آموزش, دی جی ای ( DJI )

معرفی کوادکوپتر کشاورزی دی جی ای ماتریس 100

شرکت دی جی ای کوادکوپتر ماتریس 100 ( DJI Matrice 100 ) را برای بررسی زمین های کشاورزی ساخته است .

کشاورزی هوشمند با پکیج دی جی ای ماتریس 100

برای کشاورزانی که به دنبال افزایش عملکرد محصول و کاهش هزینه های نگهداری زیرساخت ها هستند ، پکیج هوشمند کشاورزی ماتریس 100 از شرکت DJI یک راه حلی ایده آل است . اگر با هواپیماهای بدون سرنشین نا آشنا هستید و از پیچیدگی آنها نگران هستید ، ترس خود را کنار بگذارید زیرا DJI شامل یک کوادکوپتر ماتریس 100 است که از قبل مونتاژ شده و آماده پرواز است .
DJI به طور خاص هواپیمای بدون سرنشین را به گونه ای طراحی کرده است که بتواند پایدار ، قابل اعتماد با کاربری آسان باشد .
شما حتی برنامه DataMapper InFlight را برای تلفن همراه اندرویدی خود دریافت کنید ، که این نرم افزار می تواند کل فرایند خلبانی را برای شما خودکار کند .

دی جی ای ماتریس 100 مجهز به دو دوربین مختلف با گیمبال X3 است . یکی از آن ها دارای سنسور بصری برای جمع آوری داده ها در مورد خصوصیات گیاهان و نقشه برداری زهکشی محصول به صورت 3 بعدی است . دیگری یک سنسور چند طیفی است که از طول موج های مختلف نوری استفاده می کند تا داده های در مورد سلامت محصول ، علف های هرز ، آسیب آب و هوا و موارد دیگر ارائه دهد .

ویژگی های DJI Matrice 100 :

سنسور ویژوال

مانند دوربین فیلمبرداری معمولی است و از وضعیت محصولات شما فیلمبرداری می کند .
این سنسور برای کارهای زیر ایده آل است :

  • شمارش و فاصله گیاهان
  • نقشه برداری سه بعدی زهکشی
  • اندازه گیری ارتفاع گیاه و زیست توده
  • تراکم پوشش سایبان

سنسور چند طیفی

سنسور چند طیفی از طول موج های مختلف نور استفاده می کند تا داده های دقیق تری از فعالیت های داخلی محصول به شما ارائه دهد .
این سنسور برای کارهای زیر ایده آل است :

  • نظارت بر سلامت گیاهان
  • نقشه برداری علف های هرز
  • تشخیص مشکل
  • ارزیابی خسارت آب و هوا

استفاده از DataMapper Standard

با استفاده از ماتریس 100 ، DataMapper Standard داده های جمع آوری شده را می گیرد و به شما کمک می کند تا آن را به داده های عملی پردازش کنید . این داده ها شامل نقشه ارتوموزایک 2 بعدی یا 3 بعدی ، فضای ذخیره سازی 150 گیگابایتی و 11 ابزار مختلف تجزیه و تحلیل محصولات زراعی است .

برنامه دسک تاپ DataMapper InField

برنامه DataMapper InField به شما امکان می دهد فیلم ها و داده های دی جی ای ماتریس 100 را در لحظه مشاهده کنید . می توانید مسیر پرواز و پوشش محصول و همچنین نقاط کنترلی را به منطقه اضافه کنید .
این نرم افزار ممکن است با سایر پهپاد ها نیز سازگار باشد .

برنامه DataMapper InFlight

برنامه DataMapper InFlight نه تنها به شما امکان می دهد تا روند خلبانی را با دستگاه Android سازگار خود بطور خودکار انجام دهید ، بلکه به شما امکان می دهد تا پرواز را نیز براساس آن انجام دهید . می توانید سلامت ماتریس 100 را در هوا رصد کنید و اقدامات اضطراری مانند فورس لندینگ یا بازگشت به خانه را در صورت لزوم فعال کنید .
اگر نقشه پرواز ایجاد شده است ، می توانید از InFlight و بدون اتصال به اینترنت استفاده کنید .

همچنین مراجعه کنید به مقاله ی معرفی کوادکوپتر چند طیفی دی جی ای فانتوم 4 برای افزایش دقت کشاورزی ( DJI P4 Multispectral )

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *