دوربین عینک و مانیتور, دی جی ای ( DJI ), نقد و بررسی

بررسی دوربین DJI Zenmuse X7 از شرکت دی جی ای

دوربین DJI Zenmuse X7 از شرکت دی جی آی ، یک دوربین جمع و جور با فرمت Super 35 است و با اتصال به گیمبال یکپارچه ای که برای آن طراحی شده است می توانید یک فیلم برداری کاملا حرفه ای داشته باشید. وضوح و کیفیت تصویر این دوربین بسیار خیره کننده است.

شرکت دی جی آی این دوربین را برای کوادکوپتر Inspire 2 طراحی کرده است. سازگاری دوربین DJI Zenmuse X7 با inspire 2 یکی از بهترین ها را در سینماتوگرافی هوایی حرفه ای ارائه می دهد.

یک سنسور CMOS و 24 مگاپیکسلی با محدوده دینامیکی 14 ، جزئیات تصویر را به خوبی حفظ می کند . دوربین X7 هر دو کیفیت 6K CinemaDNG و 5.2K Apple ProRes را ارائه می دهد. البته در هر دو کیفیت قابلیت عکس برداری پشت سر هم با فرمت RAW و با سرعت 20 fps و 24 مگاپیکسل را نیز دارد.

دوربین X7 شرکت دی جی آی همچنین DL-Mount را نیز معرفی می کند. همچنین برای ویرایش کردن یکپارچه تر فیلم ها یک مود رنگ جدید را ارائه کرده است. رنگ ها با دقت بیشتری پردازش می شوند و در ویرایش آن ها کار شما راحت تر است.

مهندسی و طراحی برای برتری

دوربین DJI Zenmuse X7 ( دی جی آی ) از سنسور Super 35 استفاده می کند که سرعت بازخوانی بالایی دارد. همچنین خروجی RAW را تا 6K / 30fps و 4K / 60fps پشتیبانی می کند. اندازه پیکسل 3.91 میکرومتر می باشد.

طول میانی یا مورب این سنسور به هنگام ضبط تصاویر نیز 26.6 میلی متر است. یک سنسور با این سایز نسبت به نور حساسیت بیشتری دارد. همچنین دارای محدوده دینامیکی 14 می باشد که بسیار بهتر از 12.8 در دوربین Zenmuse X5S می باشد.

علاوه بر این SNR دوربین X7 برابر با 46dB است که 8dB از دوربین X5S بیشتر است.

سیستم DL-Mount دی جی آی دوربین DJI Zenmuse X7

با استفاده از فن آوری جدید FSI-Cu ، دوربین Zenmuse X7 دارای اتصالات داخلی نازک تری است. برای افزایش حساسیت به نور اجازه می دهد تا با زاویه ای بیشتر به حسگر برسد. این کار باعث افزایش تراکم لنز ها روی سنسور می شود در حالی که همچنان کیفیت عالی را حفظ می کند.

فاصله ی مرکز سنسور تا لبه ی DL-Mount کمتر از 17 میلی متر است . تقریبا 1/3 اندازه PL-Mount . پایه ی فشرده و جمع و جور باعث سبک شدن این دوربین شده. وزن X7 به همراه لنز حدود 630 گرم می باشد.

نکته ی جالب اینجاست که دوربین DJI Zenmuse X7 و Inspire 2 از شرکت دی جی آی مجموعا 4 کیلوگرم وزن دارند. اما توانایی ضبط تصاویر این دستگاه با دستگاه های 40 کیلوگرمی برابری می کند.

لنز های DJI

DJI چهار لنز اولیه برای سیستم DL-Mount ارائه می دهد که فاصله کانونی آنها بین 16 تا 50 میلی متر و رزولوشن تا 8K است. این لنز ها توسط تیم های نورشناسی برتر جهان طراحی شده و از فیبر کربن سبک و مقاوم ساخته شده است. 4 لنز با تکنولوژی پیشرفته مخصوص دوربین Zenmuse X7 در این لنز ها تعبیه شده است.

Apple ProRes RAW

شرکت دی جی آی مجوز استفاده از آخرین نسخه Apple ProRes RAW را از شرکت Apple دریافت کرده است. هنگامی که دوربین X7 به اینسپایر2 متصل می شود ، قادر به تصویر برداری با فرمت Apple ProRes RAW با کیفیت 6K – 14 bit و با سرعت 23.976fps می باشد.

انعطاف پذیری بیشتر دوربین DJI Zenmuse X7

برای رها کردن پتانسیل های کامل X7 ، سیستم پردازش تصویر Cinecore در کواد کوپتر Inspire 2 به CineCore 2.1 آپدیت شده است.  El Mode جدید که با CineCore 2.1 تلفیق شده است توانایی ضبط فیلم هایی با رزولوشن و کیفیت بالا در سطوح مختلف حساسیت را دارد.

آپدیت سیسم پردازش تصویر باعث کاهش  نویز ها و کمتر مصنوعی به نظر آمدن عکس ها می شود ، و جزئیات بیشتری را در ثبت تصاویر در سطوح تاریک  تر و ثبت تصاویر سینمایی تر ایجاد می کند.

جدا از سیستم پردازش تصویر بهبود یافته در CineCore 2.1  ویژگی دیگر این سیستم ، سیستم رنگ بندی جدید آن است که به فیلم سازان حرفه ای قدرت مانور بیشتر و خلاقیت بیشتری را می دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *