آموزش, فلایت کنترل و سیستم های مرتبط, نقد و بررسی

بررسی فلایت کنترل APM2.6 فلایت کنترلر چند منظوره ی آردوپایلوت

فلایت کنترل APM2.6 قابل استفاده بر روی ماشین های RC ، هواپیما های مدل ، بال ثابت و انواع مولتی روتور ها می باشد. محبوبیت این فلایت کنترل در GPS، بازگشت به نقطه ی پرواز (RTL) و تله متری است. راه اندازی فلایت کنترل آردوپایلوت بسیار ساده است، شما با تنظیمات پیش فرض می توانید پرواز کنید ولی برای داشتن پروازی بهتر به تنظیم این فلایت نیاز دارید.

همه چیز درباره ی فلایت کنترل APM2.6

همه ی تنظیمات این فلایت کنترل از جمله آپدیت کردن فریمور و یا دیگر تنظیمات با نرم افزار Mission Planner انجام می پذیرد. راه اندازی این فلایت کنترلر بسیار ساده است، برای این کار صرفا نیاز دارید اتصالات را برقرار کنید.

فلایت کنترلر APM2 به شما امکان اضافه کردن سنسور های اضافی مانند GPS و دیگر سنسور ها را می دهد. فلایت کنترلر APM2.6 دارای سنسور های زیادی نسبت به APM2 است و همه ی این سنسور ها در کد ها پشتیبانی می شوند. این فلایت کنترلر دارای قابلیت های: اتوپایلت با مشخص کردن مسیر پرواز، بازگشت به نقطه ی پرواز (return to launch) و … است که توسط یک ایستگاه کنترل زمینی بسیار خوب پشتیبانی می شود.

این فلایت کنترلر ویژگی هایی مانند فلایت کنترلر APM2 را با سنسور های barometer (فشار سنج)، mag (قطب نما)، GPS(جی پی اس)، Acc (شتاب سنج) و غیره ارائه می دهد. همچنین از دیگر ویژگی های این FC ویژگی logs telemetry است که در ایستگاه کنترل زمینی (GCS) با آپلود جدید ترین نقشه های گوگل در جلوگیری از تصادفات مفید است.

برای برخی از کاربران مشکلاتی در اتصال برخی سنسور ها به فلایت کنترل به وجود آمده است که این سنسور ها در سیستم باعث ایجاد نویز و اختلال روی دیگر سنسور ها می شوند. به عنوان مثال نتوانسته اند یک سیگنال مطمئن قطب نما از فلایت کنترل بگیرند.

در صورت نبود قابلیت های RTL و AutoLand ،فلایت کنترل آردوپایلوت از لحاظ عملکرد با فلایت کنترلر های ارزان تر هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

شما می توانید با خرید فلایت کنترلر APM و بدون تنظیم کردن آن، مولتی روتور خود را هدایت کنید. اما برای پروازی بهتر، نیاز به صرف زمان برای این فلایت کنترلر و تنظیم ضرایب PID و دیگر پارامتر ها همانند فلایت کنترلر های دیگر دارید.

نتیجه گیری

فلایت کنترلر APM2.6 با تمام سنسور ها و لوازم جانبی آماده ی ارائه پروازی امن و خوب به شما است. اما برای داشتن پروازی عالی نیاز به تنظیم کردن این فلایت کنترلر دارید.
اگر شما قصد استفاده از قابلیت های RTL ، AutoLand و … این فلایت کنترل را ندارید، به شما پیشنهاد می کنیم که از فلایت کنترل های ارزان تر استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *