آموزش, رادیو کنترل و سیستم های ارتباطی

لود نشدن تب OSD و MODES در نرم افزار پیکربندی بتافلایت و رفع این مشکل

در این مقاله قصد داریم به بررسی و حل مشکل لود نشدن تب های OSD و MODES در نرم افزار پیکربندی فریمور بتافلایت ( BETAFLIGHT CONFIGURATOR ) که برخی کاربران فلایت کنترلر هایی با پردازنده CRAZYBEE F4 با آن مواجه می شوند بپردازیم.

نرم افزار پیکربندی بتافلایت

BETAFLIGHT CONFIGURATOR نرم افزار پیکربندی و تنظیم فریمور بتافلایت می باشد. با استفاده از این نرم افزار می توانید تمامی تنظیمات فلایت کنترل خود اعم از تنظیمات موتور ها ، OSD ، تنظیمات ضرایب PID و … را  مطابق میل خود تغییر دهید.

گاها ممکن است کاربرانی که از این نرم افزار استفاده می کنند با تب های OSD و MODES دچار مشکل شوند یعنی این تب برای آن ها باز نشده و یا خراب شده باشد.که در این قسمت به بررسی علل رخ دادن این مشکل و پیشنهاد راه حل هایی برای رفع آن خواهیم پرداخت.

علت وجود مشکل لود نشدن تب OSD و MODES در پیکربندی بتافلایت

این مشکل معمولا برای کسانی که از فلایت کنترلر هایی با پردازنده داخلی CRAZYBEE F4  استفاده میکنند رخ می دهد. از جمله این فلایت کنترلر ها می توان به RED DEVIL و TRASHCAN اشاره کرد.

لود نشدن تب های OSD و MODES در BETAFLIGHT CONFIGURATOR به این دلیل به وجود می آید که پردازنده های CRAZYBEE F4 موجود بر روی فلایت کنترلر ها معمولا دارای فریمور بتای بتافلایت ورژن 4.0  هستند. نرم افزارBETAFLIGHT CONFIGURATOR ممکن است گاها تغییراتی ایجاد کند که این تغییرات باعث درست عمل نکردن فریمور شما می شود.

متاسفانه امروزه تمامی تمام پهپاد ها و مولتی روتور هایی که قطعات آن ها دارای برنامه ها و فریمور های از قبل نصب شده هستند از این قانون پیروی می کنند و شما ممکن است در مواجهه با این قطعات با این مشکل مواجه شوید.

نتیجه گیری

بهترین راه حل برای رفع این مشکل آپدیت فریمور خود به آخرین ورژن است . این کار باعث رفع مشکل لود نشدن تب های OSDو MODES در BETAFLIGH CONFIGURATOR شما خواهد شد.

تذکر :

قبل از آپدیت فریمور از تنظیمات  PID و سایر تنظیمات خود پشتیبان گیری کنید چرا که بعد از آپدیت فریمور تمامی تنظیمات شما از دست خواهد رفت.

همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد تنظیمات بتافلایت به این قسمت مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *