آموزش, رادیو کنترل و سیستم های ارتباطی

دوربین FPV برای پرواز در شب

پرواز FPV در روز های زمستانی که روز ها کوتاه تر می شود، و ممکن است به در هنگام پرواز به شب بخورید. بیایید ببینیم که کدام دوربین FPV برای پرواز در نور کم و شب بهتر است.

بهترین دوربین FPV برای پرواز شبانه

امروز دوربین های FPV متفاوت و بسیار خوب زیادی وجود دارد که انتخاب را برای شما سخت می کند. امروز می خواهیم به شما بهترین دوربین هایی که در نور کم و یا شب عملکرد خوبی را دارند معرفی کنیم:

  • Night Eagle 2 Pro
  • Runcam Micro Eagle
  • Runcam Owl 2
  • Foxeer Falkor

در این ویدیو دوربین های مختلفی را در مکان های روشن و تاریک مورد بررسی و آزمایش قرار داده ایم.

همان طور که در فیلم مشاهده کردید دوربین FPV Night Eagle 2 Pro بهترین تصویر را در مکان هایی با نور کم دارد اما سیاه و سفید و ما به شما پیشنهاد می کنیم تا این دوربین را برای پرواز های FPV شبانه ی خود انتخاب کنید.

به نظر من در محیط های تاریک Micro Eagle کمی بهتر از Owl 2 Pro عمل می کند، مگر اینکه Owl نویز دیجیتالی کمتری داشته باشد. Eagle در روز نسبت به Owl بسیار بهتر از تصویر است، و این باعث می شود که دوربین خیلی بهتر از همه اطراف باشد. بنابراین Micro Eagle انتخاب دوم من در اینجا خواهد بود. (تولید دوربین FPV Owl 2 Pro متوقف شده است)

من واقعا کیفیت تصویر Falkor را در روز روشن دوست دارم، شاید یکی از بهترین ها باشد. اما نمی تواند گزینه ی خوبی برای پرواز در نور کم یا شب باشد. به ویژه هنگامی که متوجه شدم دارای مشکل انتخاب خودکار حالت روز / شب است. در سطح مشخصی از روشنایی، رنگ متناوب B/W را تغییر می دهد و موجب سوسو زدن صفحه نمایش شما می شود. بنابراین بهتر است آن را به رنگ سیاه و سفید تنظیم کنید.

یکی دیگر از نکات جالبی که من می توانم به شما بگویم تنظیم DNR از 0 تا 1 است، که به کاهش نویز دیجیتال در نور کم کمک می کند. من هیچ تغییری را متوجه نمی شوم که بالاتر از آن باشد.

چطور دوربین های FPV در شب کار می کنند؟

این دوربین ها با نور کم عملکرد بسیار خوبی با استفاده از هر ذره نور موجود دارند. عملکرد این دوربین های با نور کم به وسیله ی یک پارامتر به نام “LUX” اندازه گیری می شود. هرچه این میزان کمتر باشد بهتر است. امروزه شما می توانید به راحتی یک دوربین FPV با حداکثر 0.00001 LUX در حالت سیاه و سفید پیدا کنید.

در این مثال می خواهیم عملکرد دوربین های FPV دید در شب را بررسی کنیم. عکس پایین با دوربین تلفن همراه گرفته شده است.

با استفاده از دوربین های FPV دید در شب زمین بالا بدون اضافه کردن منبع روشنایی به شکل زیر است :

افزایش دید در نور کم با ساخت چراغ قوه ی IR

در نور کم تصویر بسیار بدی خواهید داشت. در محیط بسیار تاریک، ممکن است تصویر شما تار شده و دارای نویز باشد، که سخت است هر چیزی را در تصویر دریافتی می بینید تشخیص دهید و با آن پرواز کنید.

نگران نباشید چون ما راه حل این مشکل را داریم.

ما می توانیم دید در محیط تاریک را با افزودن چراغ به quadcopter بهبود بخشیم. اما این باعث می شود که کوادکوپتر شما در هنگام پرواز مانند یک UFO(شیء ناشناس پرنده) باشد و اگر کسی روبه روی کوادکوپتر شما قرار بگیرد چیزی نخواهد دید.

گزینه ی پیشنهادی من استفاده از LED های IR است. با توجه به طول موج نور IR که با چشم انسان غیر قابل مشاهده است. اما در دوربین های دیجیتال، مانند یک چراغ قوه کار می کند بدون اینکه کسی متوجه آن شود!

ما به سادگی می توانیم برد LED را روی پایه ی نگه دارنده ی Gopro نصب کنیم و آن را در بالای کوادکوپتر خود قرار دهیم و این LED ها به خوبی کار می کنند چون می توانیم زاویه ی آنها را نیز تنظیم کنیم.

اگر شما پایه ی نگه دارنده ی GoPro را ندارید، می توانید پنل LED ها را در یک جعبه مقوایی قرار دهید و آن را روی کوادکوپتر خود نصب کنید دقیقا مانند نصب یک دوربین GoPro در Quad خود.

به یاد داشته باشید که LED ها را روی لنز دوربین FPV دور نگه دارید تا موجب تابش شدید نور در تصویر نباشید.

این LED ها نور با تابش بسیار ملایم و طبیعی را به شما می دهد و در تصاویر دوربین لکه های سفیدی به علت شدت تابش نور ایجاد نمی کند.

مشکلات پرواز در شب

به علت دید کمتر در شب، پرواز FPV بسیار سخت تر است نسبت به روز. بنابراین انتخاب مکان شما برای پرواز بسیار مهم است. هر منبع نور به شدت کمک می کند، به عنوان مثال: تیر های چراغ کنار خیابان.

یکی دیگر از گزینه ها این است که یک چراغ قوه را در کوادکوپتر خود قرار دهید. به هنگام پرواز همه شکاف های بین درختان و مسیرهای جنگل را در شب می بینیم که واقعا می تواند در همان زمان شگفت انگیز و وحشتناک باشد.

برای جلوگیری از گم شدن کوادکوپتر خود در وسط جنگل می توانید یک هشدار دهنده ی باتری روی پرنده ی خود قرار دهید.

یاد آوری های دوستانه

  • مراقب محدوده ی پرواز خود باشید.
  • در دوربین FPV خود، تنظیمات روز/شب را به صورت خودکار را به فقط سیاه و سفید تغییر دهید. شما می توانید در شب با نویز دیجیتالی کمتری پرواز کنید.
  • اضافه کردن یک ردیاب به کوادکوپتر خود – کمک به پیدا شدن کوادکوپتر شما زمانی که سقوط کند.
  • لباس گرم بپوشید!!

اگر از چراغ قوه ی IR دست ساز خود استفاده می کنید …

  • دوربین FPV شما نباید دارای فیلتر IR باشد تا نور IR را بهتر تشخیص دهد.
  • چراغ IR LED را به دوربین نزدیک نکنید، در لنز انعکاس دریافت خواهید کرد و شما قادر نخواهید بود چیزی را مشاهده کنید.
  • همیشه ولتاژ مورد نیاز توسط پنل IR LED را بررسی کنید. 12v ولتاژ مورد نیاز IR LED است که می توان آن را به طور مستقیم به باتری لیپو ی 3S روی کوادکوپتر خود از طریق برد توضیع برق متصل کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *