آموزش, دوربین عینک و مانیتور, رادیو کنترل و سیستم های ارتباطی

بررسی آنتن های مارپیچی و آنتن های Patch در تجهیزات FPV

آنتن های 5.8 گیگا هرتزی FPV عموما به صورت معمولی و همه جانبه استفاده می شوند. یعنی ارسال سیگنال توسط آنتن ها به صورت دایره ای هستند که تمام جهات را در بر می گیرند. آنتن های مارپیچی و آنتن های Patch در تجهیزات FPV از آنتن های جهت دار محسوب می شوند. این آنتن ها برد بیشتر و البته زاویه کمتری را در بر می گیرند. در این مقاله می خواهیم در مورد آنتن های مارپیچی و Patch بحث کنیم.

آنتن های 5.8 گیگا هرتزی جهت دار در تجهیزات FPV

اساسا آنتن هایی با قدرت ( Gain ) بالاتر ، دارای برد بیشتری هستند اما زاویه کمتری را پوشش می دهند. برای پرواز استفاده از آنتن جهت دار به تنهایی توصیه نمی شود. زیرا به هنگام تغییر جهت، شما ممکن است به علت پوشش زاویه کم ارتباط را از دست بدهید.
پیشنهاد می شود برای پروازی امن تر از یک دایورسیتی استفاده کنید که از دو آنتن جهت دار یا یک جهت دار و یک آنتن همه جانبه استفاده کنید تا اطراف را به طور کامل پوشش دهید.

هنگامی که به پشت اجسام بزرگ مانند ساختمان ها یا تپه ها می روید ممکن است سیگنال را به طور کامل از دست بدهید. هر چند آنتن شما جهت دار باشد و در زاویه ای مناسب باشید یا حتی قدرت ( Gain ) بالایی داشته باشد احتمال مسدود شدن ارتباط وجود دارد.

اگر در مانعی که به پشت آن می روید احتمال از دست دادن سیگنال کم باشد و شما بتوانید سیگنال را هر چند ضعیف تر دریافت کنید، آنتن های جهت دار باعث می شوند نسبت به آنتن های همه جانبه سیگنال را بهتر دریافت کنید. با این حال شما می توانید از فرکانس های پایین تر استفاده کنید. زیرا توانایی نفوذ در موانع بیشتری دارند و همچنین برد شما را افزایش می دهند.

برای اطلاعات بیشتر شما می توانید معرفی آنتن های FPV و پارامتر های مهم برای انتخاب بهترین مدل در پرواز FPV را مطالعه نمایید.

آنتن های مارپیچی

آنتن های مارپیچی ( helical ) به دلیل ارسال فرکانس به صورت دایره ای می توانند فرکانس های بازگشتی از اجسام بزرگ مانند ساختمان ها و یا کوه ها را فیلتر کرده و از دریافت چندباره ی یک سیگنال به خوبی جلوگیری کنند. آنتن های مارپیچی برای هر دو فرکانس 2.4 و 5.8 گیگا هرتز قابل استفاده است. این مدل آنتن ها همچنین می توانند به سادگی با افزایش تعداد حلقه های دور آنتن فرکانس هایی با جهت گیری بالا را نیز به راحتی دریافت کنند.

حلقه های بیشتر به افزایش قدرت ( Gain ) آنتن کمک می کند. اما آنتن های Patch نسبت به آنتن های مارپیچی جمع و جورتر هستند.

معمولا آنتن های مارپیچی 5.8 گیگا هرتز و 12 دسیبلی هستند. آنتن مارپیچی برای سیستم FPV 5.8 گیگا هرتزی باید نسبتا کوچک باشد و بتوان آن را بر روی عینک FPV نصب کرد. اما آنتن هایی با Gain بالا بلند تر و بزرگ تر هستند.

آنتن های Patch

آنتن های Patch یا صفحه ای که جزو آنتن های جهت دار محسوب می شوند را می توان در دو نوع سیگنال خطی و دایره ای یافت. هرچند مدل خطی آن برای دفع و فیلتر چندگانه سیگنال های بازگشتی از اجسام بزرگ مانند ساختمان های بزرگ ، کوه و … کارایی کمتری نسبت به آنتن های دایره ای Patch دارند. در مقایسه ی آنتن های مارپیچی و آنتن های Patch ، آنتن های Patch سبک تر و به صرفه تر هستند.

ساختار درونی این آنتن ها را در عکس زیر می توانید مشاهده نمایید.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *