آموزش, موتور و ملخ و اسپید کنترل

چگونه جهت چرخش موتور ها در کوادکوپتر را تغییر دهیم ؟

در هنگام ساخت یک کوادکوپتر قبل از اینکه ملخ ها را بر روی موتور ها ببندید باید از چرخش موتور ها در جهت صحیح مطمعن شوید. اشتباه چرخیدن موتور های کوادکوپتر موجب عدم پرواز صحیح کواد کوپتر شما می شود.

چگونه جهت چرخش موتور ها در کوادکوپتر را تغییر دهیم ؟

بعد از تست جهت چرخش موتور کوادکوپتر شاید لازم شود جهت آن را عوض کنید. دو راه برای تغییر جهت چرخش موتور ها وجود دارد . یا جای دو عدد از سیم های موتور متصل به اسپید کنترل عوض می شود و یا باید از یک نرم افزار پیکربندی استفاده کنید. در این مقاله نحوه انجام این دور روش را به شما آموزش می دهیم.

موتور ها باید در جهت صحیح خود بچرخند

در اینجا نحوه صحیح چرخش موتور های کوادکوپتر را مشاهده می کنید :

در صورت اشتباه چرخیدن موتور کوادکوپتر، شما می توانید برای تغییر جهت چرخش موتور ها از دو روش زیر استفاده کنید.

جابجایی دو سیم موتور

هر موتور دارای 3 سیم است که باید به اسپید کنترل متصل شوند. برای تغییر جهت چرخش هر موتور کافیست جای 2 عدد از سیم های متصل به اسپید کنترل را عوض کنید تا جهت چرخش موتور نیز عوض شود.

تغییر جهت چرخش موتور های کوادکوپتر با نرم افزار پیکربندی

شاید شما مایل به تغییر سیم کشی موتور ها نباشید. اگر نرم افزار BLHeliSuite را داشته باشید می توانید به راحتی نحوه صحیح چرخش موتور های کوادکوپتر خود را انتخاب کنید. BLHeliSuite یک نرم افزار پیکربندی اسپید کنترل است که شما با استفاده از آن می توانید تنظیمات مختلفی را در اسپیدکنترل تغییر دهید که تغییر جهت چرخی موتور ها شامل این تنظیمات می شود.

در حالت عادی جهت چرخش موتور در این نرم افزار باید بر روی Normal تنظیم باشد. اگر بخواهید جهت چرخش موتور عوض شود باید آن را بر روی Reverse تنظیم کنید. یک گزینه ی دیگر نیز وجود دارد که به 3D نام دارد . 3D به شما این امکان را می دهد تا بتوانید برای پرواز 3D آکرو ( Acro Mode ) ، موتور را در دو جهت بچرخانید. اگر توانایی استفاده از آن را ندارید هرگز سمت آن نروید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *