آموزش, موتور و ملخ و اسپید کنترل

چگونه جهت چرخش موتور کوادکوپتر خود را امتحان کنیم؟

به هنگام ساخت یک کواد کوپتر، بعد از اتصال هر یک از موتور ها به اسپیدکنترل باید جهت چرخش موتور را امتحان کنید. تست جهت چرخش موتور کوادکوپتر برای پرواز درست و پایدار پرنده می باشد.

چگونه جهت چرخش موتور کوادکوپتر خود را تست کنیم؟

برای انجام این آزمایش اول از همه باید به فریمور بتافلایت رفته و صفحه ی موتور ها را باز کنید. برای راهنمایی نصب این فریمور به اینجا مراجعه کنید.

استفاده از صفحه موتور ها در بتافلایت

راحت ترین راه برای تست کردن مسیر چرخش موتور ها استفاده از این صفحه است. البته شما می توانید از نرم افزار های دیگر مانند FlightOne ، Cleanflight و Butterflight نیز استفاده کنید. این تست را نیز با استفاده از نرم افزار پیکربندی اسپیدکنترل مانند BLHeliSuite نیز می توانید انجام دهید.

گزینه ی پایین ( I Understand … ) را فعال نموده و عدد اسلاید یکی از موتور هارا به مقدار کمی زیاد کنید ( 1100 ) تا موتور شروع به چرخش کند. توجه داشته باشید که دور موتور را زیاد بالا نبرید زیرا چرخش سریع موتور بدون ملخ در مدت زیاد به موتور آسیب می رساند.

برای فهمیدن جهت چرخش موتور کافیست انگشتان خود را بر روی بدنه ی موتور گذاشته و موتور را روشن کنید . از طریق لمس به راحتی می توانید جهت چرخش موتور را حس کنید.

استفاده از سروو تستر یا گیرنده رادیوکنترل

راه دیگر برای امتحان جهت چرخش موتور کوادکوپتر نیز وجود دارد. برای شما می توانید اسپیدکنترل خود را به یک سروو تستر یا گیرنده ی رادیوکنترل با یک سیم PWM متصل کنید. با افزایش سیگنال PWM دور موتور نیز افزایش می یابد. این روشی مناسب برای تست سالم بودن موتور ها و اسپیدکنترل و البته جهت چرخش موتور هاست. شما باید از بک 5 ولت در اسپیدکنترل برای تغزیه ی سروو تستر یا گیرنده رادیوکنترل استفاده کنید.

اسپیدکنترلخود را به سروو تستر یا گیرنده متصل کنید ( کانال تراتل یا گاز ).

در تست موتور کوادکوپتر با سروو تستر یا گیرنده معمولا باید با اسپیدکنترل تغزیه شوند. اما اگر اسپیدکنترل بک 5 ولت ( BEC ) نداشته باشد شما می توانید با یک فلایت کنترلر آن را تغزیه کنید. از اتصال سیم منفی نیز بین آن ها اطمینان حاصل کنید.

اکنون باتری را متصل کرده و تراتل را زیاد کنید تا موتور شروع به چرخش کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *