آموزش, نقد و بررسی

بررسی کوادکوپتر پروت مامبو ( Parrot Mambo )

در این بخش به معرفی کوادکوپتر سایز کوچک شرکت پروت به نام پروت مامبو خواهیم پرداخت و معایب و مزایای این کواد کوپتر سایز کوچک را بررسی خواهیم کرد .

همچنین به شما پیشنهاد می شود :

پروت مامبو چیست ؟

معرفی کوادکوپتر پروت مامبو

امروزه کواد کوپترهای سایز کوچک بسیاری با قیمت های متفاوت در بازار وجود دارند که اکثر آنها جنبه ی تفریحی داشته و در زمره تکنولوژی های بخش سرگرمی محسوب می شوند . این در حالی است که بسیاری از این کواد کوپتر ها صرفا برای چند دقیقه پرواز طراحی شده اند .

کواد کوپتر پروت مامبو با امکاناتی بیشتر و قیمتی پایین تر ، امکانات گسترده تری را برای سرگرمی مخاطبان خود به ارمغان آورده است . از جمله این امکانات می توان به گیره نگه دارنده و شلیک گلوله ی توپی کوچک اشاره کرد که همراه با این پهپاد در اختیار شما قرار می گیرد .

طراحی و ساختار پروت مامبو

این پرنده به صورت شگفت آوری کوچک و سبک است و این ویژگی ها پروت مامبو را پهپادی مناسب برای پروازهای درون ساختمان یا اصطلاحا Indoor می کند .
وزن این پرنده بدون نصب ملخ ها و سایر لوازم های جانبی حدود 63 گرم می باشد .

این کواد کوپتر در مقایسه با سایر محصولات و پهپاد های شرکت پروت از استاندارد های طراحی بسیار بالایی برخوردار می باشد . یکی از این طراحی های بسیار جالب این پرنده بخش لگو مانند بالای پرنده است که برای نصب هرچه راحت تر توپ شلیک گلوله قرار داده شده است .

پروت مامبو به راحتی پس از خارج کردن جعبه آماده پرواز است . چراکه ملخ ها و محافظ ملخ های آن از قبل بر روی آن نصب شده است و تنها کاری که نیاز است جایگذاری باتری درون پرنده و شارژ کردن آن با استفاده از شارژر میکرو یو اس بی موجود در جعبه است .

بررسی پرواز و لوازم جانبی پروت مامبو

برخلاف پرنده های گران تر شرکت پروت ، پروت مامبو از آلارم ها و دردسر های کمتری برای پرواز برخوردار است . اما با این وجود این پرنده دارای یک جایروسکوپ سه محوره ، شتاب سنج و یک سنسور التراسونیک در کف برای پایداری پرواز هر چه بهتر این پرنده می باشد .

با وجود سنسور های کمتر نسبت به سایر پرنده های گران تر ، پروت مامبو در حالت هاور از پایداری بسیار بالایی برخوردار است .
به دلیل وزن کم این پرنده ممکن است در مواجهه با نسیم سعی در پایدار نگه داشتن خود می کند که البته شما می توانید با نگه داشتن استیک به پایداری بیشتر پرنده کمک کنید .

با وجود تمام این مسالل پروت مامبو یکی از مهیج ترین و سرگرم کننده ترین پرنده های سایز کوچک محسوب می شود . این پرنده با سرعت بیش از 5 متر بر ثاینه جزو کوادکوپتر های سریع محسوب شده که با استفاده از گوشی هوشمند و توسط بلوتوث می توانید تا رنج 20 متر ارتباط کاملی را با پرنده داشته باشید .
البته در صورت تهیه کنترلر مخصوص ، این پرنده تا برد 60 متر نیز رنج خواهد داشت .

استیک های کنترلی این پرنده از عکس العمل بالایی برخوردار هستند . همچنین شما می توانید از حرکات اکروباتیک نظیر فیلیپ و چرخش ها تنها با استفاده از یک دکمه ساده استفاده کنید .

یکی دیگر از جنبه های سرگرم کننده این پرنده در نحوه تیک اف آن است به این صورت که برای بلند شدن پرنده شما باید آن را از روی کف دست خود کمی به سمت بالا پرتاب کنید تا پرنده شروع به پرواز کند .

دو اکسسوری و لوازم جانبی این پرنده عبارتند از توب شلیک گلوله و بازوی گیرنده که بازوی گیرنده در زیر پرنده ( این بازوی گیرنده تنها قابلیت بلند کردن اشیا تا سقف 4 گرم را دارد ) و توپ شلیک گلوله بر روی پرنده نصب شده و توسط یک سیم رابط با پرنده ارتباط برقرار می کند .

شما به همراه توپ شلیک گلوله 50 عدد گلوله سبز رنگ کوچک دریافت خواهید کرد . اما نگران نباشید چرا که این توپ شلیک گلوله ها را با سرعت بالایی پرتاب نکرده و آسیبی به محیط وارد نمی کند .

بررسی دوربین کوادکوپتر پروت مامبو

دوربین نصب شده بر روی این پرند 0.3 یپکسل می باشد که از کیفیت چندانی برخوردار نیست. به این معنی که تصاویر ضبط شده دارای رنگ بندی و نوردهی مناسبی نیستند اما همچنان این دوربین می تواند تصویر نسبتا قابل قبولی را برای مشاهده اطراف برای شما نمایش بدهد .

میزان عمر مفید و شارژ باتری ها

در صورت نصب نبودن هیچ کدام از لوازم جانی بر روی پرنده شما می توانید حدودا 9 دقیقه پرواز را با این پرنده انجام دهید . اما در صورت نصب لوازم جانبی تایم پروازی این پرنده چیزی در حدود 6 الی 7 دقیقه خواهد بود . همچنین شارژ باتری پروت مامبو نیز که با استفاده از اتصال کابل یو اس بی به پرنده انجام می شود به طور معمول حدود 30 دقیقه به طول خواهد انجامید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *