آموزش, دی جی ای ( DJI ), نقد و بررسی

بررسی مودهای پرواز هوشمند در نرم افزار DJI GO 4 ( قسمت ششم )

در قسمت پنجم در مورد تنظیمات ارسال تصویر و گیمبال در نرم افزار پرواز DJI GO 4 صحبت کردیم. در این قسمت درباره مودهای پرواز هوشمند در نرم افزار DJI GO 4 بحث می کنیم که به شما کمک می کنند تصاویری که برای گرفتن آن ها لازم است تلاش و تمرین زیادی کرده باشید را راحت تر ضبط کنید.

مودهای پرواز هوشمند در نرم افزار DJI GO 4

TapFly

ماموریت TapFly یکی از مودهای پرواز هوشمند است. برای استفاده از این مود کافیست بر روی صفحه موبایل خود مسیر مولتی روتور را در نقشه مشخص کنید. مولتی روتور شما در صورت وجود موانع و وجود نور کافی می تواند آن ها را دور زده و سپس به مسیر خود ادامه دهد.
برای شروع اول از همه ارتفاع مولتی روتور خود را تا حداقل 2 متر بالا ببرید. سپس در نرم افزار DJI GO 4 گزینه TapFly را لمس کنید.  اکنون موقعیت مورد نظر را انتخاب کرده و پس از ظاهر شدن GO بر روی صفحه نمایش می توانید پرواز به آن موقعیت را تایید کنید و ربات پرنده شما شروع به انجام این ماموریت می کند.

ActiveTrack

این حالت از مودهای پرواز هوشمند به شما قابلیت انتخاب یک جسم محرک و دنبال کردن آن را می دهد. در این مود نیز کوادکوپتر DJI قادر به دور زدن موانع در صورت تشخیص آن ها می باشد. کواد کوپتر را در ارتفاع حداقل 2 متری قرار داده ، سپس در نرم افزار DJI GO 4 هدف مورد نظر را انتخاب کرده و در صورت صحت انتخاب ، آن را تایید کنید.

اگر هدف مورد نظر به درستی شناسایی نشد ، مربع وسط تصویر را دور آن قرار داده تا این مربع به رنگ سبز درآید. در غیر این صورت باید دوباره تلاش کنید.

Cinematic Mode

در صورت انتخاب مود سینماتیک در نرم افزار DJI GO 4 ، حرکت پرنده و ترمز یا نگه داشتن آن نرم تر می شود. یعنی شما به محض اینکه فرمان توقف پرنده را بدهید ، مولتی روتور شما نمی ایستد. این به علت نرم تر شدن پرواز و جذاب تر شدن تصاویر ضبط شده می باشد.

QuickShot

با استفاده از این قسمت می توانید یک حالت پرواز خودکار برای تصویر برداری آسان تر در حدود چندین ثانیه را انتخاب کنید. انواع این مدل های پرواز عبارتند از :

Dronie ، Helix ، Rocket و Circle

برای استفاده از QuickShot مولتی روتور شما باید حداقل در ارتفاع 1.5 متر بالاتر از سطح زمین باشد. هدف خود در نمای دوربین و سپس حالت تصویر برداری را انتخاب کنید. اکنون می توانید برای تایید دکمه GO را لمس کنید . مولتی روتور شما پس از انجام ماموریت به موقعیت اولیه خود باز می گردد.

Tripod Mode

در حالت Tripod یا سه پایه به علت نرم تر شدن پرواز مولتی روتور میزان پاسخگویی نسبت به تحرک استیک های رادیوکنترل کاهش می یابد. همچنین حداکثر سرعت به 3.6 کیلومتر برساعت می رسد. استفاده از این حالت در صورت وجود نور کافی و سیگنال قوی GPS امکان پذیر است.

Waypoints

شما می توانید با انتخاب یک مسیر برای مولتی روتور ، فقط کنترل دوربین را در دست داشته باشید. مولتی روتور شما مسیر مشخص شده را تا زمان متوقف کردن آن به صورت رفت و برگشتی انجام می دهد.

Follow Me

مود پرواز Follow Me در نرم افزار DJI GO 4 شامل سه حالت می باشد.

در حالت اول مولتی روتور با برقراری ارتباط بین موبایل و دسترسی به موقعیت GPS موبایل تحرک آن را تشخیص داده و به دنبال آن می رود. البته دقت حرکت مولتی روتور به میزان دقت GPS موبایل شما بستگی دارد.

در حالت دوم شما می توانید با انتخاب کردن یک هدف به مولتی روتور DJI دستور دهید که آن شیء را دنبال کند.

قسمت سوم که Terrain Follow نام دارد مربوط به حرکت بر روی سطح شیب دار می باشد. البته این حالت بروی سطحی با زاویه شیب بیش از 20 درجه پاسخگو نمی باشد. در این حالت مولتی روتور DJI ارتفاع از سطح زمین را نسبت به شیب و پیشروی خود حفظ می کند.

Home Lock

در صورت فعال بودن این قسمت با کشیدن استیک محور Pitch به سمت عقب ، مولتی روتور شما به نقطه Home ثبت شده باز می گردد.

Course Lock

در صورت فعال کردن این حالت ، مولتی روتور شما به هر سمتی که حرکت کند آن جهت را به عنوان جلو در نظر گرفته و به صورت یکنواخت به آن جهت بدون پاسخ گویی به Yaw حرکت می کند.

Draw

در این حالت پرواز مود پرواز ، شما می توانید بر روی صفحه نمایش موبایل خود در نرم افزار DJI GO 4 یک مسیر را مشخص کنید تا مولتی روتور شما طبق آن مسیر حرکت کند. مولتی روتور DJI در صورت وجود موانع در مقابل خود و تشخیص آن ها می تواند ارتفاع گرفته و یا آن ها را دور بزند.

Spotlight Pro

در این حالت مولتی روتور سعی می کند برای تصویربرداری بهتر زاویه گیمبال را نسبت به موقعیت سوژه تنظیم کرده و این حالت را حفظ کند.

Quick Mode

می توانید دور سوژه خود در نمای دوربین یک دایره بکشید تا به عنوان هدف برای مولتی روتور انتخاب شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مود های پرواز هوشمند در نرم افزار DJI GO 4 می توانید به سایت DJI مراجعه کنید.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *