آموزش, رادیو کنترل و سیستم های ارتباطی

سری آموزش های راه اندازی و تنظیمات رادیو کنترل های FRSKY ( قسمت دوم )

در اکثر مدل های رادیو کنترل FRSKY با نگه داشتن طولانی مدت دکمه MENU وارد قسمت تنظیمات خود رادیو خواهید شد. این قسمت دارای 9 صفحه مجزا می باشد که هر قسمت برای تنظیم بخشی از رادیوکنترل می باشد.

سری آموزش های راه اندازی و تنظیم رادیو کنترل های FRSKY

در ادامه به بررسی جداگانه صفحات مهم این قسمت و معرفی و توضیح پارامتر های موجود در این صفحات خواهیم پرداخت.

برای درک بهتر مظالب بهتر است این سری آموزش را از بخش اول در این قسمت به صورت کامل مطالعه کنید.

صفحه تنظیمات RADIO SETUP در رادیو کنترل FRSKY

این صفحه یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین صفحات این قسمت می باشد که  اکثر تنظیمات مهم و پایه ای رادیو کنترل های FRSKY در این صفحه قرار دارد.با هم به بررسی هریک از پارامتر های موجود در این صفحه می پردازیم.

عکس بالا تمامی پارامتر های موجود در این صفحه را نشان می دهد. پارامتر های مهم و توضیحات کلی در مورد این پارامتر ها به صورت زیر می باشد.

گزینه های DATE و TIME  :

این قسمت از صفحه برای تنظیم تاریخ و ساعت دقیق رادیو می باشد. این مقادیر زمانی کاربرد دارد که رادیو نیاز دارد اطلاعاتی را بر اساس تاریخ و ساعت ثبت کند در این صورت با درست نبودن تنظیمات این دو پارامتر از رادیو کنترل اطلاعات شما در بازه زمانی نادرستی ثبت خواهد شد.

گزینه BATTERY RANGE :

نشان دهنده رنج نموداری تغیرات باتری .این مقدار با توجه به نوع و تعداد سل باتری مورد استفاده تغییر خواهد کرد.

تنظیمات صدای خروجی :

در این قسمت تمامی صدا های خروجی از رادیو مانند صدای پس زمینه رادیو کنترل یا صداهای آلارم ها و … قابل تنظیم هستند. این گزینه ها طبق عکس بالا از پارامتر MODE شروع شده و تا پارامتر STRENGTH ادامه دارد.

گزینه CONTRAST :

این گزینه برای تنظیمات COTRAST صفحه قرار داده شده است .

تنظیمات هشدار رادیو ( ALARMS )  :

در این قسمت میزان ولتاژ باتری برای شروع هشدار را مشخص خواهید کرد . با این کار رادیو شما با رسیدن به ولتاژ مورد نظر و یا کمتر شروع به بوق زدن برای اعلام هشدار خواهد کرد. همچنین میتوانید میزان بلندی صدا و مدت زمان بوق زدن را نیز در این قسمت تنظیم کنید.

گزینه BACKLIGHT :

این بخش نیز برای تنظیمات نور پس زمنیه رادیو می باشد . در قسمت MODE با قرار دادن پارامتر بر روی keys صفحه رادیو FRSKY صرفا با فشار دادن یکی از دکمه ها روشن خواهد شد و در صورتی که بر روی CONTROLS تنظیم شود با حرکت دادن استیک ها صفحه روشن خواهد شد.

اما اگر بر روی گزینه BOTH تنظیم شود هم با حرکت استیک ها و هم با فشار دادن دکمه ها صفحه رادیو کنترل روشن خواهد شد. همچنین می توانید سایر تنظیمات نور پس زمینه را نیز در این قسمت تنظیم کنید.

پارامتر ALARM در این قسمت به این دلیل قرار داده شده است که در صورت اعلام هشدار نور پس زمینه رادیو FRSKY نیز شروع به چشمک زدن کند.

تنظیمات GPS :

این قسمت نیز برای تنظیمات زمان و فرمت های  GPS می باشد.

گزینه COUNTRY CODE :

این گزینه نیز برای تعیین کشوری که شما رادیو را در آن استفاده می کنید قرار داده شده است. با انتخاب کشور مورد نظر مختصات جغرافیایی و تنظیم پارامتر های فرستنده رادیویی شما قرار داده شده است.

گزینه VOICE LANGUAGE :

در این قسمت می توانید تنظیمات زبان مورد نظر را برای اعلام هشدار ها و پیغام های رادیو کنترل های FRSKY انجام دهید . این لیست هاوی زبان های بسیار زیادی می باشد اما توجه داشته باشید که زبان انتخابی زمانی برای شما عمل خواهد کرد که پک صدای زبان مورد نظر را در کارت SD خود ذخیره داشته باشید در غیر این صورت رادیو کنترل توانایی پشتیبانی از زبان انتخابی را نخواهد داشت.

نکته:

زبان مورد نظر باید پوشه SUBFOLDER در پوشه اصلی SOUNDS ذخیره شود.

گزینه UNITS :

این گزینه نیز حق انتخابی بین سیستم اندازه گیری METRIC و IMPERIAL را برای تنظیمات و استفاده در مقادیر تله متری خواهد داد.

گزینه DEFAULT CHANNEL :

این قسمت 4 میکسر پیش فرض که در تعریف کردن مود های جدید قرار میگیرند را نشان میدهد و شما می توانید آن ها را به صورت دلخواه تعریف کنید.

گزینه MODES :

این قسمت برای مود های استیک های شما می باشد .در مود 1 تراتل ( THROTTLE ) و الوران  ( AILERON ) شما در استیک سمت راست خواهد بود  و در مود 2  تراتل و رادر ( RUDDER ) شما در استیک سمت چپ خواهد بود.

در قسمت بعدی به ادامه معرفی صفحات تنظیم رادیو کنترل های FRSKY خواهیم پرداخت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *