آموزش, دی جی ای ( DJI ), رادیو کنترل و سیستم های ارتباطی, نقد و بررسی

بررسی سیستم رادیویی و ارسال تصویر Lightbridge 2 از شرکت DJI

سیستم رادیویی و ارسال تصویر Lightbridge 2 از شرکت DJI با کنار زدن محدودیت های فنی به شما قابلیت پرواز دوربرد تر و دریافت تصویری صاف تر می دهد.

سیستم رادیویی و ارسال تصویر Lightbridge 2 از شرکت DJI

کنترل کننده یکپارچه و الگوریتم های هوشمند ، یک استاندارد جدید برای ارسال تصویر HD با تاخیر کم و افزایش دامنه ی برد قابل اطمینان تنظیم می کنند.

پخش حرفه ای تصویر HD

شما با استفاده از این سیستم می توانید به صورت زنده تصویر دریافتی خود را بر روی شبکه های اجتماعی قابل پشتیبانی مانند Youtube و حتی بر روی یک صفحه نمایش یا تلوزیون به صورت مستقیم پخش کنید.

طراحی این سیستم ارتباطی از پایه به صورت حرفه ای در راستای تحقق یافتن اهداف شرکت DJI صورت گرفته است . سیستم ارسال تصویر Lightbridge 2 پورت های USB , mini HDMI و 3G-SDI را پشتیبانی می کند. همچنین رزولوشن خروجی این سیستم تا کیفیت 1080p / 60 فریم بر ثانیه و در نمایش مستقیم و زنده تا 720p و 60 فریم بر ثانیه را پشتیبانی می کند.

تاخیر کم در سیستم ارسال تصویر Lightbridge 2

با استفاده از یک سخت افزار رمزگذاری قدرتمند و الگوریتم های پیشرفته تاخیر در ارسال تصویر به حدود 50 میلی ثانیه رسیده است. البته این تاخیر مربوط به سیستم ارسال تصویر می باشد. اما تاخیر دوربین نیز تاثیرگذار است که کمی به این مقدار می افزاید. در حالت کلی تاخیر سیستم ارسال تصویر Lightbridge 2 به شرایط محیطی و تداخلات ارتباطی محل پرواز نیز بستگی دارد.

محدوده برد Lightbridge 2 دی جی آی

با استفاده از این سیستم می توانید تصویر HD را حتی از 5 کیلومتر دورتر دریافت کنید ( طبق گفته های شرکت DJI ). پس شما می توانید مسیر های دور و غیرقابل تردد را با استفاده از پرنده و این سیستم ارتباطی کشف کنید.
البته این برد مخصوص مکان هایی با اختلالات رادیویی کم و خلوت است.

طراحی گیرنده یکپارچه

پخش تصویر بر روی نمایشگر به صورت مستقیم توسط این سیستم بسیار راحت و سریع است. Lightbridge 2 تا حد امکان تعداد قطعاتی که باید حمل ، تنظیم و راه اندازی کنید را کاهش داده است. شرکت DJI یک گیرنده تصویر کاملا یکپارچه ساخته است که به راحتی برای نمایش تصویر می توانید به آن متصل شوید.

دسترسی به توابع مهم در پرنده از راه دور نیز امکان پذیر است. کنترل های سخت افزاری از قبیل گرفتن عکس و فیلم ، حرکت گیمبال ، تنظیمات سنسور ها ، دستورات فلایت کنترلر ، بازگشت به خانه ( RTH ) و … با استفاده از سیستم ارتباطی Lightbridge 2 نیز امکان پذیر است. یک باتری 6000 میلی آمپری با قابلیت شارژ سریع نیز در رادیوکنترل قرار داده شده است که مدت استفاده بیشتری به شما می دهد.

ارسال پویا و هوشمند

lightbridge 2 از شرکت دی جی آی یک سیستم ارتباطی هوشمند است. در هنگام شلوغ بودن ارتباطات رادیویی به صورت خودکار کانال ارتباطی گیرنده و فرستنده را تغییر می دهد تا بتواند راحت تر و در کانالی با اختلالات کمتر ارتباط بر قرار کند.

به هنگام استفاده از نرم افزار DJI GO ، شما می توانید کیفیت تصویر خروجی خود ، تاخیر کمتر و کانال مورد نظر خود را برای پرواز انتخاب کنید.

شما با استفاده از مود Master Slave دی جی آی می توانید با دو رادیوکنترل به گیرنده ی سیستم ارتباطی متصل شوید. همچنین می توانید با استفاده از هر دو رادیو کنترل به صورت همزمان در چند نمایشگر و حتی به صورت زنده در شبکه های اجتماعی تصویر را به نمایش بگذارید.

کنترل کامل با دستگاه شما

نرم افزار قدرتمند DJI GO از شرکت دی جی آی به شما این امکان را می دهد که آنچه دوربین می گیرد را در موبایل متصل به رادیوکنترل به صورت HD ببینید و دوربین را کنترل کنید. همچنین می توانید اطلاعات فلایت کنترلر مانند ولتاژ باتری ، جریان مصرفی ، RSSI ، تلمتری ، موقعیت و .. را مشاهده نمایید.

بررسی فلایت کنترلر های سری A3

نمایش دو تصویر همزمان

Lightbridge 2 از شرکت دی جی آی می تواند ویدیو را از دو دوربین به طور همزمان انتقال دهد. دوربین اصلی برای ضبط ویدئو و عکس و یک دوربین دوم که تصویر FPV را نشان می دهد. نمایش تصویر که از طریق پورت های mini HDMI و 3G-SDI امکان پذیر است بر روی سایر صفحه نمایش های خارجی قابل نمایش می باشد.

برای مشاهده جزئیات بیشتر به سایت شرکت دی جی آی مراجعه کنید.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *