آموزش, فلایت کنترل و سیستم های مرتبط

استفاده از دستور Diff به جای دستور Dump در بتافلایت CLI

در ورژن 3.0 بتافلایت دستوری به نام دستور diff معرفی شد که بسیار کاربردی تر از دستور dump برای رفع مشکل و مدیریت پارامتر ها در بتافلایت CLI است. که در این مقاله تفاوت های این دو دستور و دلایل برتری دستور diff نسبت به دستور dump را با هم بررسی خواهیم کرد.

دستورات diff و diff all در بتافلایت به شکل قابل توجهی تنظیمات را مدیریت می کند و به شما مقادیری که در CLI تغییر داده شده اند، را نمایش می دهد.

دستور dump چه کاری را انجام می دهد

دستور dump ، همه ی تنظیمات قابل تغییر را در یک صفحه بتافلایت CLI به شما نمایش می دهد(بیش از 300 خط طول نمایش این دستور).

دستور diff چه کاری را انجام می دهد

در اینجا دو دستور متفاوت وجود دارد:

  • diff : این دستور فقط پارامتر های متداولی را که مقدار آنها از مقدار پیش فرض تغییر می کند نمایش می دهد. با اضافه کردن یک دستور آرگومان showdefaults ( دستور diff showdefaults را در بتافلایت CLI وارد کنید )، مقادیر اولیه نیز در همان خط (با # شروع می شود) برای تمامی مقادیر تغییر یافته نمایش داده می شود.
  • diff all : این دستور فقط پارامتر هایی را که مقدار آنها از مقدار پیش فرض تغییر می کند نمایش می دهد. با اضافه کردن یک دستور آرگومان showdefaults، مقادیر اولیه نیز در همان خط (با # شروع می شود) برای تمامی مقادیر تغییر یافته نمایش داده می شود.

چرا از دستور diff به جای dump استفاده کنیم؟

هنگام استفاده از دستور Diff، دیگر نیازی به رفتن به تمام تنظیمات نیست، فقط تنظیماتی که با مقادیر پیش فرض متفاوت است را نمایش می دهد. این دستور به طور کامل مدیریت پارامتر ها را آسان تر می کند و در برطرف کردن مشکلات به شما کمک می کند.

این دستور در آپدیت کردن فریمور را باری شما آسان تر می کند. زمانی که شما نیاز به گرفتن بک آپ دارید، دستور diff all showdefaults کار شما را آسان تر می کند و همچنین لیست کوتاه تری را به شما نشان می دهد.

توجه داشته باشید که این ویژگی فقط در ورژن 3.0 بتافلایت در دسترس است و برای کسانی که هنوز با فریمور قدیمی کار می کنند، قابل استفاده نیست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *