آموزش, دوربین عینک و مانیتور, فلایت کنترل و سیستم های مرتبط

بررسی مبدل پین OSD به UART برای کنترل دوربین های FPV

مبدل پین OSD به UART برای کنترل کردن دوربین های FPV ، پین OSD را تبدیل به یک رابط UART می کند. با استفاده از این مبدل می توانید از پین UART اضافه در فلایت کنترلر برای کنترل کردن دوربین های FPV بدون نیاز به سخت افزار اضافه استفاده کنید.

مبدل پین OSD به UART برای کنترل دوربین های FPV

مشخصات

  • ولتاژ ورودی : 5 ولت
  • ابعاد : 14 x 10 میلی متر
  • وزن : 0.45 گرم

در پک این محصول یک مبدل ، یک کانکتور 2 پین ، 4 عدد سیم سیلیکون ،یک هیت شرینک و چسب دوطرفه ای برای آن موجود می باشد.

تمامی دوربین های Runcam که دارای پین OSD هستند و برخی از دوربین های Foxeer توانایی پشتیبانی مبدل کنترل کننده ی دوربین را دارند.

اتصالات مبدل پین OSD به UART ، به فلایت کنترل و دوربین FPV

اتصال دوربین FPV ، مبدل کنترل کننده ی دوربین و فلایت کنترل یک سیم کشی مستقیم و راحت است. این مبدل نیاز به برق 5 ولت نیز دارد که از فلایت کنترل دریافت می کند.
ابعاد مبدل کنترل کننده ی دوربین بسیار کوچک است و حتی از گیرنده های کوچک Frsky نیز کوچک تر است.

برای آموزش نحوه ی کنترل کردن دوربین FPV با استفاده از پین UART به این مطلب مراجعه کنید.

درباره مبدل کنترل کننده ی دوربین

شاید در ابتدا به این فکر کنید که استفاده از آن جالب نباشد. ضمن اینکه شما باید یک پول اضافه برای مبدل کنترل کننده ی دوربین خرج کنید. اما پس از استفاده از آن متوجه مزایای آن می شوید. تنظیم کردن مبدل پین OSD به UART بسیار ساده است و به شکل بی نظیری کار می کند ( هم بر روی منوی تنظیمات و هم منوی OSD می توانید ولتاژ را کالیبره کنید ).

استفاده از پین OSD برای کنترل دوربین FPV کار شما را سخت تر می کند. اول از همه باید مقاومت و خازن استفاده کنید. همچنین مقداری از تنظیمات دیگر که نیاز به پیکربندی آن ها در CLI دارید. شما همچنین نیاز به تغییر کاربری یک پین اضافه برای پین OSD دارید.

ممکن است خلبانان مقاومت و خازن و … اضافه نداشته باشند و باید آن ها را خریداری کنند. پس بهتر است با همان پول یک مبدل OSD به UART تهیه کنند. پس اگر یک پین UART اضافه در فلایت کنترلر خود دارید و می خواهید زحمت اضافی نکشید از این مبدل استفاده کنید.

مبدل درون فلایت کنترلر !

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا ممکن است این سخت افزار را درون فلایت کنترل ادغام کنند ( internal ) ؟
اضافه کردن مبدل کنترل کننده ی دوربین FPV به فلایت کنترل به صورت درونی ( internal ) کار را راحت تر می کند. اما اضافه کردن این برد به دوربین های FPV راحت تر است و اکنون Runcam در حال تولید دوربین هایی با این قابلیت است. شاید دوربین های دیگر نیز در آینده این کار را انجام دهند.

موفق باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *