آموزش, دوربین عینک و مانیتور, نقد و بررسی

بررسی دوربین RunCam OWL 2 در FPV

دوربین OWL 2 در حال محبوب شدن در دوربین های FPV است. در این بررسی به ویژگی های این دوربین، مقایسه ی آن با ورژن های قبلی و دیگر دوربین های FPV می پردازیم.

قابلیت های جدید دوربین OWL 2

  1. برای نمایش ولتاژ باتری، نام پایلوت و تایمر یک OSD دارد. مانند مدل های Swift 2 و Arrow V3
  2. یک میکروفون که امکان پخش صدا در FPV را فراهم می کند
  3. پایه دوربین قوی تر
  4. سوراخ های پیچ استاندارد M2
  5. دارای 3 سوراخ پیچ برای نصب راحت تر

مشخصات دوربین RunCam OWL 2

  1. سنسور CMOS
  2. لنز : IR Blocked
  3. ولتاژ ورودی : 5 تا 36 ولت
  4. FOV ( میدان دید ) : 150 درجه
  5. وزن : 14.7 گرم

با این ویژگی ها شاید فکر کنید سرعت این دوربین پایین می آید اما تاخیر این دوربین مانند نسخه ی قبلی است و یکی از سریع ترین دوربین ها در بازار است.

نگاهی به سخت افزار OWL 2

سایز و لنز این دوربین با نسخه ی قبلی ( OWL Plus )  تقریبا یکسان است. اما سوراخ پیچ ها از حالت پلاستیکی به فلزی تغییر یافته که اطمینان را در بستن دوربین بیشتر می کند.

در OWL 2 برای کانکتورها 5 پین وجود دارد که شامل این موارد می شوند : 5 تا 36 ولت ، منفی ، ارسال تصویر، ارسال صدا ، VBAT+ ( ولتاژ باتری ). متصل کننده ی دو پین به هم باعث بازگشت تنظیمات دوربین به حالت قدیمی خود می شود .

پایه جدید این دوربین از نسخه ی قبلی بسیار محکم تر و سخت تر است. مواد بیشتری در این مدل استفاده شده و 1 گرم سنگین تر است ( 3.2 گرم ).

PCB ( برد چاپی مدار ) دوباره طراحی شده است و یک تراشه ی جدید برای OSD به این سخت افزار اضافه شده است. میکروفون نیز درست در کنار کانکتور های اصلی تعبیه شده است.

مقایسه کیفیت تصویر

OWL 2 در روز و نور کم تست شده است و به نظر می رسد در نور کم بهتر عمل می کند. تصویر روشن تر و واضح تری دارد. OWL 2 به صورت مداوم در حال تنظیم روشنایی و حفظ آن در سطح مشابه است، در حالی که OWL Plus در نور ثابت می تواند خوب عمل کند.

با این حال با تنظیمات پیش فرض، در هوای روشن ( آفتابی ) این دوربین نسبت به دوربین های Swift، Eagle و Arrow ضعیف تر عمل می کند. برای استفاده از این دوربین در روز و هوای روشن نیاز به بهینه سازی تنظیمات آن دارید ولی برای پرواز در هوای تاریک و حتی شب نیز خوب است.

نتیجه

در کل دوربین های سری OWL برای پرواز در نور کم یا شب طراحی شده اند و OWL 2 دارای کیفیت بهتر تصویر و OSD می باشد. با این حال شما می توانید این دوربین بسیار سریع ( تاخیر بسیار کم ) را اختصاصا برای مسابقات پهپادها و پرواز در روز تنظیم کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *