آموزش, دی جی ای ( DJI ), فلایت کنترل و سیستم های مرتبط, نقد و بررسی

بررسی فلایت کنترلر های سری A3 – فلایت کنترلر قابل اطمینان شرکت DJI

در این مقاله راجع به بررسی فلایت کنترلر های سری A3 که هم روی مولتی روتور ها و هم در استبلایزر های تصویر برداری از قبیل DJI ronin MX ( رونین MX ) مورد استفاده قرار می گیرد، می پردازیم.

موقعیت یابی فلایت کنترلر های سری A3 با سه ماژول IMU و سه ماژول GNSS

فلایت کنترلر A3 Pro مجهز به سه ماژول IMU و سه ماژول GNSS است که در مجموع با تحلیل این 6 داده باعث پایداری بیشتری در هنگام پرواز می شود. این فلایت کنترلر با استفاده از الگوریتم های پیشرفته تشخیص دهنده، به هنگام یافتن ایراد در یکی از ماژول های IMU یا GNSS ، برای حفظ تعادل پرواز و جلوگیری از ناپایداری در سیستم آن ماژول را روی یکی از دو ماژول دیگر سویچ می کند.

برای تبدیل فلایت کنترلر A3 به A3 Pro باید 2 ماژول IMU و GNSS به فلایت کنترلر خود اضافه کنید.

دقت در کنترل

فلایت کنترلر های سری A نازا با استفاده از الگوریتم جدید attitude و داده های چند سنسور، دقت کنترل این فلایت کنترل را افزایش می دهد. که این الگوریتم، دقت در کنترل هر پرنده ی بدون سرنشین بدون نیاز به تنظیمات دستی را افزایش می دهد. حتی این فلایت کنترل با یک کنترل کننده ی تلورانس خطا، می تواند یک هگزاکوپتر یا یک اوکتاکوپتر را با وجود آسیب دیدگی یکی از موتور ها و یا بازو ها بدون آسیب رساندن به بخش های دیگر مولتی روتور فرود بیاورد.

ویژگی های خاص فلایت کنترلر های سری A3

ماژول DATALINK PRO

ماژول DATALINK PRO با فرکانس کمتر از 1 گیگاهرتز کار می کند و تا بیشتر از 2 کیلومتر برد دارد. DATALINK همراه با یک فلایت کنترل A3 و D-RTK همانند یک ایستگاه زمینی عمل کرده و حداکثر 5 هواپیما از یک ایستگاه می تواند کنترل کند. حالت پخش broadcast mode اجازه می دهد که DATALINK داده ها را به 32 دستگاه تلفن همراه هم زمان و به یک شکل نشان دهد و با حالت پخش duplex mode تمام داده ها به یک تلفن همراه ارسال می شود.

GROUND STATION (ایستگاه زمینی)

GROUND STATION از صفحه لمسی و ماوس و صفحه کلید پشتیبانی می کند. ایستگاه زمینی برای استفاده در طیف وسیعی از برنامه های صنعتی پشتیبانی می شود. کاربران GROUND STATION می توانند به طور همزمان مدیریت و نظارت بر اجرای ماموریت چندین هواپیما را برنامه ریزی کنند. ایستگاه زمینی با فلایت کنترلر های سری A3 و Matrice 100 و Matrice 600 و Phantom 4 و DATALINK سازگار است.

D-RTK GNSS

فلایت کنترل های سری A3 از D-RTK GNSS استفاده می کنند که در مقایسه با GPS و بارومتر دارای دقت بالاتری (دارای دقت در سطح سانتی متر) می باشد. با استفاده از آنتن های دوگانه، این ماژول دقت بیشتری نسبت به سنسور قطب نما دارا می باشد و قادر به مقاومت بیشتر در مقابل اختلالات مغناطیسی و سازه های فلزی است.

سازگاری های SDK در فلایت کنترلر های سری A3

فلایت کنترلر های سری A3 قابلیت دسترسی به D-RTK GNSS و اسپید کنترل های هوشمند و سیستم Lightbridge 2 با SDK های Onboard و نرم افزار های Mobile، برنامه های سفارشی ساخته شده می توانند به اطلاعات پرواز دسترسی داشته باشند.
شما با SDK می توانید هواپیما، گیمبال و دوربین را کنترل کنید. رابط های سخت افزاری اختصاصی از جمله پورت های CAN و API اجازه می دهد تا کارشناسان صنعت با اضافه کردن محرک ها و سنسورها، سیستم هوایی ایده آل خود را طراحی کنند.

نسل بعدی نرم افزار DJI ASSISTANT

DJI Assistant با طراحی جدید، قدرتمند و ساده، تنظیم سیستم های هوایی را آسان تر کرده است. همچنین در این نرم افزار سیمولاتور پرواز قرار داده شده است که شما می توانید حرکات پیچیده را قبل از انجام در واقعیت بدون خطر انجام دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *