آموزش, رادیو کنترل و سیستم های ارتباطی

راهنمای تنظیم منحنی THROTTLE در رادیو کنترل TARANIS

منحنی THROTTLE یکی از پارامتر های مهم در پرواز راحت تر و بهتر مولتی روتور شما خواهد بود .در این مقاله با شما هستیم همراه با نحوه تنظیم منحنی THROTTLE در رادیو کنترل TARANIS. با این روش می توانید میزان حساسیت و حد اکثر و حداقل قدرت استیک THROTTLE خود و همچنین منحنی THROTTLE متناسب با سبک پروازی مورد نظر خود را تنظیم کنید.

دسترسی به منحنی THROTTLE در رادیو کنتر TARANIS

 برای دسترسی به تنظیمات منحنی THROTTLE در رادیو کنترل TARANIS خود می توانید با یک بار فشار دادن دکمه MENU و رفتن به صفحه 8 وارد صفحه تنظیمات منحنی THROTTLE شوید.

تنظیمات منحنی THROTTLE

در این قسمت به بررسی تنظیمات جداگانه منحنی THROTTLE و توضیح کاربرد هرکدام از آن ها در رادیو کنترل TARANIS می پردازیم.

تنظیم میزان حساسیت استیک THROTTLE

یکی از کاربرد های مهم این تنظیمات. کاهش میزان حساسیت استیک THROTTLE در زمان پرواز کواد کوپتر و یا مولتی روتور شما در ارتفاع ثابت است ( Hover ) .

به این صورت که با  صاف کردن منحنی در قسمتی از THROTTLE که در آن می خواهید کواد کوپتر و یا مولتی روتور شما در حالت Hover باشد می توانید کنترل مولتی روتور را با تسلط بیشتری در اختیار داشته باشید و برای Hover  کردن به مشکلات کمتری برخورد کنید.

تنظیمات THROTTLE برای پرواز های عادی

بسیاری از پایلوت ها برای راحتی خود و سبک پرواز ویژه ای که برای خود دارند اقدام به تنظیم و به اصطلاح TUNE کردن تنظیمات منحنی THROTTLE می کنند تا پرواز نسبتا بهتری را داشته باشند. برای مثال می توانید برای پرنده های سایز کوچک از منحنی زیر پیروی کنید تا فرود و پرواز راحت تری را داشته باشید.

منحنی زیر نیز برای کسانی که نیاز به دستیابی به قدرت زیاد با حداقل  حرکت استیک را دارند بسیار مناسب است. برای نمونه ، کاربرد این منحنی در حرکت های اولیه و انفجاری در مسابقات سرعت است.

کاهش قدرت کواد کوپتر

گاها ممکن است کواد کوپتر شما در TRHOTTLE های نهایی قدرت بسیار زیادی را آزاد کند که باعث از کنترل خارج شدن آن بشود و یا ممکن است کواد کوپتر شما جریان مصرفی بالایی را داشته باشد. در این صورت شما می توانید با تغییر منحنی THROTTLE حد اکثر قدرت THROTTLE را کاهش دهید تا پرواز تحت کنترل تری را داشته باشید.

نحوه تنظیم منحنی THROTTLE

برای فعال سازی و تنظیم منحنی مورد نظر خود به صفحه Inputs بروید. در این قسمت می توانید نام ورودی خود را انتخاب کنید.در قسمت تنظیمات منحنی یا Curve setting گزینه (Cstm ( Custum را انتخاب کنید و نام منحنی که تنظیم کرده اید را وارد کنید.

 تنظیمات THROTTLE در فریمور بتافلایت ( BetaFlight Configurator )

علاوه بر رادیو کنترل شما می توانید منحنی THROTTLE  وبخش دیگری از تنظیمات خود را در فریمور بتافلایت نیز تغییر دهید. برای ایجاد این تغییر می توانید از دو گزینه THROTTLE MID و THROTTLE EXPO استفاده کنید.

راهنمای معرفی کامل این دو پارامتر و چگونگی تنظیم آن در فریمور بتافلایت را می توانید در این قسمت مطالعه کنید.

اما با مقایسه تنظیمات فریمور بتافلایت و رادیو کنترل هایی مانند رادیو کنترل TARANIS دریافتیم که تنظیم منحنی THROTTLE در رادیو کنترل نتیجه بهتری را در اختیار شما قرار می دهد چرا که آپشن های بیشتری برای تنظیم داشته و شما می توانید منحنی تنظیم شده خود را به صورت عینی مشاهده کنید و در صورت وجود هرگونه خطا و اشکال آن را به راحتی حل کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *