آموزش, نرم افزار

آموزش استفاده از نرم افزار کلین فلایت (CleanFlight) و تنظیمات آن (قسمت پنجم)

نرم افزار کلین فلایت یکی از نرم افزار های قدرتمند و خوب برای تنظیم مولتی روتور ها به خصوص کلاس ریس یا سایز کوچک می باشد. Cleanflight با استفاده از یک رابط کاربری گرافیکی عالی به یک نرم افزار محبوب در تنظیم کردن مولتی روتور ها تبدیل شده است. در قسمت پنجم با پیکربندی Fail safe گیرنده در تب Failsafe نرم افزار کلین فلایت (CleanFlight) و تنظیمات آن در خدمت شما هستیم.

استفاده از نرم افزار کلین فلایت (Cleanflight)

نرم افزار Cleanflight یک نرم افزار پیکربندی برای انواع مولتی روتور ها می باشد که شما با اتصال مولتی روتور خود به کامپیوتر توسط یک سیم می توانید از این نرم افزار استفاده کرده و مولتی روتور خود را تنظیم کنید.

پیکربندی Fail safe گیرنده در تب Failsafe نرم افزار کلین فلایت

برای افزایش امنیت پرواز می توانید پیکربندی Fail safe گیرنده در تب Failsafe نرم افزار کلین فلایت (CleanFlight) را انجام دهید. برای این کار لازم است یک محدوده پالس تراتل در این قسمت تنظیم کنید که در ادامه به بررسی بیشتر این قسمت می پردازیم.

اول از همه لازم است بدانید Failsafe چه کاری انجام می دهد.
در حالت کلی ممکن است به صورت ناگهانی ارتباط رادیو کنترلر و گیرنده رادیویی قطع شود. حال اگر شما برای گیرنده رادیویی خود Failsafe تعریف کرده باشید ، در صورت قطع شدن ارتباط یا هر گونه اختلال در ارتباط گیرنده و رادیو کنترلر ، فلایت کنترلر دستورات موجود در Failsafe را در اولویت قرار می دهد. یعنی شما هر دستوری در Failsafe تنظیم کرده باشید ، پس از اختلال در ارتباط توسط فلایت کنترلر اجرا خواهد شد.

در تب Failsafe در نرم افزار کلین فلایت اول از همه برای شما تنظیمات بازه پالس تراتل نهاده شده است. شما می توانید میزان حداقل و حداکثر تراتل را در این قسمت معین کنید. البته لازم به ذکر است که این مقدار باید خارج از بازه مورد استفاده در رادیو کنترلر باشد. مثلا اگر بازه تراتل شما بین 1000 تا 2000 است ، شما باید حداقل تراتل را کمتر از 1000 و حداکثر تراتل را بیشتر از 2000 تعیین کنید.

تست کردن کواد کوپتر

اول از همه باید Fail safe را تست کنید. برای این کار لازم است هنگامی که رادیوکنترلر روشن و به گیرنده شما متصل است ، وارد تب receiver شده و تراتل را مشاهده نمایید. با افزایش یا کاهش تراتل باید در این صفحه مقدار پالس تراتل نمایش داده شده تغییر کند. حال رادیو کنترلر را خاموش کنید. اگر این مقدار در تب receiver به کمتر از عدد معین شده کاهش یافت ، یعنی پیکربندی Fail safe در تب Failsafe صحیح بوده است. در غیر این صورت باید آن را دوباره تنظیم کنید.

همچنین در تب Failsafe در نرم افزار کلین فلایت می توانید تعیین کنید که کواد کوپتر شما پس از قطع ارتباط به صورت ایمن فرود بیاید یا در همان حالت موتور ها را بسته و سقوط کند و غیره. بسته به موقعیت و نحوه استفاده از کوادکوپتر می توان این تنظیمات را اعمال کرد.

پس از انجام تنظیمات باید آن ها را ذخیره کرده و دوباره تست کنید. در صورت درست کار کردن این قسمت می توانید آن را رها کنید.

برای مشاهده قسمت های قبلی این مقاله می توانید به اینجا مراجعه کنید.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *