آموزش, دی جی ای ( DJI ), نقد و بررسی

بررسی DJI Inspire 1 ( اینسپایر1 )

یکی از بهترین مولتی روتور های مخصوص تصویر برداری هوایی حرفه ای در سال 2017 که توسط شرکت دی جی ای تولید شده ، کوادکوپتر اینسپایر 1 یا DJI Inspire 1 است.

مشخصات مولتی روتور DJI Inspire 1

DJI Inspire 1 ارزان تر از دیگر مولتی روتور های مخصوص تصویربرداری است. گفته می شود که قیمت آن از زمان رونمایی چند سال گذشته کاهش یافته است و شما هم اکنون می توانید آن را به صورت مستقیم از تولید کننده با قیمت 1999 دلار خریداری کنید.

این کوادکوپتر به طور گسترده در فروشگاه های اینترنتی و مغازه های تجهیزات مخصوص تصویربرداری به راحتی پیدا می شود.

طراحی اینسپایر 1

حتی اگر در استفاده از پرنده های بدون سرنشین تصویربرداری مهارت دارید بهتر است در هنگام کار با اینسپایر 1 بیشتر دقت کنید! استفاده از فلز، فیبر کربن و پلاستیک، در ساختار بدنه این پرنده باعث سنگین شدن مولتی روتور در نتیجه خطر آفرین شدن در هنگام برخورد با اشیاء و یا افراد باشد.

در مقایسه با بعضی از UAV های کوچک که در حال حاضر در بازار دیده می شوند، Inspire 1 با توجه به قدرت بالای تصویربرداری و پایداری به هنگام پرواز، شما می توانید آن را به راحتی درون باکس مخصوص جابجا کنید.

Inspire 1 کوادروتوری با چهار موتور است و دارای چهار ملخ می باشد که بعد از هر بار پرواز باید ملخ ها را از روی موتورها باز کرده و درون جعبه حمل قرار دهید. باتری در پشت پرنده نصب شده و به آسانی قابل تعویض است.

ساخت و ویژگی ها

پرواز با اینسپایر 1 یک تجربه بسیار لذت بخش است کیفیت ساخت کلی DJI Inspire 1 فوق العاده قوی است به صورتی که طبق ادعای شرکت DJI پرنده قابلیت پرواز با سرعت 49 مایل در ساعت را به لطف موتورهای قدرتمند خود دارد.

Inspire 1 با یک یا دوعدد کنترل از راه دور همراه است که دارای ارتباط دو طرفه ( تله متری ) و همچنین ورودی های مختلف برای کنترل تجهیزات مانند زاویه دوربین، ضبط ویدئو و بازگشت به خانه است. کنترل از راه دور ( رادیو کنترل ) دستگاه از طریق اتصال USB به گوشی یا تبلت شما متصل شده و تمامی اطلاعات پرواز موقعیت پرنده و نمای دوربین را در اختیار شما قرار می دهد.

حتی می توانید یک رادیو کنترل دیگر سفارش داده و کنترل دوربین را در اختیار شخص دوم قرار دهید.

بر خلاف بسیاری از مولتی روتور های تصویربرداری دیگر در بازار، با توجه به آنتن قدرتمند و تکنولوژی Datalink HD Video Lightbridge از DJI، جریان ویدئو با کیفیت بالا در فاصله 2 کیلومتری در دسترس شماست .

وقتی مولتی روتور را به پرواز درآورید با طیف گسترده ای از ویژگی ها، تنظیمات و گزینه ها، که همه از طریق برنامه DJI GO در iOS و Android قابل دسترسی است روبه رو خواهید شد و شاید کمی برای شما گیج کننده باشد!
در این برنامه دی جی ای به طور کلی حالت مبتدی را برای کمک در اختیار شما قرار داده است. ولی توصیه می کنیم حتما قبل از استفاده از پرنده دفترچه راهنمای کوادکوپتر و راهنمای استفاده از نرم افزار DJI GO را به صورت کامل مطالعه کنید.

ارتباطات

GPS اینسپایر به طرز شگفت انگیزی دقیق است. حتی در مدت زمان طولانی پرواز GPS مولتی روتور به طور دقیق کار کرده و می توانید با خیال راحت به تصویر برداری خود بپردازید.

اگر اتصال بین ریموت ( رادیو کنترل ) قطع شود ، یا ولتاژ باتری به طور خطرناک افت کند به طور خودکار به نقطه شروع حرکت خود باز می گردد، که در هنگام پرواز در فاصله های طولانی نباید فراموش شود.

موتورهای قدرتمند Inspire 1 ، پردازنده پیشرفته و دوربین پیشرفته با قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت 4K همراه با استفاده از باتری با ظرفیت 5700 میلی آمپر ساعت که زمان 20 دقیقه پرواز را به شما می دهد با توجه به قیمت پایین این کوادکوپتر بخشی از ویژگی های Inspire 1 می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *