آموزش, رادیو کنترل و سیستم های ارتباطی

دریافت سیگنال اینورت نشده (Uninverted Signal) ی SBUS و SPort روی رسیور های Frsky

امروز قصد داریم که در این مقاله به شما چگونگی دریافت سیگنال های اینورت نشده ی SBUS و Smart Port بر روی بسیاری از رسیور های مختلف Frsky مانند: R-XSR ، XSR ، X4R-SB و XM را نشان دهیم.

سیگنال اینورت نشده (Uninverted Signal) چیست؟

سیگنال های SBUS و تله متری SmartPort هر دو در خروجی رسیور های Frsky توسط یک ترانزیستور از ولتاژ 3.3 ولت به 5 ولت تغییر داده می شوند که روی فلایت کنترلر دریافت شوند (اینورت شدن)، همچنین یک ترانزیستور روی فلایت کنترلر برای دریافت ولتاژ 5 ولت از این سیگنال ها قرار داده شده است که این ترانزیستور در فلایت کنترلر هایی با پردازنده های قدیمی وجود ندارد.

فلایت کنترلر های جدید با پردازنده های F3 و F7 دارای مبدل ولتاژ هستند، بنابراین شما می توانید SBUS و Smart Port را به هر پورت UART متصل کنید و از آن استفاده کنید. که این مبدل در فلایت کنترلر های با پردازنده ی F1 و F4 نیست.

اخیرا بعضی از فلایت کنترلر هایی با پردازنده ی F4 این ترانزیستور را دارند، مانند فلایت کنترلر Kakute F4.

در این مقاله ما دریافت سیگنال های اینورت نشده را به شما آموزش می دهیم تا روی فلایت کنترل های قدیمی تر قابل دریافت باشند.

رسیور X4R-SB

SBUS

برای رسیور X4R-SB، شما می توانید سیگنال اینورت نشده ی SBUS را از پایه ی مشخص شده ی آی سی (پایه ی A) و یا می توانید آن را از پین روی رسیور (پین A) دریافت کنید.

Smart Port

برای بتافلایت، کلین فلایت و بعضی دیگر از نرم افزار های کنترلر فلایت کنترل، شما فقط نیاز به اتصال یک سیم به پایه ی A در رسیور و اتصال سر دیگر این سیم به پین UART در فلایت کنترلر دارید.

با این حال، برای دیگر نرم افزارهای فلایت کنترلر ممکن است شما نیاز به پایه ی B (پین وسط) هم برای اتصال رسیور به فلایت کنترلر داشته باشید.

رسیور XSR

SBUS

برای دریافت سیگنال SBUS در رسیور XSR دقیقا مانند رسیور X4R-SB عمل کنید. این سیگنال از پایه ی وسطی آی سی ی مشخص شده، قابل دریافت می باشد.

Smart Port

دقیقا همانند رسیور X4R-SB، برای نرم افزار های کنترل کننده ی بتافلایت، کلین فلایت و بعضی دیگر از نرم افزار های کنترل کننده، شما فقط نیاز به اتصال یک سیم به پایه ی A در رسیور و UART در FC دارید.

همچنین ممکن است در بعضی از نرم افزار های دیگر به پایه ی B هم نیاز داشته باشید.

رسیور +XM

در رسیور +XM سیگنال Smart Port وجود ندارد و سیگنال SBUS اینورت نشده روی این رسیور به شکل زیر است.

رسیور XM

این رسیور هم سیگنال Smart Port ندارد و سیگنال SBUS Uninverted باید از پایه ی مشخص شده گرفته شود.

رسیور R-XSR

در این دسته از رسیور های رادیو کنترل های Frsky،برای دریافت سیگنال های اینورت نشده ی SBUS و Smart Port دو پد برای لحیم کاری قرار داده شده است.

رسیور R9 Mini

سیگنال Smart Port فقط در تصویر زیر مشخص شده است.

رسیور XSR-M

پین های سیگنال های SBUS و Smart Port اینورت شده مشخص شده است.

امیدواریم که این مقاله مفید بوده باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *