آموزش, هواپیمای مدل

بررسی مود آموزش در هواپیما های مدل ( حالت TRAINING )

مود آموزش ( حالت TRAINING ) برای آموزش خلبانی و کنترل هواپیما های مدل توسط رادیو کنترل به افراد تازه کار این رشته ، مورد استفاده قرار می گیرد .

در این مود پروازی ، به کاربرد در حال آموزش امکان کنترل تراتل و رادر را به طور کامل می دهد اما حد اکثر و حداقل چرخش حول محور پیچ و حداکثر چرخش حول محور رول را محدود می کند و از اندازه ی تایین شده نمی تواند بیشتر فرمان بدهد .

حالت TRAINING همچنین چرخش حول محور رول هواپیما را قبل از رسیدن به محدوده استال در محور رول محدود می کند .

توضیحات بیشتر درباره ی مود آموزش هواپیما های مدل ( حالت TRAINING )

در این مود پروازی . . .

  • اگر مقدار فرمان رول خلبان کمتر از پارامتر LIM_ROLL_CD باشد خلبان دارای کنترل دستی رول هواپیمای مدل است اما اگر خلبان هواپیما سعی در عبور از این حد را داشته باشد ، رول هواپیما در آن حد نگه داشته می شود . هواپیما به طور خودکار به سطح پرواز باز نمی گردد ، اما مانع عبور خلبان از حد مجاز خواهد شد . همین مسئله در مورد چرخش در محور پیچ صدق می کند به این صورت که خلبان تا زمانی که بین مقادیر LIM_PITCH_MIN و LIM_PITCH_MAX به هواپیمای مدل خود فرمان بدهد ، دارای کنترل دستی روی هواپیما در محور پیچ است . در غیر این صورت هواپیما اجازه نمی دهد که سطح آن از حد معلوم شده عبور کند .
  • هنگام چرخش ، اتوپایلوت زاویه bank مورد تقاضا و سرعت باد را کنترل می کند . اگر حاشیه امن بالاتر از سرعت استال وجود داشته باشد هواپیمای مدل در زاویه bank مورد نظر چرخانده می شود . در غیر اینصورت زاویه bank محدود به مقدار ایمن است . سیستم پیشگیری از استال شدن هواپیما همیشه به زاویه ی bank حداقل 25 درجه اجازه می دهد ( برای اطمینان از این که اگر هواپیمای شما موتور خود را از دست داد ، شما بتوانید آن را کنترل کنید و فرود بیاورید ).
  • رادر و تراتل هر دو کاملاً تحت کنترل دستی هستند .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *