آموزش, دوربین عینک و مانیتور

نقد و بررسی دوربین FPV کوچک FOXEER MONSTER PRO

دوربین FPV کوچک FOXEER MONSTER PRO دارای کیفیت تصویر عالی است. اصطلاحا این یک دوربین FPV مینی سایز با 1200 TVL است. گفته می شود نسخه ی میکرو این دوربین نیز در حال ساخت است. در این مقاله به مشخصات FOXEER MONSTER PRO می پردازیم.

نقد و بررسی دوربین FPV کوچک FOXEER MONSTER PRO

مشخصات FOXEER MONSTER PRO

مشخصات FOXEER MONSTER PRO عبارتند از :

  • نسبت ابعاد : 9 : 16
  • فرمت تصویر : PAL/NTSC قابل تعویض
  • اندازه لنز : 1.8 و 2.5 میلی متر
  • ولتاژ ورودی : 5 تا 40 ولت
  • 1200 TVL
  • وزن : 8.7 گرم

کیفیت تصویر

پس از تست کردن دوربین FPV کوچک FOXEER MONSTER PRO به وسیله DVR آنبرد از کیفیت بالای این دوربین FPV کوچک شگفت زده خواهید شد.
در حالت تنظیمات پیش فرض و بدون تغییر تنظیمات این دوربین کوچک بسیار عالی کار می کند. رنگ ها بسیار طبیعی ، جزئیات و وضوح تصویر بسیار عالی می باشند. هیچ گونه ویرایش مصنوعی دیجیتال نیز وجود ندارد.

WDR و عملکرد این دوربین در نور کم ، نسبت به دوربین Eagle 2 کمتر است. این دوربین FPV کوچک برای افرادی که کیفیت تصویر عالی می خواهند بسیار خوب است. همچنین تنظیماتی مانند FOV محدود و تغییر رنگ بندی تصویر و … را ثابت کرده است.

 تاخیر

میزان تاخیر FOXEER MONSTER PRO به صورت میانگین حدود 14 میلی ثانیه است. تولیدکنندگان این دوربین FPV ادعا کرده اند که میزان TVL بالا حداقل در این دوربین تاثیری بر روی تاخیر MONSTER PRO ندارد.

باز کردن بسته بندی دوربین

بسته بندی دوربین FPV کوچک FOXEER MONSTER PRO شامل قطعات زیر می باشد :

  • پایه نگه دارنده دوربین بر روی کوادکوپتر
  • مبدل کوچک استاندارد
  • پیچ و مهره های مختلف
  • یک کابل
  • برد تنظیمات دوربین
بسته-بندی-دوربین-MONSTER-PRO-آدلان-پایا

نگاهی نزدیک تر به FOXEER MONSTER PRO

بسته بندی این دوربین FPV کوچک در در قالب یک جعبه ی پلاستیکی محکم سیاه و براق است . همچنین لنز تعبیه شده در این دوربین کوچک مقداری بزرگتر از لنز سایر دوربین های FOXEER است . مسلما بزرگتر بودن لنز در کیفیت تصویر تاثیر بسزایی دارد و آن را خیلی بهتر می کند.

دوربین FPV کوچک FOXEER MONSTER PRO تنها از نسبت ابعاد تصویر 9 : 16 پشتیبانی می کند. علاوه بر FOV زیاد ، نمایش تصویر در عینک هایی با قابلیت نمایش تصویر 4 : 3 با مشکل بر میخورد و تصویر را به حالت خمیده نشان می دهد. پس اگر از نمایشگری با نسبت ابعاد تصویر 3 : 4 استفاده می کنید از خرید این دوربین صرف نظر کنید.

دوربین MONSTER PRO از ویژگی VSEN پشتیبانی می کند . یعنی دروبین می تواند با اتصال باتری لیپو به این پین ولتاژ باتری را خوانده و بر روی صفحه نمایش ، نمایش دهد.
در این دوربین پین منفی OSD وجود ندارد. این مشکل تنظیم کردن دوربین به کمک پین OSD را سخت تر می کند. اما در صورت لزوم می توانید برای رفع این مشکل از روش نشان داده شده در عکس استفاده کنید.

سوراخ پیچ های این دوربین فلزی و محکم هستند. به طور کلی کیفیت ساخت بدنه این دوربین خوب است.

شما می توانید مشخصات جزئی تر این دوربین را در سایت FOXEER مشاهده کنید.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *