آموزش, نقد و بررسی

معرفی کواد کوپتر تصویر برداری Hover 2 محصول شرکت Zero Zero

در این مقاله به معرفی کواد کوپتر تصویربرداری ( هلیشات ) Hover 2 محصول شرکت Zero Zero پرداخته و توانایی ها و ویژگی های منحصر به فرد این کواد کوپتر را مورد بررسی قرار خواهیم داد .

همچنین پیشنهاد می شود : بررسی V-COPTR فالکن محصول تولیدی توسط شرکت Zero Zero .

معرفی کلی Hover 2

کواد کوپتر Hover 2 دومین نسخه از سری محصولات Hover محصول شرکت Zero Zero می باشد . این کواد کوپتر با هدف تصویر برداری و عکس برداری و پرواز به صورت اتوماتیک و کاملا مستقل طراحی وساخته شده است که در ادامه به بررسی دقیق تر این کوادکوپتر خواهیم پرداخت .

از جمله ویژگی ها و توانایی های این پهپاد تصویر برداری می توان به رادار اوپتیکال ، استفاده از هوش مصنوعی قوی ، سیستم عدم برخورد به موانع ، قابلیت دنبال کردن اشیاء و . . . اشاره کرد .

قابلیت AutoFrame

در نرم افزار اندرویدی Hover 2 این قابلیت را دارید تا برای عکس و سلفی گرفتن از خود از بین چهار فریم و قاب از پیش طراحی شده یکی را انتخاب کنید تا این پهپاد تنها با یک لمس به صورت کاملا اتوماتیک به موقعیت مورد نظر رفته و عکس برداری کند . این چهار قاب عبارتند از Waist-Up ، Full-body ، Backdrop و Birds-eye .

قابلیت دنبال کردن همه جانبه ( OMNI-FOLLOW )

در پهپاد ها و کواد کوپتر های قدیمی تر با انتخاب گزینه دنبال کردن تنها می توانستید سوژه مورد نظر ار از پشت سر دنبال کنید اما در کواد کوپتر Hover 2 با استفاده از اقابلیت omni-follow این پهپاد می توانید به راحتی سوژه مورد نظر رابه صورت کاملا اتوماتیک در سه زاویه مختلف یعنی پشت سر ، بغل و جلو دنبال کنید و در تمام مدت سوژه را در وسط تصویر نگه دارید .

این ویژگی به لطف سیستم ممانعت از برخورد دیداری این کوادکوپتر صورت گرفته است چراکه هنگامی که Hover 2 در حال پرواز و دنبال کردن سوژه است این سیستم از برخورد پهپاد به اطراف جلوگیری کرده و مسیر همیشه مسیر پرواز را ایمن نگه می دارد .

رادار دیداری Hover 2

همانطور که در بالا اشاره کردیم Hover 2 دارای رادار دیداری یا به اصطلاح OPTICAL RADAR می باشد که از برخورد پهپاد به موانع جلوگیری می کند . این سیستم در واقع از دو سنسور استریو چرخان تشکیل شده است که دید و درک عمیقی از محیط را در هنگام پرواز به این کواد کوپتر می دهد .

دنبال کردن هوشمند Hover 2

کواد کوپتر Hover 2 قادر است تا سوژه را حتی در صورتی که شکل ظاهری آن تغییر کند و یا برای مدت کوتاهی از دید خارج شود نیز به راحتی و با هوشمندی کامل دنبال کند . پهپاد این کار را با استفاده سیستم کامپیوتری دیداری و الگوریتم های دیداری طراحی شده و هوش مصنوعی و با آنالیز محیط اطراف سوژه مورد نظر به راحتی انجام دهد .

نگران پرواز با Hover 2 نباشید

در طراحی وساخت Hover 2 از گارد های محافظ ملخ استفاده شده است تا هنگام پرواز آسیبی به کاربران و یا خود پرنده وارد نشود که باعث می شود بتوانید با منیت خاطر بیشتر از این پرنده استفاده کنید. همچنین با استفاده از GPS نصب شده بر روی این کواد کوپتر تصویر برداری و سیستم ممانعت از برخورد پیشرفته می توانید موقعیت دقیق پرنده خود را ببینید و نگران برخورد آن با موانع نباشید .

طراحی خلاقانه Hover 2

این پهپاد دارای طراحی خلاقانه ای می باشد که یکی از ویژگی های آن تاشو بودن و قابلیت حمل و نقل و راه اندازی ساده و بدون درد سر آن است که این ویژگی کار را برای کاربران بسیار آسان کرده است .

شما می توانید در صورت نیاز گارد محافظ ملخ ها را باز کنید و پرنده را به صورت دستی به پرواز در آورید .

رادیو کنترل های Hover 2

کواد کوپتر Hover 2 دارای دو رادیوکنترل مجزا می باشد . نوع اول این رادیو کنترل ها برای کنترل نحوه پرواز اتوماتیک این پرنده با نام palm pilot می باشد . با استفاده از این رادیو کنترل می توانید مود های پروازی دلخواه و اکشن های دلخواه خود را برای پرنده بدون نیاز به اتصال به گوشی هوشمند به راحتی کنترل و انتخاب کنید .

نوع دیگر رادیو کنترل این پهپاد رادیو کنترل مدل کلاسیک می باشد که برای کنترل و پرواز آزادانه کوادکوپتر مورد استفاده قرار می گیرد که می توانید گوشی هوشمند خود را به عنوان نمایشگر بر روی آن نصب کرده و تصاویر ورودی از Hover 2 را در لحظه دریافت کنید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *