرواز دستوراتی مانند رول ، پیچ ، و یاو داد. برای این کار لازم است از فلایت کنترلری که این عینک پشتیبانی می کند استفاده کنید.

این عینک همچنین دارای OSD می باشد که می توانید اطلاعات مهم پرواز خود را بر روی صفحه نمایش آن مشاهده نمایید. یکی دیگر از ویژگی های آن که به آن اشاره کردیم ، قابلیت تعویض فرکانس کاری ماژول ارسال تصویر OcuSync می باشد که بر روی فرکانس های 5.8GHz و 2.4GHz قابل تنظیم است.

این عینک با فانتوم های سری 4 ، اسپارک ، سری های مویک و اینسپایر 2 نیز سازگار است و همچنین از قابلیت Head Tracking آن نیز می توانید استفاده کنید. عینک DJI Goggles Racing Edition قادر به پخش فیلم با انواع فرمت ها MP4 ، MOV و MKV و همچنین نمایش عکس های پانوراما 360 درجه و با کیفیت 6K نیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت کمپانی DJI مراجعه نمایید.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *