آموزش, دوربین عینک و مانیتور, عمومی

آموزش تعویض سوکت اتصال باتری های لیتیوم پلیمر برای استفاده در عینک FPV

در این بخش قصد داریم تا آموزش نحوه تعویض سوکت باتری های لیتیوم پلیمر معمولی را با سوکت های مدل BARREl برای اتصال و استفاده در عینک های FPV یا به اصطلاح FPV GOGGLE را مرور کنیم.

با یاد گیری نحوه تعویض سوکت های اتصال معمولی با سوکت های BARREL می توانید از هر نوع باتری مثل باتری های لیتیوم پلیمر و لیتیوم یون و هر نوع منبع تغذیه ای برای در عینک FPV خود استفاده کنید و تایم استفاده از آن را تا حد قابل توجهی بالا ببرید.

برای اطلاع از انواع روش های تغذیه عینک FPV و افزایش تایم استفاده از آن می توانید مقاله مربوطه را در این قسمت مطالعه کنید.

تبدیل نری سوکت BARREL به نری سوکت های فشنگی

برای شارژ راحت تر باتری های لیتیوم پلیمر که برای استفاده عینک های FPV ساخته شده اند استفاده از تبدیل سوکت فشنگی است.البته استفاده از این روش تنها برای شارژ، با شارژرهای معمولی قابل استفاده است و در صورتی که از شارژرهای موازی برای شارژ باتری خود استفاده می کنید  می بایست سوکت شارژ خود را عوض کنید.                      

روش دیگری برای تبدیل راحت تر سوکت barrel به سایر سوکت های اتصال استفاده از ترمینال های اتصال هستند که در یک طرف آن ها مادگی barrel وجود داشته و در طرف دیگر ترمینال برای اتصال انواع سوکت ها تعبیه شده است. در این روش می توانید از سوکت JST که مخصوص باتری های لیتیوم پلیمر است استفاده کنید و باتری خود را با هر نوع شارژری حتی به صورت موازی نیز شارژ کنید.

تبدیل سوکت نری BARREL به سوکت مادگی JST  و یا سوکت XT60

بسیاری برای بالا بردن تایم استفاده از عینک FPV خود اقدام به استفاده از باتری های لیتیوم پلیمر با ظرفیت بالاتر  و یا باتری هایی با تعداد سل های بالاتر می کنند. اما بسیاری از این باتری ها دارای سوکت های اتصالی به غیر از سوکت های BARREL هستند که برای استفاده از آن ها نیاز دارید تا این سوکت ها را به سوکت های BARREL تبدیل کنید.

از جمله سوکت های رایج که در باتری های لیتیوم پلیمر معمولی استفاده می شوند می توان به دو نوع سوکت های اتصال XT60 و سوکت های اتصال JST  اشاره کرد.

نکته :

برای استفاده از باتری های لیتیوم پلیمر با تعداد سل های بالاتر نیاز دارید از تنظیم کننده ها و مبدل های ولتاژ استفاده کنید تا ولتاژ بالای باتری را به ولتاژ مورد استفاده در عینک FPV شما تبدیل کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *