آموزش, فلایت کنترل و سیستم های مرتبط

بررسی فلایت کنترلر SP RACING F7

فلایت کنترلر جدید SP RACING F7  دو لایه ، فلایت کنترلر جدیدی است که در این قسمت به بررسی ویژگی ها و خصوصیات جالب این فلایت کنترلر که در آینده ای نزدیک وارد بازار های جهانی خواهد شد می پردازیم.

خصوصیات ساختاری SP RACING F7

  • در این فلایت کنترلر از پردازنده F7  استفاده شده است.
  • این فلایت از دو جایرو مدل ICM20602  استفاده می کند.
  • توانایی پشتیبانی از باتری های لیتیوم پلیمر تا سقف 5 سل را دارد.
  • سنسور بارومتر این فلایت کنترلر از مدل BMP280  است .
  • این فلایت کنترلر دارای OSD بر روی خود برد است.
  • میزان جریان مجاز مصرفی در این فلایت کنترلر تا سقف 110 آمپر است.
  • همچنین قابلیت اضافه کردن میکرو کارت SD برای Blackbox را دارد.
  • دارای 5 پورت UART است.
  • برد کنترل کننده ولتاژ آن 5 ولت و 1 آمپر است.
  • دارای میکروفن داخلی است.
  • دارای قابلیت کنترل دوربین FPV نیز می باشد.

برد فرستنده تصویر SP RACING F7

این فلایت کنترلر که به صورت دولایه ساخته شده است دارای برد فرستنده تصویر بسیار گسترده ای می باشد. این برد قابلیت اتصال قطعات جانبی زیادی را به شما می دهد برای مثال می توانید علاوه بر فرستنده تصویر خود BUZZER ،  گیرنده و … را بر روی این برد به راحتی نصب کنید.

اما یکی از مشکلات این برد را در توانایی ساپورت تنها دو نوع فرستنده تصویر و گیرنده مدل TBS Unify Pro و XM+ است.

به دلیل این برد مجهز ، که محل نصب تمام قطعات در آن از پیش تعیین شده است ساختار بسیار تمیزی خواهید داشت.

ویژگی های جدید SP RACING F7

فلایت کنترل SP RACING F7  دارای ویژگی های جدید و جالبی است که به عنوان خصوصیات ممتاز این فلایت کنترلر معرفی شده اند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

سنسور جایرو دوبل ( DUAL Gyro )

فلایت کنترلر SP RACING F7  دارای دو سنسور جایرو است که به صورت 90 درجه نسبت به یکدیگر قرار گرفته اند و به صورت هم زمان داده های ورودی را تحلیل می کنند.این فلایت اولین فلایت کنترلی است که  از دو جایرو به صورت همزمان استفاده می کند.

PID صوتی ( Audio PID )

طبق گفته های شرکت سازنده میکروفون موجود بر روی فلایت کنترلر برای شنیدن صدای موتور ها نصب شده اند. با وجود میکروفون و میکسر صدا شما میتوانید نحوه عملکرد ضرایب pid که  تنظیم کرده اید را بشنوید و همچنین صدای موتور ها را در طول پرواز داشته باشید تادر صورت ایجاد مشکل در موتور ها بتوانید آن را سریع تر حل کنید.

برسی دقیق تر و جزئی تر SP RACING

فلایت کنترلر SP RACING F7 یک برد با تمام تجهیزات ( AIO ) محسوب می شود.این برد با دارا بودن پد های بزرگ کار شما را در لحیم کاری ها راحت خواهند کرد.

تمامی پد ها در این برد به صورت کاملا راحت و مناسب در اختیار شما قرار گرفته است.

همچنین پد های ورودی به اسپید کنترل نیز در چهار طرف برد قرار گرفته است اما پد هایی برای تله متری اسپید کنترل در نظر گرفته نشده است.

یکی از دیگر ویژگی های این برد در این است که می توانید به راحتی سیگنال هایSBUS  و SMARTPORT را  مستقیما به پورت های UART متصل کنید.

فلایت کنترلر SP RACING F7 تمامی فریمور های CleanFlight ، BetaFlight  و iNav را به راحتی پشتیبانی می کند. همچنین به دلیل داشتن پین های i2C نیز می توانید ماژول GPS جداگانه ای را بر روی آن نصب کنید.

آپدیت های فلایت کنترلر های F7

در گذشته توصیه نمی شد تا از فلایت کنترلر هایی با پردازنده های F7 استفاده کنید چرا که به دلیل ضعف نرم افزاری و ناتوانی فریمور ها عمکلرد این فلایت ها و سرعت آن ها حتی کمتر از فلایت هایی با پردازنده های F4 بود.

اما امروزه فریمور ها نظیر فریمور Betaflight در تلاش اند تا سرعت پردازش را در این نوع  فلایت کنترلر های نسل جدید بهبود ببخشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *