آموزش, رادیو کنترل و سیستم های ارتباطی

سری آموزش های راه اندازی و تنظیمات رادیو کنترل های FRSKY ( قسمت اول )

در این سری مقاله ها قصد داریم تا به بررسی و آموزش نحوه راه اندازی ، معرفی تنظیمات پارامتر های رادیو کنترل های اف ار اسکای ( FRSKY ) نظیر رادیو کنترل های TARANIS  بپردازیم.

شرکت FRSKY

شرکت FRSKY در سال 2010 در چین با هدف ساخت ، توسعه و طراحی سیستم های الکترونیکی پایه گذاری شده است.

در این سری مقاله ها قصد داریم تا به بررسی و آموزش نحوه راه اندازی ، معرفی تنظیمات پارامتر های رادیو کنترل های اف ار اسکای ( FRSKY )  بپردازیم.

از مهم ترین و نام آشنا ترین تولیدات این شرکت که اکثر دوست داران مولتی روتور ها و پهپاد ها با آن ها آشنایی دارند رادیو کنترل ها و فرستنده های تصویر این شرکت می باشد.

رادیو کنترل FRSKY

رادیو کنترل های FRSKY عموما با نام ترنیس ( TARANIS )   شناخته می شوند. این رادیو ها مدل ها و سایز های مختلفی دارند که هرکدام  ویژگی ها و خصویصات خاص خود را دارند.

از جمله مدل های رادیو کنترل های FRSKY می توان به مدل های زیر اشاره کرد:

TARANIS Q x7

TARANIS X-Lite

TARANIS X9

Horuse x10s

همانطور که می بینید این رادیو کنترل ها دارای ظاهر متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند اما در باطن یک شکل و متحد هستند.

در ادامه این بخش و مقاله های بعدی به بررسی و آموزش نحوه استفاده و راه اندازی این رادیو کنترل ها به صورت کلی و معرفی صفحات و پارامتر های مهم این دسته از رادیو کنترل ها می پردازیم.

بررسی ظاهری رادیو ها :

در صورتی که بخواهیم رادیو کنترل ها را از لحاظ ظاهری بررسی کنیم در می یابیم که تمام رادیو کنترل های FRSKY بدون در نظر رگفتن نوع و مدل دارای قسمت های یکسان ولی با تفاوت ظاهری هستند. از جمله این قسمت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دارای سوکت هایی جهت اتصال و اسلات رم جهت بارگذاری رم.چند کلید ، دکمه و ولووم جهت تغییر دستی و آسان تنظیمات رادیو کنترل.

دکمه و یا غلطک هایی جهت تغییر تنظیمات و دستکاری پارامتر ها موجود در رادیو کنترل و دسترسی به سایر تنظیمات و صفحات رادیو کنترل

راه اندازی اولیه رادیو کنترل

برای راه اندازی اولیه رادیو کنترل ابتدا باید باتری رادیو را شارژ کنید . پس از شارژ کامل باتری و جا گذاری آن در رادیو ، رادیو را با توجه به مدل رادیو FRSKY خود با نگه داشتن دکمه پاور برای چند ثانیه و یا بالا کشیدن دکمه پاور روشن کنید.

به محض روشن شدن در صورت تنظیم نبودن تمامی تنظیمات با ارور ها و اخطار هایی نظیر موارد زیر مواجه خواهید شد.

این ارور ها به دلیل بالا بردن امنیت استفاده از رادیو می باشد چرا که قبل از ارسال سیگنال و شروع به کار با اعلام هشدار شما را از ایمن نبودن رادیو نظر باز بودن تراتل و وضعیت سوییچ های رادیو با بخر می کند.

شکل بالا به دلیل بسته نبودن استیک تراتل ( THROTTLE ) نمایش داده می شود . شما می توانید با بستن تراتل به صورت کامل این ارور رفع خواهش شد. همچنین می توانید با فشار دادن یکی از دکمه از این ارور بدون تصحیح آن صرف نظر کنید.

ارور بالا نیز به دلیل وضعیت نامناسب سوییچ ها می باشد و به دلیل تعریف وضعیت سوییچ ها در قسمت تنظیمات در این قسمت رادیو به شما هشدار می دهد که با توجه به تعریف های صورت گرفته برای سوییچ ها وضعیت سوییچ ها خطرناک می باشد. برای مثال ممکن است وضعیت فعلی سوییچ جهت ARM کردن پرنده باشد که در صورت روشن شدن رادیو باعث آسیب رسیدن به افراد خواهد شد.

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رادیو کنترل های FRSKY d مقاله بررسی رادیو کنترل TARANIS X-LITE را در این قسمت مطالعه کنید.

در ادامه مقالات به بررسی و معرفی صفحات و پارامتر ها خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *