آموزش, عمومی

معرفی انواع BUZZER و راهنمای انتخاب BUZZER مناسب برای کواد کوپتر

BUZZER یکی از مهم ترین آلارم هایی است که می توان روی کواد کوپتر نصب کرد. اما ممکن است آماتور ها و کسانی که تازه پا به عرصه Hobby گذاشته اند برای انتخاب مناسب ترین BUZZER دچار مشکل شده باشند.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد انواع BUZZER هایی که می توانید بر روی کواد کوپتر خود نصب کنید و انتخاب مناسب ترین آن ها صحبت کنیم.

چرا باید در کواد کوپتر از BUZZER استفاده کنیم؟

BUZZER در کواد کوپتر و مولتی روتور کاربرد های متفاوتی دارد. اما از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هشدار در صورت مفقود شدن کواد کوپتر: از BUZZER  برای اعلام هشدار در صورت سقوط کواد کوپتر و مفقود شدن کواد کوپتر خود استفاده کنید و آن را راحت تر پیدا کنید.
  • هشدار کاهش ولتاژ: در صورت پایین رفتن ولتاژ باتری لیتیوم پلیمر از حد خاصی BUZZER شروع به بوق زدن می کند.
  • اعلام وضعیت: شما می توانید BUZZER خود را برای اعلام وضعیت کواد کوپتر تنظیم کنید . برای مثال بعد از ARM شدن کواد 3 بوق پشت سر هم بزند.

انتخاب BUZZER برای کواد کوپتر

BUZZER های موجود در بازار به دو دسته فعال و منفعل تقسیم بندی میشوند. BUZZER های فعال را می توان با استفاده از جریان DC راه اندازی کرد. در صورتی که BUZZER های منفعل صرفا با استفاده از جریان های AC  شروع به ایجاد صدا می کنند. BUZZER های  فعال به دلیل راحتی استفاده و ارزان بودن قیمت محبوبیت زیادی را در بین مصرف کنندگان دارند.

BUZZER های فعال استاندارد :

این BUZZER  های استاندارد دارای دو پین هستند و می توان این نوع BUZZER را تقریبا  بر روی تمام کواد کوپتر ها به راحتی نصب کرد.قدرت تولید صدا در این نوع BUZZER در فاصله 20  سانتی متری 89 دسیبل است.

BUZZER های کوچک ( MINI BUZZER )

 برای صرفه جویی در فضا و استفاده در مدل های کوچکتر کواد کوپتر می توانید از این مدل BUZZER استفاده کنید که عملکرد مانند BUZZER های استاندارد معمولی دارد. تنها تفاوت این نمونه با نمونه استاندارد در قدرت تولید صدا است که در این مدل در فاصله 20 سانتی متری تا 86 دسیبل خواهد رسید.

BUZZER دارای باتری پشتیبانی

BUZZER های معمولی برق مورد نیاز خود را معمولا از فلایت کنترلر تامین می کنند. اما در صورتی که کواد کوپتر شما سقوط کند و باتری لیتیوم پلیمر شما خراب شده و یا جدا شود ، یا به هر دلیل دیگری برق مورد نیاز BUZZER از فلایت کنترلر تامین نشود باعث خاموش شدن BUZZER  می شود. اما در نمونه های جدید با افزودن یک باتری پیشتیبانی ، BUZZER شما توانایی عملکرد و تولید صدا بدون دریافت برق خارجی را تا چند دقیقه خواهد داشت. این محصول کاربرد بسیاری برای پیدا کردن پرنده خود زمانی که کواد کوپتر شما سقوط کرده و باتری لیتیوم پلیمر و یا فلایت کنترلر خراب شده است دارد.

BUZZER های مدل MATEK

شرکت MATEK با ساخت BUZZZER های جدید ، قابلیت تازه ای را برای کنترل BUZZER با سیگنال های PWM علاوه بر کنترل نرمال و عادی آن اضافه کرده است.

سایر مدل ها

امروزه BUZZER هایی با قابلیت های جدید مانند همراه شدن با چراغ های LED ساخته شده اند. در کنار آن ها برای خلاصی از باتری چکر های قدیمی می توانید از باتری چکر های جدیدی استفاده کنید که بر روی آن ها BUZZER هایی برای هشدار افت ولتاژ ساخته شده اند.

نحوه نصب BUZZER بر روی کواد کوپتر

اکثر فلایت کنترلر ها برای نصب BUZZER دارای پین های جداگانه ای با نام های B+ و B- هستند.

تذکر:

ممکن است در برخی فلایت ها نام این پایه ها تفاوت داشته باشد.

بلند تر کردن صدای خروجی BUZZER

 برای بلند تر کردن صدای خروجی BUZZER دو راه پیش رو دارید. یا دو یا چند باتری را به صورت موازی به یکدیگر متصل کنید ویا ولتاژ ورودی به BUZZER را بیشتر از مقدار عادی 5 ولت قرار دهید.برای مثال می توانید در بسیاری از نمونه ها ولتاژ ورودی را تا سقف 12 ولت نیز افزایش دهید.

کمتر کردن صدای خروجی BUZZER

اگر صدای خروجی BUZZER شما بسیار زیاد و آزار دهنده است می توانید با نصب یک مقاومت در پین منفی ، صدای تولیدی BUZZER را کاهش دهید. نصب مقاومت باعث جلوگیری از عبور جریان بیشتر شده و در نتیجه قدرت تولید صدا در BUZZER را کاهش می دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *