آموزش, دی جی ای ( DJI ), نقد و بررسی

مقایسه ی اعضای خانواده ی دی جی ای مویک( مویک 2 – مویک پرو – مویک ایر )

امروز قصد داریم تا به اعضای قدیمی تر خانواده ی دی جی ای مویک ( به جز مویک مینی ) سری بزنیم و ویژگی های آن ها را با یکدیگر مقایسه کنیم .

نکته

در هر دو مدل مویک 2 پرو و مویک 2 زوم ، تمامی موارد یکسان اند به غیر از دوربین . به همین علت ما این دو پرنده را یکسان در نظر می گیریم .

مقایسه ی اعضای خانواده ی دی جی ای مویک

ظاهر

کوادکوپتر مویک 2 ظاهر خود را از روی ظاهر معروف دی جی ای مویک پرو که در قاب تاشو است ، بهره گرفته است . طراحی و شکل Mavic 2 در مقایسه با Mavic اصلی ، با لبه هایی نرم تر طراحی شده است .

این تغییر جزئی طراحی باعث می شود Mavic 2 با کاهش جریان باد به سرعت بالاتری برسد و مصرف باتری را بهینه کند . پا های سایز کوچک و تاشو به شما امکان می دهد تا Mavic 2 را با خود به هر جایی ببرید .

رنگ مویک 2 رنگی شبیه به Mavic Pro با این تفاوت که در Mavic 2 رنگ خاکستری کمی روشن تر است .

Mavic Air در مقایسه با بقیه سری Mavic متفاوت ترین ظاهر را دارد . اندازه کوچکتر با پوسته ای گردتر که رنگ براقی دارد .

Mavic Air با توجه به اندازه کوچکتر از مویک 2 و مویک پرو قابلیت حمل آسان تری دارد .
باتری مویک ایر بر خلاف سایر سری های Mavic که از بالا روی پرنده شوار می شوند ، در قسمت پایین Mavic Air قرار دارد .

مویک ایر مانند دی جی ای اسپارک در طیف وسیعی از رنگ ها ، Arctic White ، Onyx Black و Flame Red موجود است .

مویک پرو اولین سری مویک با طرح تاشو بود که وارد بازار شد که این ویژگی روی همه ی اعضای این خانواده تاثیر گذار بود و تاشو بودن را به عنوان ارثیه برای نسل های بعدی دی جی ای مویک باقی گذاشت .

این کوادکوپتر در مدل Mavic Pro Platinium نیز موجود است که دارای رنگ خاکستری متالیک با ملخ های پلاتینیوم و برچسب های زرد رنگ روی پره ها است.

دوربین

دوربین عامل اصلی است که دو مدل DJI Mavic 2 را از هم جدا می کند .
Mavic 2 Pro دارای یک دوربین است که از طریق همکاری بین DJI و Hasselblad ( شرکت تولید کننده دوربین های سوئدی ) است .

دوربین Mavic 2 Pro L1D-20c Hasselblad دارای یک سنسور CMOS یک اینچی است که قابلیت فیلمبرداری UHD 4K و 20MP را دارد . این دوربین برای کار در شرایط کم نور مانند طلوع آفتاب و غروب خورشید طراحی شده است که توسط سنسور بزرگتر امکان پذیر است و ISO را از 3200 به 12800 افزایش می دهد .

علاوه بر این ، دیافراگ قابل تنظیم بین f / 2.8 و f / 11 به شما امکان می دهد تنظیمات خود را متناسب با هر مکانی تغییر دهید .

Mavic 2 Pro همچنین از پروفیل رنگی 10 بیتی Dlog-M پشتیبانی می کند . این سیستم بیش از یک میلیارد رنگ ثبت می کند که جزئیات بیشتری در عکس ها دارد و باعث واضح تر و روشن تر شدن آن ها می شود .

قابلیت دیگری ک دوربین مویک 2 پرو دارد ، پشتیبانی از فرمت ویدیویی 4K 10-bit HDR است . این به فیلم ها کمک می کند تا از رنگ های مناسب و همچنین تضاد رنگی روشن برخوردار باشند .

مویک 2 زوم دارای یک دوربین با زوم اپتیکال 24 تا 48 میلی متر با یک سنسور CMOS 1 / 2.3 اینچی است که قادر به فیلمبرداری UHD 4K و تصاویر 12MP است . بزرگنمایی 4 برابر با اپتیکال 2X به شما امکان می دهد تا از فاصله ای مطمئن به اجسام نزدیک شوید .

گزینه های لنز این امکان را فراهم می کند که منظره متنوعی را ارائه دهد و جلوه ای سینمایی به عکس های موجود ارائه دهد . Mavic 2 Zoom از فوکوس خودکار هیبریدی بهره می برد که حداکثر 40 درصد سریعتر از سری مویک های قبلی است .

فوکوس خودکار فاز و کنتراست را تشخیص می دهد و حتی در هنگام زوم این و زوم اوت ، نتایج دقیق را برای دوربین زوم ایده آل می کند . این دستگاه همچنین از ویژگی Super Resolution که به شما کمک می کند جزئیات بیشتری را به خصوص در عکس های منظره ثبت کنید .

از دیگر ویژگی های مویک 2 زوم ، Dolly Zoom Mode است که به کاربران این امکان را می دهد تا جلوه تصویری سورئالی را بگیرند . این جلوه ها چندین دهه است که در بسیاری از فیلم های سینمایی مورد استفاده قرار می گیرد .

هر دو نسخه Mavic 2 دارای برخی از ویژگی های دوربین می باشند . یکی از این ویژگی ها در هواپیما های بدون سرنشین جدید DJI Mavic 2 وجود دارد ، حالت Hyperlapse است .

تصاویر HDR : عکس های HDR مجموعه ای از تصاویر را ثبت می کند که بصورت خودکار با یک دامنه پویا عظیم ادغام می شوند .

حالت HyperLight : در شرایط کم نور برای افزایش کیفیت تصویر و کاهش نویز تصویر استفاده می شود .

H.265 Codec : هواپیماهای بدون سرنشین Mavic 2 از فیلمبرداری H.265 با فیلم 4K خود استفاده می کنند . این اجازه می دهد تا فیلم ها جزئیات مربوط به کلیپ های با کیفیت بالاتر ذخیره کنند .

Slow Motion Video ( صحنه آهسته ): فیلم با حرکت آهسته می تواند در 1080p با سرعت 120fps ضبط شود .

حالت های Panorama : مویک 2 می تواند در چهار حالت مختلف فیلم ضبط کند ؛ دایره ، 180 درجه ، افقی و عمودی . DJI Mavic Air دارای یک گیمبال مکانیکی سه محوره با CMOS 1 / 2.3 capable است که قادر به تصاویر 12 مگاپیکسلی و فیلمبرداری UHD 4K است .

DJI Mavic Air دارای یک گیمبال مکانیکی سه محوره با اندازه ی CMOS 1 / 2.3 است که قادر به ثبت تصاویر 12 مگاپیکسلی و فیلمبرداری UHD 4K است .

مویک ایر مانند Mavic 2 ، فیلم 4K با سرعت 100 مگابیت در ثانیه منتقل می شود ، و فیلم های با کیفیت بسیار بالا را ذخیره می کند . این دستگاه دارای لنز با دیافراگ f / 2.8 است که با لنز های 35 میلی متر و فاصله کانونی 24 میلی متر برابر است .

فیلمبرداری آهسته را می توان در سرعت 1080p با سرعت 120 ضبط در ثانیه ضبط کرد و به کاربران امکان ضبط ویدئویی با کیفیت آهسته با کیفیت بالا برای عکس های جالب را می دهد . همچنین مویک ایر عکس های Panorama دایره ای با کیفیت 32 مگاپیکسلی دریافت می کند .

تصاویر HDR همچنین می توانند با استفاده از الگوریتم های داخلی در DJI Mavic Air ضبط شوند . با استفاده از بهترین قسمت های هر تصویر ، میزان نوردهی ایده آل در تصاویر ایجاد می شود .

دی جی ای مویک پرو دارای یک سنسور CMOS 1 / 2.3 است که قادر به فیلمبرداری 4K و عکس های 12.35MP است . لنز f / 2.2 با فاصله کانونی معادل 35 میلی متر و یک شاتر الکترونیکی در دسترس است .

مویک پرو قادر به ضبط فرمت های JPEG و DNG است . اگرچه Mavic Pro گزینه HDR را ندارد ، اما Bracketing Exposure Auto ) AEB ) برای گرفتن طیف وسیعی از تصاویر با میزان نوردهی متفاوت قرار گرفته است .

کارایی

کوادکوپتر DJI Mavic 2 قدرتمندترین پهپاد در مقایسه با سایر اعضای خانواده ی دی جی ای مویک است . حداکثر سرعت 72 کیلومتر بر ساعت مویک 2 ، در خانواده ی مویک بی سابقه است .

این به لطف کاهش 19 درصدی نیروی درگ در Mavic 2 است . هلیشات مویک 2 از سیستم انتقال داده ی دی جی ای OcuSync 2.0 استفاده می کنند و ارتباط مستقیمی بین پهپاد و کنترل از راه دور برقرار می کنند .

انتقال بطور خودکار بین فرکانس های 2.4 و 5.8 گیگاهرتز جابجا می شود و این انتقل در محیط های شلوغ قطع می شود . انتقال تصاویر با کیفیت 1080p و تاخیر زمانی 120 میلی ثانیه در دسترس است و از این پهپاد ها برای کنترل پیشرفته نمای روشنی ارائه می دهد . با هواپیماهای بدون سرنشین DJI Mavic 2 به برد بزرگ CE 3.1 مایل می رسد.

سیستم FlightAutonomy در Mavic 2 همچنین پیشرفته ترین سیستم موجود در سری مویک است . تشخیص مانع با حسگرهای موجود در اطراف این پرنده امنیت پرواز با مویک 2 بییشتر از سری های قبلی خود کرده است .

این سنسورها در حالت APAS ( سیستم پیشرفته کمک خلبان -Advanced Pilot Assistance Systems ) مورد استفاده قرار می گیرند که در آن می توان Mavic 2 را به جلو یا عقب سوار کرد در حالی که به طور خودکار شناسایی می کند و از موانع موجود در مسیر خود جلوگیری می کند .

مویک 2 دارای حافظه داخلی 8 گیگ می باشد به این معنی که در صورت فراموش کردن کارت SD ، مشکلی در کار شما پیش نمی آید .

مویک 2 پرو و زوم نیز مجهز به حالت های هوشمند پرواز DJI هستند . این حالت ها شامل ؛
QuickShot: سیارک ، بومرنگ ، Waypoint ، نقطه علاقه و دالی زوم در بزرگنمایی Mavic 2 می شود. این حالت ها به شما کمک می کنند عکس های پیشرفته را به سرعت و به راحتی ضبط کنید. علاوه بر QuickShots ، ActiveTrack 2.0 در هواپیماهای بدون سرنشین Mavic 2 نیز درج شده است. این مورد به تازگی برای ردیابی سرعت بالا ، سنجش موانع و پیش بینی مسیر ایجاد شده است تا از هدفی خارج شوید که از دید خارج شود.

کواد کوپترمویک ایر ( Mavic Air ) دارای سرعت حد اکثری 42 متر ثانیه ( 68 کیلومتر بر ساعت ) می باشد. در واقع این کواد کوپتر دومین پهپاد از نظر سرعت در خانواده مویک ها می باشد.این سرعت بالا مدیون سایز کوچک و وزن کم این پهپاد می باشد. مانند مویک 2 ، مویک ایر نیز دارای یک حافظه داخلی 8 گیگابایتی می باشد.

مویک ایر یک نسخه کاملا مفید و به صرفه در خانواده مویک ها از نظر مسافت طی شده می باشد. این کواد کوپتر از یک فرستنده ویدئویی 720p و ارتباط وای فای با حد اکثر رنج 1.9 کیلومتر می باشد که به طور اتوماتیک بین دو فرکانس 1.2 و 5.8 گیگاهرتز تغییر می کند.

برای ایمنی بیشتر شرکت دی جی ای برای این کواد کوپر دوربین ها و سنسور هایی در زیر ، بالا و عقب مویک ایر قرار داده است.

همچنین این پهپاد مانند مویک 2 دارای سیستم APAS می باشد. این سیستم به کاربر برای پرواز ایمن تر در شرایط آب و هوایی نا مناسب نظیر باد های شدید به شدت کمک می کند.

مود های پروازی مویک ایر شامل QuickShot Modes Rocket, Dronie, Circle, Helix, Asteroid و Boomerang به علاوه ویژگی کردن سوژه تنها با یک کلیک می باشد.

کواد کوپتر مویک پرو پهپادی قدرتمند و سازگار با حد اکثر سرعت 50 متر بر ثانیه ( 65 کیلومتر بر ساعت ) در حالت مود اسپورت می باشد.

مویک پرو از سیستم ارتباطی مختص دی جی ای با نام OcuSync استفاده می کند. این سیستم ارتباطی اولین بار برای خانواده مویک ها استفاده شد و در ادامه به دلیل کارایی بالا به عنوان سیستم ارتباطی اصلی شرکت دی جی ای استفاده شد.فرستنده تصویر مویک پرو دارای کیفیت 1080p بوده و حد اکثر رنج عملیاتی این پهپاد حدود 4 کیلومتر با فرکانس 2.4 گیگا هرتز می باشد.

همچنین این کواد کوپتر برای امنیت بیشتر دارای سنسورهای عدم برخورد با موانع در جلو و عقب خود می باشد و قابلیت دسترسی به انواع مود های شرکت دی جی را نظیر ActiveTrack, Tapfly, Gesture Control و Tripod دارا می باشد .

باتری

مویک 2 بیشترین ظرفیت باتری و بیشترین مداومت را در بین خانواده محصولات مویک با تایم پروازی 31 دقیقه دارد.این باتری 4 سل دارای ظرفیت 3850 میلی آمپر ساعت می باشد .

از طرف دیگر باتری مویک ایر ( Mavic Air ) دارای کمترین میزان ظرفیت و مدامت پروازی بین خانواده مویک با تایم پروازی 21 دقیقه می باشد که در حدد 10 دقیقه کمتر از مویک 2 می باشد . اما در صورتی که شما از دو باتری استفاده کنید این مشکل نیز به راحتی بر طرف می شود.این باتری 3 نیز دارای ظرفیت 2375 می آمپر ساعت می باشد .

کواد کوپتر مویک پرو نیز مانند مویک ایر از یک باتری 3 سل هوشمند استفاده می کند با این تفاوت که ظرفیت باتری مویک پرو 3830 میلی آمپر ساعت می باشد . این باتری برای مویک پرو 27 دقیقه مداومت پروازی و برای مویک پرو پلاتینوم حدود 30 دقیقه تایم پرواز در اختیار قرار می دهد .

مقایسه ی مشخصات اعضای خانواده ی دی جی ای مویک

بیایید نگاهی به مشخصات سری مویک بیاندازیم :

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *