آموزش, فلایت کنترل و سیستم های مرتبط

تاریخچه فلایت کنترلر های متن باز در دنیای مولتی روتور ها – 2

در ادامه مقاله قبلی قصد داریم تا با شما راجع به تاریخچه فلایت کنترلر های متن باز در دنیای مولتی روتور ها صحبت کنیم اما قبل از هر چیز لازم است که قسمت قبلی را مطالعه کرده باشید.

قسمت قبل : تاریخچه فلایت کنترلر های متن باز در دنیای مولتی روتور ها

خوب همان طور که دیدیم اکثر فریمورهایی که در حال استفاده از آن ها هستیم فرزند مولتی وی محسوب می شوند. اما انقلاب مولتی وی و آردوینو به همین جا ختم نمی شود.

بعد از انتشار اولین نسخه مولتی وی یک فریم ور جدید و فوق العاده تولید شد و جالب است بدانید که این فلایت کنترل هم روی پلتفرم آردوینو پیاده شد.

آردوپایلوت برترین سال 2012 در uav outback challeng

آردوپایلوت از سال 2007 استارت خورد و در سال 2012 برنده جایزه uav outback challeng شد البته همین ابتدای کار لازم به ذکر است که آردو پایلوت روی هر سامانه بدون سرنشین متحرکی نصب می شود ماشین ، هواپیما ، هلی کوپتر ، مولتی روتور ، قایق و…

آردوپایلوت این توانایی را دارد که هر کدام از این سیستم ها را پایدار کند و به صورت اتوپایلوت هدایتشان کند. آردوپایلوت روی آردوینو مگا که دارای پردازنده 8 بیتی atmega 2560 است پیاده شد که برای شروع کافی بود اما در ادامه جواب گوی کار ها نبود . اولین نسخه سخت افزار آردوپایلوت که دارای پردازنده 8 بیتی بود apm نام گرفت البته هنوزهم فلایت کنترل APM استفاده می شود. اما آردوپایلوت نیز درگیر میکروکنترلر های شرکت ST شد و از آردوینو فاصله گرفت به طوری که کد های فعلی این پروژه هیچ شباهتی به کد های اولیه ندارند و خبر از فریم ور آردوینو نیست .

px4 برنده بازی!

آردوپایلوت یک رقیب خیلی سر سخت و فوق العاده دارد به نام px4 که در یک مقاله جدا به صورت کاملا مفصل راجب آن صحبت می کنیم منتظر باشید اما به طور خلاصه باید گفت که px4 یک اتوپایلوت حرفه ای برای پرنده های عمود پرواز و افق پرواز است که توانست با ترکیب عمود پرواز بودن و افق پرواز بودن یک سیستم دوزیست طراحی کند که هم قابلیت پرواز مانند هواپیمای بال ثابت و هم عمود پرواز را داشته باشه که همین کار باعث جلب توجه افراد زیادی در این حرفه شده است. البته ایستگاه زمینی فوق العاده ، پایداری بی نظیر و قابلیت توسعه این سیستم و خیلی از امکانات دیگر باعث شده تا افرادی که از این سیستم استفاده می کنند نتوانند از آن جدا شوند.

فریمور فلایت کنترل INAV یک ترکیبی پرووو!

یکی از مشکلات آردوپایلوت و PX4 تجملاتی بودن سخت افزار آنها به عنوان یک فلایت کنترل اوپن سورس برای مولتی روتور ها بود از طرفی نمی توان از پایداری بی نظیر و امکانات فوق العاده آنها چشم پوشی کرد.

فلایت کنترل INAV ترکیبی از PX4 و CleanFlight است که سادگی سخت افزار و نرم افزار کانفیگ خود را از کلین فلایت و پایداری و کنترلرهای پایه خود را از PX4 به ارث برده است .در نهایت می توان گفت که این فلایت کنترلر چکیده دو دسته از فلایت کنترلر ها است که پیش روی شما قرار دارد.

همچنین به شما توصیه می کنیم : تنظیم ضرایب PID فلایت کنترل در مولتی روتور ها

NeuroFlight نسل جدید فلایت کنترل ها

مرور گذشته کافی است بیایید از آینده صحبت کنیم از همان روزی که فلایت کنترلر مولتی روتور به وجود آمد تنظیم کنترلر آن که معمولا pid بود سخت ترین قسمت ساخت و طراحی محسوب می شد. NeuroFlight نسل جدیدی از فلایت کنترلر ها است که دیگر خبری از تنظیم ظرایب pid در آن وجود ندارد که با استفاده از علم یادگیری ماشین و شبکه عصبی طراحی شده است. پرنده شما را پایدار میکند البته لازم به ذکر است که این فریم ور به علت بارپردازشی بسیار زیادی که دارد فعلا فقط بر روی فلایت کنترل های با پردازنده های سری F7 اجرا می شود و نکته دیگر این که این سیستم هنوز در حال رشد است و زیاد نتوانسته است جایگاه خود را به دست آورد.

امیدواریم مطالب فوق مفید واقع شده باشد .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *