آموزش, دوربین عینک و مانیتور, نقد و بررسی

بررسی دوربین Caddx Tarsier یک دوربین FPV با دو لنز مجزا

دوربین Caddx Tarsier یک دوربین FPV کوچک است که توسط شرکت Caddx تولید شده. در این مقاله قصد داریم به صورت خلاصه و مفید دوربین Caddx Tarsier را بررسی کنیم.

دوربین Caddx Tarsier

دوربین Tarsier یک دوربین FPV با دو لنز است. ما سعی داریم مستقیما به نکات خوب و بد این دوربین و خصوصیات آن اشاره کنیم.

دوربین Tarsier بیشتر به علت داشتن دو دوربین در بین مردم مشهور شده است. در نگاه اول شاید فکر کنید در دوربین Tarsier دو لنز با استفاده از تکنولوژی استفاده شده در گوشی های هوشمند یک تصویر را می دهند اما در حقیقت دوربین بالایی برای ضبط تصویر HD است در حالی که دوربین پایین برای پرواز FPV استفاده می شود.

یک دوربین 4K که در بالای این دوربین FPV جای داده شده است ، تاخیر کم و کیفیت بالایی را به شما می دهد. دوربین Tarsier از Turtle و Split بهتر است . زیرا در این دو دوربین ، تصویر دوربین FPV با ضبط کننده HD به نمایش گذاشته می شود.

همان طور که هر دوربین به یک PCB نیاز دارد ، دوربین Tarsier به دو PCB نیاز دارد. زیرا دارای دو دوربین یا لنز جداگانه است.

تصویر FPV و تصویر ضبط شده

در هنگام پرواز شما توسط دوربین FPV تصویر را به صورت مستقیم و زنده دریافت و مشاهده می کنید. در حالی که دوربین 4K در حال ضبط تصویر است .
در حقیقت تصویری که شما در هنگام پرواز مشاهده می کنید ، تصویری که شما در حال ضبط آن هستید نیست. در حالی که در دوربین های Turtle و Split تصویری که شما در حال مشاهده ی آن هستید ، در حال ضبط است.

نصب دوربین

دوربین Caddx Tarsier با توجه به دو بردی که دارد فضای زیادی را اشغال می کند . فاصله ی سوراخ پیچ های برد ها 20 * 20 میلی متر است . در حالی که در اکثر فریم ها سوراخ های تعبیه شده برای فلایت کنترلر 30 * 30 یا 16 * 16 میلی متر است . پس شما برای نصب این برد ها نیاز به آدابپتور دارید.

نرم افزار

در دوربین Caddx Tarsier یک ماژول WiFi تعبیه شده و شما می توانید با یک گوشی هوشمند به آن متصل شده و به تنظیمات این دوربین دسترسی پیدا کنید. فقط اول نیاز دارید تا نرم افزار CaddxFPV را دانلود کرده و با آن به دوربین متصل شوید.
تنظیمات دوربین شامل ISO ، میزان روشنایی ، کنتراست و .. می باشد.

تار شدن تصویر

قبل از پرواز تصویر خروجی بسیار شفاف و سریع است . در هنگام پرواز و ضبط کردن فیلم با کیفیت 4K و 30 fps سرعت و وضوح تصویر خروجی کاهش می یابد . به خصوص اگر پرنده بر روی دوربین نویز ایجاد کند .
با کاهش دادن رزولوشن تصویر ( برای مثال 1080p یا 1440p ) و افزایش fps می توانید این مشکل را رفع کنید تا تصویر شما سبک تر شود .

فیلتر ND

شرکت Caddx یک فیلتر ND برای این دوربین نیز ساخته است . اما چرا برای هر دو دوربین ؟ خوشبختانه این فیلتر تاثیر منفی ای بر روی دوربین ها ندارد.

حجم بالای فیلم

در کیفیت 4K و 30 fps این دوربین به سرعت کارت حافظه ی شما را پر می کند. شما نیاز دارید تا یک کارت حافظه با حجم بالا را مورد استفاده قرار دهید.

برای مشاهده ی جزئیات این دوربین به سایت Caddx مراجعه کنید.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *